Video : Tipsbladet
VM

DBU-direktør håber på flere sponsorer til VM

Mens hele nationen jublede over storsejren i Dublin, fornemmer DBU nu en ekstra gevinst i form af nye sponsorer til sommerens slutrunde.

Foruden sponsorindtægterne, der under slutrunden vil komme DBU til gode, håber den kommercielle direktør i unionen nu på, at en større indtægt vil opstå i takt med, at flere sponsorer vil melde sig på banen. 

- Holdet er en sportslig succes, og alle ved nu, at der vil komme meget omtale omkring landsholdet på grund af VM, siger den kommercielle direktør, Katja Moesgaard, i et interview med Ritzau.

I forvejen er A-landsholdet sponsoreret af både Hummel, Danske Spil og Carlsberg, men det betyder ikke, at der ikke er plads til flere, fastslår direktøren. Tværtimod ser Katja Moesgaard gerne, at yderligere to eller tre sponsorer vil indgå en aftale med DBU.

Og ifølge den kommercielle direktør er det ikke en urealistisk forvetning at have grundet den seneste succes.

Skulle flere sponsoraftaler komme på plads, vil DBU for alvor trække sig væk fra sin tidligere strategi. Førhen havde landsholdet Danske Bank som hovedsponsor, men det er ikke længere et begreb, som unionen benytter sig af.

I stedet optræder sponsorerne som partnere, der selv er med til at markedsføre partnerskabet.


Sponsoreret:
Drømmer du om en tur ud i Europa for at opleve den fede fodboldstemning på et af de helt store stadions?

Skal det være hos FC Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Bayern München eller noget endnu bedre?

Få tre hurtige tilbud på den perfekte fodboldtur for dig og vennerne, for far og søn eller for hele familien.

Det er nemt, hurtigt og enkelt, og der er svar fra rejsearrangørerne inden for 24 timer – find dit rejsetilbud her.