Gaaaaab igen igen AaB...

Jeg har tidligere været ude med riven efter Aab. Jeg har blandt andet undret mig højlydt over den manglende tilskuereopbakning, og den manglende effekt Aabs ellers flotte resultater har på Hr. og Fru Fodbolddanmark.

Og kritik af de lokale nordjyske helte er noget der kan få, de få, meget engagerede nordjyder op af stolene. For som jeg også tidligere har skrevet, så er der selvfølgelig også i Brønderslev, Hjørring, Sindal og hvad byerne omkring Limfjorden ellers hedder mennesker, der virkelig brænder for den bolschestribede trøje med Spar Bank Nord og den lokal tankstation logo.

Derfor var det også kun forventelig at der denne morgen lå en mail i min indbakke, hvor signaturen venligt opfordre mig til, at give AaB en undskyldning - nu da AaB gik videre i Uefa cuppen.

Og den undskylde får du/I selvfølgelig.................. IKKE. Desværre.

AaB fortjener selvfølgelig enorm ros for deres indsats. Og alle i Danmark bør i den grad nikke anerkendende i retning af AaB resultatmæssigt. Det har jeg også gjort mange gange tidligere og gør det gerne igen.

Men der stopper legen så også, for mit vedkommende. For jeg kedede mig rent ud sagt ad helvede til i går, og blev ikke engang irriteret over AaBs succes for det ændre bare ikke rigtig noget i min verden.

For jeg vil igen vove den påstand at om så AaB gik hele vejen og vandt UEFA-cuppen, så ville vi sagtens kunne opleve en hjemmekamp med 5.000 mennesker mod Horsens 3 mdr. senere. Og AaB vil når begejstringen har lagt sig i Jomfru Ane Gade og omegen, igen indtage sin rolle som den snusfornuftige og indadvendte klub langt mod nord, som ingen rigtig bider mærke i.

AaB bliver ikke den "hade" klub som FCK, Brøndby eller AGF er for mange andre. AaB bliver ikke den klub der sender 1000+ tilhængere til Parken eller Brøndby. AaB sælger ikke 10.000 sæsonkort (selvom det burde de, de flotte resultater taget i betragtning).

Jeg har selvfølgelig tænkt meget over, hvordan jeg får det sagt på en pæn og ordentlig måde uden at blive misforstået. Og jeg er kommet frem til, at AaB på mange måder er Danmarks svar på Monaco fra den franske liga. Monaco har også masser af penge, Monaco har også imponerende resultater på banen, Monaco har også spillere af en vis kvalitet. Monaco er også utrolig uinteressant sammenlignet med Marseille, PSG, Lyon ja selv Rennes eller St. Etienne.

Eksempel: AaB havde igår 80 mennesker. FIRS.!!!! afsted til en næsten stensikker UEFA gevinst, og det måske bedste danske resultat i nyere tid. Det er altså, hvad Aalborg kan tvinge sig op til, når bølgerne går højt. Og det siger næsten mere end tusinde ord. Og det er det´, der hele tiden har været min pointe. At hvis ikke Aalborg og omegn selv gør AaB interessant og betydningsfuld, så kan jeg love Jer for, at vi andre heller ikke hopper med på vognen.

Og bid her mærke i, igen igen igen (for jeg bliver ofte misforstået), at jeg anerkender resultaterne. Men Aab bliver bare ikke specielt mere interessant af den grund i min verden. Jeg tror engang der var en klog mand eller sandsyneligvis en dame, der sagde at man skal elske sig selv, før man kan blive elsket af andre. Og dermed slut for denne gang. Og bemærk, at jeg kun har skrevet dette indlæg, fordi en fra Limfjorden bad mig om det.

Kommentarer

 
Marker Kommentar.
 
17.april 2012
viagra

rgeviq http://eatufw.com/ mdmsfipv [url=http://oodnic.com/]mdmsfipv[/url]

 
Marker Kommentar.
 
14.april 2012
cheap viagra

lnrofz cheap viagra >:]] cialis =-] cialis tnrMVY cialis >:-OOO generic viagra :-O buy viagra online =-]

 
Marker Kommentar.
 
13.april 2012
payday advance

mesetpux http://paydayloans2012.net/ payday loans :-O payday cash pjNdlg [url=http://mypaydayloanscanada.ca/]payday loan Canada[/url] 3744

 
Marker Kommentar.
 
05.april 2012
generic cialis

rljwuuqq generic cialis 9104 cialis aUCYe cheap viagra online zSBIs viagra >:]] cialis 8]]] viagra powlO

 
Marker Kommentar.
 
02.april 2012
college term paper

Universities include essays writing as compulsory issue of their study programs. Hence, writing corporations are really preferred because they offer to buy paper writing for affordable costs.

 
Marker Kommentar.
 
10.februar 2012
efskater
 
Marker Kommentar.
 
08.februar 2012
Theonlydodo
 
Marker Kommentar.
 
31.januar 2012
BatteryHuman
 
Marker Kommentar.
 
13.januar 2012
oorapbll

smGnbq nsmuycqssean

 
Marker Kommentar.
 
20.marts 2009

Hvor højt gabte du så i går, Frej?

Hvis vi opstiller en skala fra 1-10, hvor 1 betyder at du slet ikke kedede dig, men i stedet var supergodt underholdt, og hvor 10 betyder, at du kedede dig bravt og derfor brugte tiden på at filosere over (for det er jo det du gør, fodboldfilosoferer), hvilke negative vinkler du nu kan fremmane over successtorebroren fra Aalborg, hvor meget kedede du dig så?

For at gøre skalaen helt soleklar kan vi for eksempel opstille følgende parametre for skalaens to yderpunkter:

1: Argentina - Rumænien ved VM i 1994
2: Frit valg mellem den perlerække af dødsejlere, som AGF har spillet på Århus Stadion mod de andre mellemvarehold i løbet af de sidste to SAS Liga sæsoner (for nemheds skyld kunne man jo bare vælge den seneste mod Vejle).

Hvor højt gabte du?

 
Marker Kommentar.
 
11.marts 2009

Jamen Freja er du fuldstændig skudt?
Hvilke 4 sas liga hold er det der ligger i århus kommune?. Du referer vel til AGF, Horsens, Vejle og FCM vel jeg gå ud fra. Så kan det da godt være at der er 400.000 i århus og omegn og at hvis de 4 hold skal dele bliver det 100.000 til hver. Men jeg tvivler meget stærkt på at mennesker fra Vejle, Horsens, Ikast, Herning osv holder med AGF. Og hvis det er tilfældet burde du ligge de 150.000 til som bare bor i de byer. Tag dig nu sammen og indrøm at AaB i øjeblikekt er flere niveauer over AGF. Det kan godt være at AGF var noget specielt for 50 år siden, men det er de ikke i nærheden af at være idag!!!

Hadeobjekt i en størrelse lig FCK og BIF. Helt ærligt Freja jeg flækker af grin. Der er da ingen der gider hade AGF, der er ingen der ligger mærke til dem, de er bare et bundhold som man tager 3 point fra når lejligheden nu byder sig.

Så Freja tag at se lidt over dine små AGF briller, og anerkend at AaB bare er bedre end AGF og at sådan vil det nok komme til at være i lang tid. At i så har 1000 tilskuere mere til hver kamp er da fuldstændig ligegyldig. Det hjælper tydeligvis ikke på spillet i GF

 
Marker Kommentar.
 
05.marts 2009

Glæder mig til 22 spillerunde hvor vi smadre AGF af banen.

 
Marker Kommentar.
 
05.marts 2009

Frej for dig et liv, stop med at gøre AGF til noget som de overhovedet ikke er. Du gør det bare pinligt for dig selv...

 
Marker Kommentar.
 
04.marts 2009

Aarh, nu bliver der igen gøglet lidt med tallene, men som du også selv skriver, kan tal opfattes forskelligt. Men at påstå, at AGF kun har mellem 75.000 og 112.500 tilskuere, at "rekruttere" fra mener jeg er skudt helt forbi. Du kan jo ikke sige, at inden for disse streger ligger der 4-6 fodboldklubber, og derfor har hver klub en lige stor procentdel af den samlede befolkning, inden for disse streger, at rekruttere tilskuere fra. De 300.000 der bor i Århus kommune holder jo ikke lige pludselig med Silkeborg eller FC Midtjylland. Det er jo en fuldstændig absurd påstand.
København, Brøndby og Farum ligger alle indenfor en radius på 40 kilometer og derfor kan de så deles om de 1,2 millioner mennesker der bor her. Det er jo argumenter der ikke har hold i virkeligheden, så lad os nu holde niveauet, bare en smule.
Hvis du påstår, at AGF kun kan rekruttere fra ca. 100.000 mennesker, når der bor 300.000 i byen, er det så ikke AGF der aldrig er blevet "...et vigtigt følelsesmæssigt element i nordjydernes (århusianernes. red) liv i almindelighed"? Jeg synes slet ikke din argumentation hænger sammen. Men fred være med det, enige bliver vi jo nok ikke.

 
Marker Kommentar.
 
03.marts 2009

For lige at runde en lang debat af, så er det for det første glædeligt at det fik nogle nordjjyder op af stolene. Selvom jeg nok havde set det komme :-)

Dernæst så vil jeg gerne udrede en udbredt misforståelse. Nu sidder jeg ikke med de nøjagtige tal foran mig, men det er nok ikke helt ved siden af at der i Aalborg bor en ca. 120.000 mennesker, ligesom der vel kan ligges yderligere 60.000 til når man tæller hele nordjylland med i en radius på 50-60 kilometer. Det giver i alt 180.000 mennesker til én SASliga klub at rekruterer fra.

I Århus kommune bor der vist ca. 300.000 mennesker mens der i en tilsvarende radius vel bor yderligere 150.000, det giver i alt 450.000 mennesker. Her skal man så bare huske, at der i den radius ligger ikke mindre end 4 SASliga klubber samt de to aktuelle tophold i 1. div. For slet ikke at tale om tilsvarende forhold indenfor andre idrætsgrene. Det giver 112.500 til hver SASliga klub, når bare disse tælles mes, tager vi Viborg og Silkeborg med der sikkert begge snart bliver SASliga hold så falder snittet til 75.000. Og selv hvis jeg tager meget fejl af befolkningstal så skal vi op og runde 800.000 mennesker, eller 1.200.000 (hvis Viborg og Silkeborg skal regnes med) før det giver et gennemsnit der er større end Aalborgs rekruterings grundlag.

Nu er der mange måder at kigge på den slags tal på, og min er meget lidt vicenskabelig, og måske skal AGF tillægges lidt ekstra fordi en del bor tættere på Århus end foreksempel Herning. Men det ville ikke ændre særlig meget på det overordnede resultat. Og samtidig kan man jo sige at Aab har har monopol og derfor har lettere ved at fastholde folks interesser etc. etc.

Jeg synes derfor denne snak om byernes størrelse er temmelig meget skudt ved siden af, i dette tilfælde.

Og så kan jeg jo se, hvordan snakken hurtigt kommer til at dreje sig om, hvorvidt bussen kørte hele aalborg rundt, om spillerne havde guldhår eller guldhat på :-) Det er sgu også temmelig lige meget.

Vi er vildt uenige. Men jeg mener, og der skal meget til at jeg ændre mening, at Aab ikke er lykkes med at få Aab ind som et vigtigt følelsesmæssigt element i nordjydernes liv i almindelighed - men helt sikkert i mange af Jer der skriver her, det benægter jeg ikke, hvilket jeg har understreget fra starten.

Og det er der hvor jeg slutte for denne omgang.

 
Marker Kommentar.
 
02.marts 2009

Problemet er i mine øjne, at du ophøjer dine personlige aversioner og fordomme mod AaB til en objektiv sandhed.

Som flere er inde på, mangler der dokumentation, tal og fakta, og dette forhindrer en seriøs diskussion om et faktisk spændende emne. For det er jo interessant, at AaB på godt et årti er gået fra en klar nr. 1 på tilskuerfronten til en 4-6 stykker på TRODS af bedre sportslige præstationer, også for AaB-tilhængere.

Du forholder dig ikke til tilskuertal over en længere årrække, gratis- og sponsorbilletter og deraffølgende uforklarlige udsving i tilskuertal (hvilket sikkert i nogen udstrækning forklarer problemstillingen i afsnit 1...), seertal, stadionfacaliteter, sponsorindtægter mm.

Måske fordi billedet af AaB som "Danmarks Monaco" nok vil krakelere temmelig kraftigt, dersom en mere faktapræget debat blev skudt i gang. Og tilsvarende vil AGF og tillige Brøndby og FCK sikkert piftes ned til mere naturlige størrelser. Derfor foretrækker du provokationerne og fordommene, og så ender vi med de sædvanlige 25 grædekoneindlæg.

En helt anden ting er, at du med dit indlæg er med til yderligere at ophøje FCK og Brøndby på alle andre klubbers bekostning. Det er jo hul i hovedet, at opgør mellem AaB og AGF kun sjældent samler over 10.000 tilskuere (og NÅR de gør det, er det på Aalborg Stadion - til 135 kr. pr. billet for ALLE). Det er helt naturligt, at Brøndby-FCK er det største opgør i Danmark, men de store provinsklubber som AaB, AGF og OB burde jo også have deres store interne opgør, uanset hvordan det nu lige ser ud rent sportsligt.

 
Marker Kommentar.
 
01.marts 2009

Det var en noget mere sober fremstilling du kommer med her, men du forholder dig stadig ikke til konkrete tal og fakta til at underbygge dine blogindlæg. Du skriver det er baseret på følelser og dine forudindtagelser? - Lad mig tage et eksempel du skriver at busturen da guldet blev hevet hjem foregik i jomfru ane gade. Endnu engang skriver du bare udfra en åbenbaring du har fået overnatten. Jeg bliver nød til at fortælle at den bustur var en køre tur gennem HELE det centrale Aalborg og sjovt nok kørte den slet ikke ind i jomfru ane gade.

Hvis jeg skulle beskrive din by udfra gængse fordomme må det lyde nogenlunde sådan her:

"Smilets by er en forholdsvis stor dansk provinsby, hvor indbyggerne drømmer om at være ligesom Københavnerne. Århusiandere har det med at betragte sig selv som indbygere i en metropol - hvilket jo er direkte pinligt. Jeres stadion er stort, men uden intimitet - den løbebane er jo dødirriterende, i forguder en spiller som Peter Graulund, hvis tænder har fået en rodbehandling med et kraftigt armsving med en spade for enden. Byen er fyldt med studerende, som bilder sig ind at de er noget så internationale. Udover den gamle by og jeres røvsyge tivoli friheden er der ikke meget at komme efter dernede. Hvis man er heldig kan man fange et par gode musiske navne nede på Train, men så er vi også ved at være der.

 
Marker Kommentar.
 
01.marts 2009

Jeg vil fortsat gerne bidrage og kommentere på indlæg i debatten. Om det så føre frustration og forbandelser med sig, det kan jeg sagtens leve med, omend mit billede af Aab´s og Randers tilhængerskare dog ikke bliver mærkbart bedre af at læse de indlæg visse skribenter kommer med. (og så kan i jo mene det samme den anden vej rundt, er det ikke skønt).

Mine blogs her på siden er udtryk for mine øjebliks billeder, oftest skrevet lynhurtigt for at fange den umiddelbare følelse jeg har.
Og derfor deltager jeg også i debatten efterfølgende for, at udrede eventuelle misforståelser eller understrege en pointe.

Og lad mig derfor starte med en misforståelse. Jeg siger ikke at AGF som klub har udnyttet sit potentiale bedre en AaB (med eller uden stort B - what´s the problem)tværtimod vil jeg mene, at AGF de seneste 10-15 har gjort alt andet end at udnytte sit potentiale.

Og nu vi er ved potentiale, så er det tildels rigtigt, at jeg taler om tilskueretal mv. Men jeg taler også om alt det andet, ja faktisk mest om alt det andet. Om hvordan aalborg (med eller uden stort A) formår at potionere sig i markedet for nordeuropæiske topklubber.

Det kommer så nemt, i hvert fald når man læser de mange indlæg, til at handle om hvem der synger højest, og så ikke mindst om en sammenligning mellem mit elskede AGF og Jeres elskede aalborg.

Aab og AGF kan ikke sammenlignes. I hvert fald ikke resultatmæssigt, økonomisk - eller det vil sige det kan de godt, det er en sammeligning der klart, klart falder ud til aaBs fordel. Og det så det man skal tage med sig når man kigger på andre parametre.

Det giver derfor ingen mening, for folk der holder med AAB, at kigge på AGF, Sønderjyske, Horsens, Randers eller andre bundhold/midterhold. Når man skal bedømme hvor godt man udnytter sit potentiale. Der skal i kigge på Aab sat overfor Rosenborg, FCK, Brøndby eller lignende.

Samtidig vil jeg udtrykke min forventning om, at man selv i Nordjylland, formår at se gennem fingre med bevidste henvisninger til "Limfjorden","Hjørring", "Metax" og andre lokaliteter eller lokale erhvervsdrivende, der indgår i min blog. Ligesom Aab, AAB aaB bliver bennyttet vilkårligt, helt bevidst fra skribentens side.

Jeg ved godt, at mange læser min blog som fanden læser biblen. Men jeg må sige, at det overrasker mig, at der ikke (udover Hr. Qvist) er flere der er selvkritiske nok på egne vegne. For husk på, at det er ikke en kritik af alle Jer der virkelig elsker Aab. Det er en kritik af Hr. Lynge og resten af flokken omkring aalborg boldklub, der i mine verden, med mine briller (muligvis farvede briller) på ikke formår at udnytte Jeres imponerende resultater til andet end et bedre økonomisk fundament og en guldtur i åbenbus i Jomfruanegade.

God kamp senere i dag, i skrivende stund ved jeg faktisk ikke om I spiller ude eller hjemme. Men mon ikke det bliver en stensikker sejr, alt andet vel være mærkeligt. Så tillykke med det på forhånd.

For mit eget vedkommende, så taber AGF sikkert til Randers, selvom jeg håber på det modsatte da holdet fra rockerbyen fortjener at blive sat på plads. Og så er alt som det plejer.

 
Markeret
 
01.marts 2009

GaaaaB igen til klovnen Frej.
Hele Danamrk jubler over AaB, men du som en lille misundelig agf-er KAN kun lukke lort ud. Så bedre du holder kæft, når du KUN ser en klub. Skriv på jeres egne sider, hvor menigheden deler dit ævl.
AaB det er fantastisk det I har bedrevet. Der må sidde en flok journaliste med Allan Pedersen fra EB i spidsen med en meget dårlig smag i munden. Da I vandt guld, beklagede de sig over, hvor skidt det var for Danmark, fordi pressens kæledækker FCK ville kunne gøre sig i Europa. Jeg venter stadig på undskyldninger fra EB og Onside til jer. Jeg husker også Marc Rieper snakke om jeres held, så det er sikkert et eller andet mindreværdskomplekser og misundelse fra galehuset i Århus.

 
Marker Kommentar.
 
28.februar 2009

Det er trist, at Tipsbladet ligger navn til Frej "Jeg er ikke nynazist" Elbæks perfide mindreværdskomplekser. Disse hører hjemme på et primitivt klubforum. Det er til gengæld endnu mere trist, at så mange AaB-fans tager manden alvorligt, herunder Qvist. Dette er klubben højt hævet over - hvor alvorligt tror man lige, at Lynge Jacobsen tager den slags typer???

Ligesom med de nynazister, som manden konstant føler trang til at gøre opmærksom på, at han ikke er en del af, skal han slet og ret ignoreres. Så forsvinder han af sig selv ud i et klubdebatforum, og man kan igen skabe mere seriøse debatter herinde.

 
Marker Kommentar.
 
28.februar 2009

At jeg kommenterer det mediebillede som folk modtager fra "smilets" by, på samme måde FEE gaber kæberne afled når linsenerne rettes mod det nordjyske, gør hverken mit indlæg usmageligt eller klaphat orineteret, det er blot et faktum af den "smukke" virkelighed som skinner over himlen i Jylland hovedstad. Et faktum som åbenbart ikke kan eller skal ændres på. Hvad du så føler er politisk korrekt eller ej, kunne sådan set ikke rage mig mindre, men så igen med den virkleigheds opfattelse som blogskribenten lægger for dagen, kan det næppe undre nogen hvorfor det står så skidt til med den århusianske selvopfattelse som det gør.

 
Marker Kommentar.
 
28.februar 2009

"Lad os blot håbe, at den strakte arm kan holde helt til finalen?"

Fordi Frejs blogpost ikke er for heldigt, behøves du ikke skrive noget der er 7000 gange mere usmageligt. der findes 25 amfetamin-aber med hang til racisme og massegrave i Århus. De har hverken noget med "os andre" eller AGF at gøre. at indikere det modsatte er mere alvorligt end du måske lige fatter...anyways, det er en ommer klaphat.

 
Marker Kommentar.
 
28.februar 2009

Hold da op hvor jeg er godt underholdt og endda på nationalt fjernsyn, når de hviiii fra smilets by indleder endnu et blitzkrieg angreb i jagten på et nyt kapitel i deres (uendelige?) forsatte europæiske succes historie. Ikke nok med at de trumler al modstand ned, og sletter den ene nationale rekord efter den anden, så imponerer de jo også på lægterne rundt om i Europa med deres voldsomme fremmøde og ikke mindst: Frisk-fyr-attitude. Her er der virkelig tale om pryden af den nationale danske ungdom. Lad os blot håbe, at den strakte arm kan holde helt til finalen?

PS. Hvorfor er ham der John Stampe ikke med i startopstillingen længere. Er han skadet?

 
Marker Kommentar.
 
28.februar 2009

Frej helt ærligt..
Det er simpelten så tyndt, som det overhovedet kan være. Jeg troede efter dine seneste forsøg på at nedsable min nordjyske klub, at du havde reelle bagtanker med at skabe en dybere fodboldmæssig debat. Med dette beviser du flot, at jeg tog fejl.

Du har tydeligt ingen respekt for andre klubbers fans og ønsker heller ikke opnå den rette indsigt i ting, inden du sviner AaB til her på en respekteret fodboldside! Du har tidligere skrevet, at du havde respekt for de AaB-fans som gjorde en indsats for klubben. Gu' har du da ej. Du løb formentlig tør for argumenter og fedetede den nemt af..

Jeg ta'r lige fat i lidt bidder. 80 mennesker i spanien. Ja det var ikke så mange, men se det lige i relief til, hvad der eller har været af AaB'ere rundt i europa. Storbrinatiens-kampene er nævnt - men dem undlader du. Flot fremmøde i Villareal. Folk i Finland, Bosnien, Belgien.. Du kan sgu da ikke forvente, at vi sender 500 og op til 3000 afsted hver gang. Jeg var ikke i spanien, for jeg bliver nødt til at prioritere knægtens dagplejeplads, billån og andre økonomiske ting højere end ENDNU en europæisk udekamp. Dertil kommer muligheden for at strække flere ferie/fri-dage fra arbejde. og omsorgsdagene røg i Manchester. Nu er det ikke fordi jeg vil undskylde mig selv, men forsøge at forklare dig, at rigtig mange mennesker i Aalborg har brugt meget tid og mange penge på at følge AaB i europa - og nogle gange må man vælge fra. Men den århusianske fanskare består tilsyneladende enten af velhavende arbejdsløse eller studerende og gymnasieelever, der bor hjemme. SÆT DIG NU IND I TINGENE!!

Og jeg vil da mene, at vi ofte har sendt masser af folk til parken. Ikke hver gang, men ofte. Til de seneste pokalfinaler har vi sendt 10-15.000 afsted HVER gang. og vi har været godt repræsenteret til flere liga-kampe. Enkelte har også været pinlige - indrømmet! Men trækker vi de 120 km. forskel fra der er mellem Aalborg og Århus, så kan man undersøge vores fremmøde i Odense, som for mange i Aalborg er en kulttur - og her er tit flot fremmøde! SÆT DIG NU IND I TINGENE!
Og du er ikke den eneste, som kender folk i andre byer og fra andre klubber - som eksempel på "endnu" et dårlig påskud på at svine en klub. (opfordring fra en fra AaB - hvor fesent lyder det lige. Det er måske rigtigt, men du havde da skrevet det alligevel). AGF nyder godt af en rigtig stor opbakning af mange fans bosiddende i kbh. betydelig flere end AaB. Disse folk fylder altid rigtig godt ud. Så er det også nemmere at skaffe 1.000 mænd i parken.

Og AGF er da pludselig blevet toppen af poppen i danmark - ihvertfald inden for århus. For når der pludselig kommer 15000 på stadion, fordi man har hentet endnu en afdanket brøndbyspiller(som er en hadeklub eller hvordan??) eller har vundet to hjemmekampe - nej så er det god opbakning. Er det i Aalborg, så er det medløbere..
Og tænkt nu lige Århus tilbage til den gang før der var noget som hed galehuset og nyt stort stadion i AGF. 2500 mennesker på en god dag - hvor 500-1000 var eksempelvis fra nordjylland (jeg var der selv). De tider bliver hurtigt glemt og overført til: AGF er på niveau med BIF og FCK. Og lad og ta' de seneste kampe i Aalborg. I har flydt okay i "buret", men kun nysir-drengene gav den gas, og hvor mange var det 50? 100?
OBJEKTIVITET FREJ!?!

AaB er pisse ringe til markedsføring. Vores direktør kan ikke finde ud af at holde på penge. Nordjyder er svære at lokke på stadion. Men kom ikke og påstå at disse tendenser ikke også findes andre steder. Alle klubber kæmper med deres spøgelser - også AGF. Du har selv skrevet tidligere i en anden blog, at du ikke gider høre på den undskyldning om, at AGF er arrogante subjektive fans, men dette understreger du flot lige nu! Stemningen på de århusianske tribuner er da også faldet inden for de sidste år. Det var helt fantastisk omkring jeres nedrykning, men nu har det da ikke samme højder. Hvordan kan det være? Der må da være en utrolig simpel forklaring, for AGF er jo faktisk bedre end FCK og BIF og burde være europæiske topklasse - både på og uden for banen! Og disse ændringer på aktiviteten støttes da godt af debatten på fanatikos's internetforum. Jeg behøver vist ikke forklare, hvad siden går ud på, for jeg har da også set din aktivitet derinde!

Jeg tror ikke, det var alt, men jeg gider ikke mere i denne omgang..

Hold nu formatet Frej, for det her tendenserer til det pinlige.. Du minder mest af alt om en fodbold-gal udgave af Sidney Lee!!
Og jeg synes det er synd, for jeg har stor respekt for, det arbejde du har gjort i det århusianske fanmiljø (du ved den respekt jeg også troede du havde). Og de "topflok" jeg har snakket med i andre klubber, ved sgu godt hvad der foregår rundt omkring i de andre klubber.. Enten er du ufattlig blind, eller også er det her bare en sørgelig undskyldning for at svine en klub, som du er misundelig på/hader(nåhh nej, det gør ingen jo)/holder ubevidst med/synes godt om/find selv på noget..

Formatet Frej, formatet..

 
Marker Kommentar.
 
28.februar 2009

Det bedste ved denne blog er godt nok alle kommentarerne, det er utroligt at folk kan hidse sig så meget op over én enkelt mands personlige mening. En blog skal ikke være objektiv, så hvis I synes den er så ringe, hvorfor bliver I ved med at læse den. Jo mere I bitcher jo sjovere er det nok også for Frej at kommentere på AAB.

I kan jo bare lave jeres egen blog hvor I kritiserer AGF og Frej, så kan I se hvormange der gider læse/kommentere det.

Jeg glæder mig ihvertfald til det næste "Boring Boring AaB" eller "AGF er den Danmarks bedste klub i DK" indlæg.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

"For jeg kedede mig rent ud sagt ad helvede til i går, og blev ikke engang irriteret over AaBs succes for det ændre bare ikke rigtig noget i min verden."

Nej selvfølgelig ændrer det ikke noget i din verden.
Det er længe siden at agf har spillet med i europa og det kommer heller ikke til at ske foreløbigt.
Derfor er den ekstra CL plads, der på spil for DK, logisk nok, hverken interessant for dig eller for agf.
Forståeligt nok, men mon ikke der er mange fans af FCM, OB, FCK og Brøndby der ikke kun har glædet sig på AaBs, men også på egne vegne?

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

"For jeg kedede mig rent ud sagt ad helvede til i går, og blev ikke engang irriteret over AaBs succes for det ændre bare ikke rigtig noget i min verden."

Nej selvfølgelig ændrer det ikke noget i din verden.
Det er længe siden at agf har spillet med i europa og det kommer heller ikke til at ske foreløbigt.
Derfor er den ekstra CL plads, der på spil for DK, logisk nok, hverken interessant for dig eller for agf.
Forståeligt nok, men mon ikke der er mange fans af FCM, OB, FCK og Brøndby der ikke kun har glædet sig på AaBs, men også på egne vegne?

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Hej igen.

AaB udnytter ikke deres potentiale fuldt ud, og skal blive bedre til det - Enig. Dette gælder også for andre superligaklubber. Det er dog en lang proces. Der var en årgang hvor rigtig mange nordjyder var FCK og Brøndby fans, dette er ved at vende, hvilket må siges at være første skridt på vejen.

Men du skriver jo også andre ting, som du ikke kan komme afsted med, uden at vække en masse følelser hos mange mennesker - af den simple grund det du skriver er forkert. Din påstand omkring tilskuerne eksempelvis.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Får du virkelig et kick ud af at spille provo-barn?

Du tilsværter dine Agf medfans til med denne omgang mundlort.

Jeg forstår godt at der er en Agfer der græmmer sig i den grad i starten her.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Alt afhænger af øjnene der ser - men er det ikke charmen ved fodbold?

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Frej, for det første vil jeg gerne udtrykke min sympati for dit meget engagerede og dygtige arbejde på den århusianske fanscene. Det her blogpost løber mig dog koldt ned af ryggen. Den udstiller ALT det der er galt med AGF, klubbens selvbillede og fansenes selvbillede - en blanding af mindreværdskomplekser og storhedsvanvid. Jeg forstår ikke du higer efter at putte os i kategori med Brøndby og FCK? AGF er da langt mere i familie med en klub som AAB, der har en lang og hæderkronet historie - ligesom os. Til sidst vil jeg gerne understrege at langt fra alle århusianere med hang til fodbold er narcisistiske og arrogante, fordi vi for første gang i mands minde ikke er en del af nedrykningskampen. Det er klart at mange af os føler vi holder med en speciel klub (129 år gammel, 5 mesterskaber og 9 pokaltitler) Men vi ved også godt at det er imorgen der betyder noget.

p.s. mange gange tillykke til nordjyderne for det historisk flotte resultat igår

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Haha!
Det er uden tvivl den mest elendige blog jeg nogensinde har læst.
Det er tydeligt at hr. Frej har ondt i journalistmåsen fordi hans elskede GF ikke slår til. Misundelse er en grim ting, og bloggen er både usaglig og barnlig.
AaB havde rigtigt nok 80 mand med i La Coruna - men lad os nu ikke lige glemme at til CL-kampene samlede AaB mellem 2.000 og 3.000 til kampene i Storbritanien. De gjorde det samme året før i udekampen mod Tottenham i UEFA-cuppen. Jeg ved ikke hvad du forventer af en by på størrelse med Aalborg?
Men du har tydeligvis mistet jordforbindelsen når du sammenligner AaB med Monaco. Har du nogensinde været i Monaco, kender du overhovedet noget til Monacos historie? Den ikke engang minder om AaBs. Som om AaB er en rig klub? AaBs budgetter ligger nogenlunde på niveau med OB og FCM. Erkend nu bare at AaBs sportslige ledelse har lavet et stykke arbejde som ligger udover det sædvanlige, i stedet for at græde over smilets by og "de hviii'" ikke kan noget som helst. Frej, man skulle tro du var 14 år gammel, ufatteligt at Tipsbladet vil lægge deres gode navn til en så elendig blog.

Jeg har et forslag til overskriften på din næste blog: "Liverpool FC er mere interessante end FC Blokhus".
En passende indledning kunne lyde således:
"På trods af, at FC Blokhus har vundet de seneste tre kampe over Brabrand, Næsby og Hobro, skal der altså mere til for at imponere mig. Det er ikke interessant at komme til FC Blokhus' kampe, for de samler ikke mere end 250 tilskuere i snit. Før det tilskuertal rammer 9.000, skal FC Blokhus altså ikke forvente at få resten af fodbold Danmark med på "Blokhus-bølgen". Mig imponerer de i hvert fald ikke. I stedet burde Blokhus lade sig inspirere af Liverpool FC. De samler 40.000 tilskuere hver eneste gang, og stemningen er i top. Blokhus halter langt efter i denne sammenhæng.
Endvidere vil jeg sammenligne FC Blokhus med Hoffenheim..." Du kan selv skrive den færdig, jeg glæder mig til at se hvad du finder på. Men bare du lover mig at holde det høje niveau, for din blog er uundværlig!

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

ATT: Freja, er det muligt at du kan dokumentere dine betragninger med nogle tal, ellers er det jo bare en gratis omgang du kommer med? - Det er vel ikke meget at forlange, når du nu toner frem med et sådan vredesudbrud?

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

"Så vil jeg langt hellere drømme om bedre tider sammen med 15000 dedikerede agf'ere" skriver du. Dedikerede haha, 2 hjemmesejre i træk og der er næsten fuld hus, er det ikke det man i alle andre klubber kalder medløbsfans? Jeg vil hellere stå sammen med folk med hjertet det rette sted end folk der strømmer til stadion, for nu er agf in igen igen igen... Men sådan er vi jo så forskellige...;-)

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Hør her Freja eller hvad det er du hedder?
Du skriver AaB havde 80 mennesker med på udebane tur til deportivo – hvilket er ganske rigtigt. Da vi er mange unge mennesker der støtter op omkring holdet må du da selv som en relativt ligegyldig journalist kunne forstå at penge ikke hænger på træerne og at nogle af os studere ved siden af. Må jeg minde om at følge antal AaB fans var at finde på udebane turene til Tottenham, Celtic og Man Utd : 2000,2500 og mindst 3000 i den sidste.
Dine påstande er grebet ud i den frie luft og du må meget undskylde, men hvem fanden har givet dig lov til at poste så meget usammenhænge journalistik på tipsbladets side – det er mig en gåde!!!!
Der udover vil jeg gerne minde om at Århus er en by med 298.000 mennesker, hvilket er det dobbelte af indbyggertallet af i Aalborg.
HAR AGF DOBBELT SÅ MANGE TILSKUERE TIL DERES KAMPE I FORHOLD TIL AAB?
Det har de ikke, det viser tallene med alt tydelighed og hvis du ikke gider finde dem frem selv, da du givetvis er en luddoven journalist der lever på åbenbaringer og dagdrømmerier, skal jeg gerne finde dem frem til dig hvis du er interesseret?
Din sammenligning med Monaco er jo helt ude i hampen – det illustrerer blot dine tåbelige betragtninger som i og for sig bunder i at du er en indebrændt AGF-fan der ikke har vundet noget i lang lang tid. Jeg vil gå så langt at denne blog er det mest usaglige og udokumenterede journalstik jeg endnu har læst.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Feja, du har ikke en skid forstand på danks fodbold, fremmødet til AGFs kampe har været flot denne sæson, korrekt, men det svinger langt mere end AaBs.

Din blog bevæger sig på en så lavt niveau at det faktisk udstiller dig selv, og din mangel på objektiv viden omkring fodbold i DK. Du bevæger dig i en virkeligheds sfære som kun du tror er virkelig - dette kommer til skue i sammenlignigner mellem AGF og BIF/FCK og den meget farvede og direkte forkert fremstilling at AaB og nordjylland. Det er sørgeligt at tipsbladet lader en knægt som dig tegne et så infantilt billede af en AGF fan. Jeg holder selv meget at AGF som modstander, og er glad for at de er tilbage i den bedste række, og ved heldigvis at der er langt meget nuancerede fans af denne klub end dig.
Din retorik stinker jo langt væk af misundelse og mindreværdskomplekser - og dit notoriske afslappede forhold til fakta gør udstiller jo bare det tragikomiske element i denne blog.

Ok, jeg forstå at det kan være svært for at Århusianer at vænne, hvis største succes de sidste mange år har været at spille sig tilbage i den bedste rækker, at se AaB trone frem som danmarks fodboldflagskid for anden sæson i træk, og blive hyldet som aldrig før i samtlige medier. Men at du ikke selv kan se hvor tåbelig denne uendelige klagesang som kommer som skidt fra en spæd kalv, du troner frem med på benne blog næsten hver anden gang du skriver et indlæg, gør at folk griner af dig og ikke med dig, er mig virkelig en gåde.

Jeg er helt nede med at man skal fan, kan lide at håne andre, men Feja, dine indlæg fejler, din hån giver bagslag, og som jeg tidligere skrev, tegner et billede af en lille grå, bitter og misunderlig indebrændt mand.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Freje, Du skyder jo igen ved siden af. Det lykkes dig at få sat AAB i bås med Randers, Horsens og Sønderjyske, hvilket sikkert ar fint nok, men du bibeholder notorisk AGF i samme opfattelseskategori som FCK og BIF. Af med skyklapperne. Det er vist kun i din egen selvopfattelse at AGF er en hadeklub på niveau med FCK/BIF. Men med lidt held, hvis du fortsætter din udemærkede og humoristiske blog, så kan det da være, at AGF kommer nærmere de 2 store.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Kære Frej,

Jeg er lidt nysgerring på, hvad du mener med at AaB ikke udnytter sit potentiale? Hvis man ser på, hvad klubben de sidste tre år har formået at få ud af en spillertrup, som ingen på forhånd havde levnet chancher om mesterskab eller europæisk, så vil jeg sige, at den måde man har udnyttet sine resourcer på er enestående i dansk fodbold. Vi snakker altså tre sæsoner med medaljer, UEFA-cup gruppespil, mesterskab, CL, og ikke en enlig Herfølge-svale på et spillerbudget som ikke er i top-3.

Jeg antager at du hentyder til tilskuertallene og at man ikke har fået skabt et tilskuerfølge på linie med Brøndby og FCK. Jeg ved ikke, om det er at sammenligne æbler og pærer, men jeg vil godt medgive, at det er underligt at der ikke var udsolgt til hjemmekampen mod La Coruna. Og jeg vil også gerne medgive, at de nordjyske fodboldgængeres tålmodighed i krisetider ikke er legendarisk.

Her må jeg indrømme at AGF er bedre stillet. Ja faktisk kan klubben (som iøvrigt det eneste de sidste 10 år) med rette være stolt af sin fankultur (nogle få ekstreme elementer undtaget). Men der er altså andre parametre at bedømme en klub efter. Jeg kan forsikre dig om at AaB fylder meget i de fleste nordjyders bevidsthed - mere end tilskuertallene angiver.

Under alle omstændigheder virker det lidt rønnebærerne-er-sure-agtigt atter at stå og udskrige til verden at AaB ikke just har prangene tilskuertal mod Horsens efter en periode med nederlag. Og faktisk også irrellevant som kommentar til gårsdagens resultat. Det virker som om, at den eneste måde du kan forholde dig til AaB er i form af kritik, og det virker lidt søgt at det eneste du kan fremføre som kommentar er vinklen med tilskuertallene.

We get it. Du er stadig ikke fan er AaB, på trods af gårsdagens fremragende resultat. Det er fint nok - fodbold er irrationelle følelser, og jeg har selv meget svært ved at holde med eks. FC Midtjylland, selv når de spiller europæisk. Men hvis ikke du har andre vinkler på AaB, så syntes jeg ikke du behøver gentage dig selv yderligere.

Mvh. en, trods alt, stadigt lettere eurofoisk AaB-fan

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

hmm... Man kan altid finde et eller andet at kritisere ved et hold. Grimme trøjer, lortestadion med løbebane omkring, så man skal ha' kikkert med. find selv på flere

Medgivet har Aab ikke stor opbakning, oplandet taget i betragtning, men de spiller seværdig fodbold. Gaaab lyder derfor mest som en infantil provokation fra en der får en kick ud af at provokere - flot.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

@Vase mf.

1. Dette er en selvstændig blog, og har som sådan ikke noget med tipsbladet at gøre. Men har noget med mit personlige syn på fodbolden.

2. I denne sammenhæng er al sammenligning med AGF, kun et forsøg fra Jeres side på at inddrage en notorisk bundklub i en sammenligning overfor et af de resultatsmæssige bedste hold i DK. Iøvrigt en sammenligning der selv dette taget i betragtning vil falde ud til AGFs fordel, på en række af de parameter du/I stiller op.

3. Bloggen er skrevet fordi en Aab tilhænger bad mig kommenterer på kampen igår jvf. mine tidligere blogs.

4. Endnu en gang for Prins Knud. Og måske skal jeg vende den om og spørge Jer der læser med i stedet for, at komme med mine egne holdninger, de er vist klare for de fleste :-) Er der nogen af Jer der synes at Aab resultaterne taget i betragtning udnytter sit potentiale godt nok? - Og her skal i ikke måle jeg med et bundhold som AGF, men prøve at kigge på, hvordan andre klubber rundt om i Norden fungere når de har mesterkaber, uefa cup og Champions League eventyr mv. på deres c.v. i nyere tid.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

att: Limfjordsfolket

Muligvis synes rigtig mange, at det er mere spændende når Randers, Horsens, Sønderjyske og Aab kommer på besøg, end når det er AGF. Det må jo være op til den enkelte.

Jeg mindes for måneder tilbage, at hele den her snak - og jeg ved jo at i oppe nordpå har masser af selvironi, distance og overskud til at være selvkritiske - handlede om, hvor vidt Aab udnytter sit potentialle godt nok. (Ikke om AGF, OB FCK eller andre udnytter deres potentiale, men om Aab gør det). Lad os lige holde det for øje.

Så når i siger ... buuhhh bææææh du er bare misundelig. Tjaaa, resultatsmæssigt måske, men rent identitetsmæssigt i forhold til sammenhængen mellem klub, by, omgivelser, tilhængere etc. så er jeg på ingen måde misundelig, for jeg mener ikke i er i nærheden af, at være hvor i burde være med alle de flotte resultater i bagagen.

Jeg ville ikke bytte mig til et UEFA cup eventyr som jeres, hvis jeg samtidig skulle få den omgang dødbider stemning og manglende dedikation der præger Aalborg med i købet.

Så vil jeg langt hellere, drømme om bedre tider sammen med 15.000 dedikerede og engagerede AGFere til en åbningskamp mellem to midterhold i ligaen, uden chancer for at nå noget er synderlig værdi.

Det kan i så være uenige i, og jeg ønsker Aalborg al mulig held og lykke med kampene der venter. Men jeg synes faktisk ikke at græsset er grønnere oppe hos Jer.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Dit bloginput viser kun din manglende indsigt i dansk klubfodbold og fankulturen omkring.

1.Du vil part-out sammenligne det Aalborgensiske publikum med det århusianske. AGF har inden for de seneste år præsteret at samle 5383 tilskuere mod OB, 5251 mod Esbjerg og 5626 mod Viborg. Jeg anerkender jeres flotte tilskuertal hidtil i denne sæson, mon dette har noget med begejstringen for at være tilbage i superligaen at gøre? Der er færre udsving i AaBs tilskuertal end der er i AGFs. Hvis AGF vinder det danske mesterskab (haha!), så vil i selvfølgelig få udsolgt, men tror du helt oprigtigt at dette vil fortsætte sæsonerne efter? Hverdagen truer og man skal igen møde FC Nordsjælland på en dødssyg mandag aften. I ville også kunne opleve meget lave og skuffende tilskuertal.

2.Udebaneaktiviteten i Århus er kun marginalt bedre end den er i Aalborg. Sidste sæson var der mere end 1000 fans af sted til Randers, Herning, Odense, København, Lyngby, Århus(gys!) Viborg. I starten af sæsonen hvor vi lå i bunden af ligaen samlede vi omkring 1500 til en kamp i Lyngby. Rejseaktiviteten er god. Du skulle tage et kig forbi engang, og se det ved øjesyn. Du kan jo starte med at komme til Horsens på søndag. 80 mennesker i La Coruna er ikke mange. Tro det eller ej, efter 3 Champions League-udekampe er tegnebogen lidt udvandet. Og vores rejseaktivitet i de kampe vil jeg beskrive som godkendt. Du elsker at sammenligne patetiske AGF med Brøndby, men faktum er, at i ikke er i nærheden. Hverken resultatmæssigt eller fanmæssigt.

3.At ingen hader AaB gider jeg ikke kommentere på. Det er forkert. Spørg omkring vestegnen.

4.AaB samlede +2000 tilskuere til en vigtig kamp om at undgå nedrykning i Silkeborg for nogle år tilbage, og der var tæt på udsolgt i hjemmekampene, da det virkelig galt. Er AGF virkelig så meget bedre?

Nej. Du mangler indsigt i dansk klubfodbold. At tipsbladet tillader dig denne blog, viser kun deres nyvunde kærlighed for elendig journalistik. Kom med nogle facts og vi kan tage dig seriøst. Indtil da, ti stille. Tak!

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Hr. Frej Elbæk Eriksens mening om AaB er uendelig ligegyldig. Uanset hvad du siger, så tvivler jeg stærkt på, at der ikke er en grad af misundelse i din kritik af AaB. Du er foudsigelig, når du reagerer på AaB's mesterskab og UEFA-succes ved med samme argument: "Ja, ja fint nok, men har de tilskuere". Det er jo altid let at finde et kritikpunkt, som man kan fremhæve uanset hvor relevant det er. Mon ikke mange klubber ville bytte lidt tilskuere væk for et mesterskab, Champions League-millioner og UEFA-succes? Det tror jeg bestemt, de ville i AGF, hvis de kunne vælge.

 
Marker Kommentar.
 
27.februar 2009

Hvem er det der har AGF som hadeklub i samme størrelse som FCK og BIF? Sikke en tilsnigelse og piedestalisering af dit elskede AGF. Der er jo ikke mange uden for Århus, der har en særlig sympati eller det modsatte for AGF. Det er jo bare en klub som alle andre. Ikke i dine øjne forstås, hvilket er helt legalt, men at tillægge dem samme værdi i folks bevidsthed som FCK og BIF er vist mere ønsketænkning end fakta. Fint nok at du kedede dig i går, det gjorde alle "neutrale" der så Real-LFC i onsdags vist også, men derfor er resultatet jo enormt for LFC - som gårsdagens kamp er det for AAB uagtet hvor meget du følte dig underholdt. Nå, men sikke en omvej for at fortælle dig at AGF fylder meget lidt i folks bevidsthed sammenlignet med FCK og BIF.

 
Showing comments 1 - 45 of 45

Skriv din egen kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.
Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.
Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.
Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Tilladte HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.

Yderligere information om inddataformater

Image CAPTCHA
 

Frej Elbæk vil fremover blogge på tipsbladet.dk om sin passion for AGF og fodbold i særdeleshed.

Om Frej Elbæk: Jeg er født og opvokset med AGF. Klubben har givet mig nogle af de bedste og værste fællesskabsoplevelser i mit liv. Jeg nyder at være en del af det alt overvejende store positive fællesskab der er i og omkring AGF. AGF er kærlighed, tradition, stolthed og håb samlet i et. Det er også konflikt, savn, fortvivlelse og desperation - og det er måske netop den cocktail der gør AGF unik. Sidst vil jeg nævne at jeg som 99,99% af alle AGFére er ligeså meget mod racisme som jeg er for AGF.

 
 

Afstemning

Sikrer FC Nordsjælland sig guldet?: