FCK og Addidas fortsætter samarbejdet
F.C. København
Superliga

FCK og Addidas fortsætter samarbejdet

FC København har forlænget sponsoraftalen med sportsmærket Adiddas til 2020.

FC Københavns trøjer vil også i fremtiden bære Addidas' logo.

Sponsoraftalen med det store tyske sportsmærke er i dag blevet forlænget til 2020, oplyser FCK på sin hjemmeside.

- Det her er en vigtig aftale for os, som vi er meget glade for og stolte af. Det er den største aftale, vi har lavet på det her område i F.C. Københavns historie, og den viser, at vi har en kommerciel værdi, som gør, at et globalt brand som adidas vil engagere sig yderligere i et samarbejde med os. Samtidig er kontraktens længde vigtig for vores muligheder omkring udviklingen af det allerede gode samarbejde på sigt, siger administrerende direktør i F.C. København, Anders Hørsholt.

FCK har spillet i Addias-trøjer siden 2012, hvor man brød med italienske Kappa, og hos Addidas ser man frem til at fortsætte samarbejdet.

- F.C. København er Skandinaviens største klub og det helt rigtige match for adidas. Vi har været glade for de første fire år og ser et kæmpe potentiale i at styrke samarbejdet i fremtiden. F.C. Københavns værdier og visioner passer til adidas’ brand og fodboldstrategi og derfor har en forlængelse af samarbejdet været højt prioriteret, siger Lars Rønne, nordisk chef for marketing og kommunikation hos Adidas.