Officielt: Alka betaler 12 mio. årligt for Superliga-sponsorat
Foto: Thomas Lue Lytzen/tipsbladet.dk
Superliga

Officielt: Alka betaler 12 mio. årligt for Superliga-sponsorat

Divisionsforeningen har på et pressemøde offentliggjort, at det - som tipsbladet.dk kunne fortælle tidligere tirsdag - bliver Alka, der fremover er hoved- og navne-sponsor for den bedste række i Superligaen.

Den danske Superliga kommer fremover til at hedde Alka Superliga. Det bekræftede Divisionsforeningens formand Claus Thomsen og forsikringsselskabet Alka på et pressemøde tirsdag. Som tipsbladet.dk fortalte tidligere tirsdag, så bliver Alka hovedsponsor for Superligaen, ligesom forsikringsselskabet overtager navne-sponsoratet til Superligaen.

Den 9. oktober blev domænerne "alkasuperliga.dk" og "alkasuperligaen.dk" registreret, og navnet på Superligaen bliver fremover Alka Superliga, blev det bekræftet på pressemødet.

Det bliver fra 1. januar 2015, at Superligaen skifter navn, og aftalen gælder tre og et halvt år. Alka betaler 12 millioner kroner om året, bekræfter Alkas Jacob Spangenberg, underdirektør salg- og marketing, på pressemødet.

Det er det højeste sponsorbeløb nogensinde i Superligaen, fortæller formand for Divisionsforenignen Claus Thomsen, der glæder sig over aftalen.

- Det er en stor dag for Superligaen og Superliga-klubberne. Det er den største enkeltstående aftale i Superligaens historie, og vi er glade for at have lavet en aftale med et selskab, der kan og vil biddrage til dansk fodbolds bedste række. Det er også en stor aftale for alle, der elsker at gå på stadion og se fodbold eller elsker at tænde tv'et og se fodbold. Det handler om stabilitet og udvikling til glæde for fodboldfans, siger Claus Thomsen.

Også Alka er glade for aftalen.

- Vi er stolt over at være navnesponsor. Aftalen giver os øget mediebevågenhed, og det er en effektiv platform til at nå ud til kunder og kommende kunder. Det er også en platform, der rammer vores kunder lige i øjenhøjde. Det er også en aftale, der styrker vores forretning og giver os øget kendskab til markedet. Vi glæder os meget til samarbejdet de næste tre og et halvt år, siger Jacob Spangenberg, underdirektør salg- og marketing hos Alka.