Carlsberg bliver ny DBU-partner
Illustration
Landshold

Carlsberg bliver ny DBU-partner

DBU præsenterer nyt samarbejde med Carlsberg, der bliver fast partner frem mod EM i 2016.

DBU er godt i gang med at skabe ny gejst omkring unionen og det danske landshold. Nu har fodboldforbundet taget et nyt initiativ i den retning. 

DBU har således indgået et partnerskab med Carlsberg, og de to virksomheder vil benytte lejligheden til at øge fokus på faninvolvering gennem bl.a. aktiviteter og events ved landskampe.

- I DBU arbejder vi benhårdt på at styrke relationen til vores mange passionerede fans, og inkludere dem i vores nye fortælling om at være en del af noget større. Carlsberg arbejder både målrettet og innovativt med netop den målgruppe og derfor ser jeg også samarbejdet som et perfekt match. Sammen kan vi uden tvivl skabe masser af unikke oplevelser og værdi for vores fans i forbindelse med vores landskampe, udtaler Katja Moesgaard, DBU’s kommercielle direktør.

Første aftale mellem DBU og Carlsberg blev indgået i 1978. Siden har bryggerigiganten og fodboldorganisationen arbejdet sammen på forskellige niveauer og nu altså i en helt ny form – i første omgang gældende fra 1. januar 2015 til og med det kommende EM i 2016.

- Vi er ovenud begejstrede for forlængelsen af vores samarbejde med DBU, et i forvejen ualmindelig stærkt samarbejde, som går tilbage til 1978. Hos Carlsberg føler vi os tæt forbundet med fodbold og fansene. Vi kommer derfor også med en række tiltag i samarbejde med DBU, som sætter fokus på fodbold – og ikke mindst venskabet, fællesskabet og passionen i og omkring banen, siger Rasmus Bendtsen, Brand Manager i Carlsberg.

Carlsberg og DBU vil fremover lancere nogle nye fanaktiviteter i forbindelse med landskampe. 

En af de aktiviteter præsenteres ved et pressemøde tirsdag i DBU, hvor også landstræner Morten Olsen, og U21-landstræner Jess Thorup udtager deres respektive trupper, oplyser DBU.