Video : Tipsbladet
Superliga

FC København har ny kommerciel direktør på plads

FC København har fundet en ny kommerciel direktør fra klubbens egne rækker.

I januar skiftede Alex Ramussen rollen som salgsdirektør i FC København ud med en rolle i storklubben AC Milan, og nu har FC København fundet en afløser.

Ny kommerciel direktør i klubben bliver således Jacob Lauesen, der overtager en del af de ansvarsområder, Rasmussen havde. Det meddeler FC København på sin hjemmeside. 

Læs også:FC Nordsjælland-chef afslører: Også fine bud på vores spillere nu

Jacob Lauesen har været i Director, Brand Marketing and Development i FC København siden 2018, og klubben glæder sig over, at han nu har takket ja til den nye rolle.  

- Jeg er meget, meget glad for, at Jacob har valgt at sige ja til den nye stilling og de udfordringer, der følger med. Der er ingen tvivl om, at med den aktuelle Coronakrise, så er det en vanskelig opgave, men vi mener, at han er den helt rigtige til at få os bedst muligt gennem den udfordring, 

Læs også:Kongecitater fra fortiden: Dansk fodbold ville være fucking miles away

- Jacob er enormt stærk på data og digitalisering, hvor klubben er inde i en rivende udvikling med ham som et vigtigt omdrejningspunkt. Her har han blandt andet været medvirkende til at øge vores tilskuersnit markant, ligesom vores salg af merchandise har fået et stort løft

- Vi kan, trods de udfordringer, der er for alle lige nu, se en meget positiv rejse for os med vores Strategi 19+ som udgangspunktet. Vi har allerede en række stærke strategiske partnerskaber med Carlsberg, Unibet, adidas og Netcompany, og vi bliver hele tiden skarpere og skarpere på det område. Her skal Jacob være med til at løfte os yderligere,  siger Katja Moesgaard, COO i FCK og Parken Sport & Entertainment. 

Tidligere har Jacob Lauesen været ansat i DBU. 

Læs også:Brøndbys slingrekurs er stoppet: Klubben har genfundet sig selv

Læs også:Silkeborg IF hurtigt klar til kamp: Vi er tæt på med en uges holdtræning

Læs også:Avis: AGF vil udfordre Brøndbys spillerbudget