Sælger ud på ny: Barcelona henter kæmpe beløb

Med flere penge i kassen kan Barcelona måske registrere nogle af sine nye stjerner før sæsonstart.



FC Barcelona har hårdt brug for penge i kassen, så klubben kan registrere sine dyrt indkøbte stjerner før sæsonstart lørdag.

Fredag har den spanske storklub afsløret, at den har solgt 24,5 procent af selskabet Barca Studios, der blandt andet står bag klubbens digitale lyd- og videoproduktioner.

Det indbringer klubben 100 millioner euro svarende til knap 750 millioner kroner. Køberen er selskabet Orpheus Media.

Det skriver Barcelona på sin hjemmeside.

Barcelona har haft travlt i sommerens transfervindue, hvor store navne som Robert Lewandowski, Andreas Christensen og Jules Koundé er kommet til.

Ingen af dem er dog blevet registreret i den spanske ligas systemer endnu, selv om Barcelona lørdag indleder den nye La Liga-sæson.

Det skyldes, at La Liga stiller økonomiske krav til klubberne. De krav skal opfyldes, hvis klubberne skal have lov til at registrere spillere.

Barcelona er lige nu i enorme økonomiske vanskeligheder og opfylder dermed ikke kravene. Derfor har klubben derfor solgt flittigt ud af diverse rettigheder på det seneste.

24,5 procent af Barca Studios er allerede blevet solgt fra, og fredag blev yderligere 24,5 procent altså afhændet.

Derudover har Barcelona solgt 25 procent af sine tv-rettigheder til investeringsselskabet Sixth Street og på den måde hentet kontanter til den slunkne pengekasse.

Barcelona forsøger også ihærdigt at komme af med spillere for at spare lønkroner. Det gælder blandt andre danske Martin Braithwaite, ligesom den hollandske stjerne Frenkie de Jong også meldes på vej væk, selv om han angiveligt ikke har den store lyst til at forlade storklubben.

Det store spanske medie Sport, der har meget fokus på Barcelona, mener, at Barcelona med fredagens økonomiske indsprøjtning får mulighed for at registrere i hvert fald nogle af de mange nye stjerner.

I skrivende stund råder cheftræner Xavi ikke over Robert Lewandowski, Andreas Christensen, Jules Koundé, Franck Kessie og Raphinha, som alle er nye i klubben, når Barcelona møder Rayo Vallecano lørdag.

Derudover er hverken Sergi Roberto eller Ousmane Dembélé registrerede til weekendens sæsonåbner. Det skyldes, at de to har underskrevet nye kontrakter.

/ritzau/





TransferLIVE: Superliga-klub køber FCK-kending




LIVE

VM-LIVE: ‘De er klar til at dø for Messi’

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Til lægetjek i Superliga-klub

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

– Derfor fyrer vi Thomasberg

FCK går på rov i Viborg

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

Frederiksen renser ud



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Lurer på Superliga-stjerne

Benhård kritik: Dansk stjerne er overbetalt

FC Københavns talenter gør rent bord

Frankrig – Irak

Rekord-Messi sparker Argentina videre



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil

Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

Norge – Senegal

– Den største fortrydelse i min FCK-tid er…

Afsløring: FCN køber stortalentet Vaboue Doumbia

Et skridt tættere Englands største stadion

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 

Priske og co. henter stort FCK-emne til spotpris

England – Ghana

Panama – Kroatien

Her kan du se Argentina mod Østrig



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Her kan du se Norge mod Senegal

Jürgen Klopp sviner Van der Vaart