HERNING (Tipsbladet): Brøndby IF havde før søndagens Superliga-topbrag mod FC Midtjylland slået den midt- og vestjyske rival tre gange i sæsonen, hver af gangene med et mål.
Denne gang endte det også i en etmålssejr, men det var som bekendt FC Midtjylland, der tog de tre point i 3-2-sejren, og midtjyderne ramte både træværket og havde en række særdeles store chancer, de nok burde have omsat én eller to af.
Efter kampen var Brøndbys slukørede spillere nede ved fansene for at takke for støtten, som Brøndby i den grad får brug for i den ekstremt tætte topkamp, der nu venter.
Og her var der opbakning at hente, fortæller Nicolai Vallys.
– Vi fik en motiverende tale, de fortalte os, hvor meget det betød for dem, og nu har vi et derby på søndag. Det fik de også mindet os om. At nu gælder det. Det var vel det. Det var motiverende, positivt og støttende, siger Nicolai Vallys.
Og det var selvfølgelig ikke meningen fra Brøndbys side, at FC Midtjylland skulle have så mange muligheder, selv om profilen og målscoreren Vallys nu syntes, Brøndby også kunne have scoret mere.
– Altså, for at være helt ærlig, føler jeg, at det [FCM's sejr] er fordi, de laver et mål mere i den forstand, at begge hold kunne have scoret mere. Det kunne jo godt være endt 5-5 eller noget i den stil. Vi skal kigge på os selv, og der synes jeg, vi giver dem lidt for mange chancer og for mange dødbolde, som de er skarpe på, siger Nicolai Vallys.
Brøndby IF havde ikke tabt i Superligaen i et halvt års tid før kampen i Herning, men siden derby-sejren over FC København har Brøndby kun vundet én af fem ligaopgør, den tætte hjemmekamp mod FC Midtjylland for et par uger siden.
Brøndby havde i flere af forårs-kampene før søndagens FCM-kamp haft det svært i 2. halvleg, men Vallys synes ikke, Brøndby trak sig eller var bange.
– Jeg synes ikke, det er samme kampbillede som i den seneste kamp. Og jeg synes ikke, vi bliver bange. Jeg føler, at vi bliver ved med at jagte. Men så får vi også åbnet lidt op for dem, og så straffer de det, siger Nicolai Vallys.
Brøndbys sæson kan meget vel være på højkant på næste søndag i derbyet med FC København, hvor ét point ikke nødvendigvis er nok med FC Midtjylland og FC Nordsjælland halsende efter de københavnske storklubber.
LIVE
VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
INTERVIEW
Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?
AVIS
Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil
MEDIE
Forbereder bud på 970 mio.
EKSKLUSIVT
Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub
Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
TOPNYHED
Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki
OPTAKT
Tunesien – Holland
TOPNYHED
SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC København sælger Theo Sander
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
MEDIE
Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges
MEDIE
Chokskifte på vej?
Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion
EKSKLUSIVT
Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
NYHEDER
FC Midtjylland forlænger med stort talent
INTERVIEW
Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby
OPTAKT
Ecuador – Tyskland
OPTAKT
Skotland – Brasilien
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
OPTAKT
Schweiz – Canada
OPTAKT
Marokko – Haiti
MEDIE
Til lægetjek i Superliga-klub
Skylder FC København penge – straffes hårdt
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
OPTAKT
Bosnien-Hercegovina – Qatar
HELT VILDT