(Næsten) alle Superligaklubber enige om medieudbud
Illustration
Superliga

(Næsten) alle Superligaklubber enige om medieudbud

11 Superligaklubber er i dag blevet enige om, hvordan Superligaens mediefremtid ser ud.

Tidligere i dag kom det frem, at Brøndby stadig står fast på at gå uden om den kollektive tv-aftale og sælge egne rettigheder. Men mens Brøndby kører videre alene, er de resterende 11 Superligaklubber blevet enige om, hvad rammerne for en ny aftale skal indeholde.

Med alle godkendelser på plads og enighed blandt klubberne kan arbejdet med at sælge medierettighederne for perioden 2015 til 2021 nu påbegynde.  

- Vi glæder os til at igangsætte processen omkring den mediemæssige fremtid for dansk fodbold. Der venter en spændende tid, siger direktør i Divisionsforeningen, Claus Thomsen, i en pressemeddelelse. 

Lige præcis, hvad rammerne bliver, må man vente til starten af maj at finde ud af, hvor informationen offentliggøres.