Brøndby-stjerner fik klar besked fra fans

Brøndby IF fik aldrig helt styr på FC Midtjylland i søndagens nederlag i Herning.



HERNING (Tipsbladet): Brøndby IF havde før søndagens Superliga-topbrag mod FC Midtjylland slået den midt- og vestjyske rival tre gange i sæsonen, hver af gangene med et mål.

Denne gang endte det også i en etmålssejr, men det var som bekendt FC Midtjylland, der tog de tre point i 3-2-sejren, og midtjyderne ramte både træværket og havde en række særdeles store chancer, de nok burde have omsat én eller to af.

Efter kampen var Brøndbys slukørede spillere nede ved fansene for at takke for støtten, som Brøndby i den grad får brug for i den ekstremt tætte topkamp, der nu venter.

Og her var der opbakning at hente, fortæller Nicolai Vallys.

– Vi fik en motiverende tale, de fortalte os, hvor meget det betød for dem, og nu har vi et derby på søndag. Det fik de også mindet os om. At nu gælder det. Det var vel det. Det var motiverende, positivt og støttende, siger Nicolai Vallys.

Og det var selvfølgelig ikke meningen fra Brøndbys side, at FC Midtjylland skulle have så mange muligheder, selv om profilen og målscoreren Vallys nu syntes, Brøndby også kunne have scoret mere.

– Altså, for at være helt ærlig, føler jeg, at det [FCM's sejr] er fordi, de laver et mål mere i den forstand, at begge hold kunne have scoret mere. Det kunne jo godt være endt 5-5 eller noget i den stil. Vi skal kigge på os selv, og der synes jeg, vi giver dem lidt for mange chancer og for mange dødbolde, som de er skarpe på, siger Nicolai Vallys.

Brøndby IF havde ikke tabt i Superligaen i et halvt års tid før kampen i Herning, men siden derby-sejren over FC København har Brøndby kun vundet én af fem ligaopgør, den tætte hjemmekamp mod FC Midtjylland for et par uger siden.

Brøndby havde i flere af forårs-kampene før søndagens FCM-kamp haft det svært i 2. halvleg, men Vallys synes ikke, Brøndby trak sig eller var bange.

– Jeg synes ikke, det er samme kampbillede som i den seneste kamp. Og jeg synes ikke, vi bliver bange. Jeg føler, at vi bliver ved med at jagte. Men så får vi også åbnet lidt op for dem, og så straffer de det, siger Nicolai Vallys.

Brøndbys sæson kan meget vel være på højkant på næste søndag i derbyet med FC København, hvor ét point ikke nødvendigvis er nok med FC Midtjylland og FC Nordsjælland halsende efter de københavnske storklubber.





Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage




LIVE

VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland

Guds hånd-bold sælges for stort millionbeløb

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

De er enige med Mathias Jensen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Supercomputer: Her er VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Norge – Frankrig

Her er Brasiliens vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Ecuador – Tyskland

Tysk VM-stjerne er særligt interessant for PL-hold

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter

Curaçao – Elfenbenskysten

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Forbereder bud på 970 mio.

Afslører: FCK ringede aldrig

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026

VM-spiller får fem karantænedage