I april skrev tv2.dk, at Brøndby var i forhandlinger med et tysk firma i forhold at få 10 millioner kroner direkte i lommen, mod at det tyske firma UFA skulle stå for marketingsaktiviteter og salg af kommercielle rettigheder i klubben de kommende fem år.
Men forhandlingerne om outsourcing af marketingaktiviteter er nu droppet, meddeler Brøndby i kvartalsregnskabet, der netop et offentliggjort.
- Med henvisning til selskabsmeddelelse 10/2016 af 14. april 2016 kan det hermed oplyses, at Brøndby IF i dag har besluttet at stoppe forhandlingerne om outsourcing af marketingaktiviteterne, således at der ikke indgås en aftale om outsourcing af marketingaktiviteterne, skriver Brøndby i kvartalsregnskabet.
Outsourcing af aktiviteterne kunne ellers have bragt blandt andet et salg af stadion-navnet i spil. Brøndbys bestyrelse må derfor finde penge af anden vej, da det fortsat er forventningen, at årets resultat bliver et underskud på 15-25 millioner kroner.
På generalforsamlingen tidligere på måneden blev der blandt andet givet tilladelse til at foretage endnu en aktieemission, der skal rejse op mod 127 millioner kroner til den slunkne klubkasse.