Inter skærer ned og vil sælge flere spillere

Inter vil skære 15-20 procent af sit spillerbudget og lave et stort overskud på transfermarkedet.



Christian Eriksens italienske klub, Inter, spænder livremmen gevaldigt ind denne sommer.

Klubben satser således på at skære 15-20 procent af sit spillerbudget og lave et overskud på cirka 600 millioner kroner på sommerens transfermarked.

Det fortæller klubbens direktør, Alessandro Antonello, onsdag.

– Vi laver regnestykket færdig, når transfermarkedet er lukket, siger Antonello til Radiocor.

Klubben vil sælge spillere, der ikke er en del af klubbens planer, og man overvejer blandt andet også at bede spillerne om at gå ned i løn, fastslår Antonello ifølge football-italia.net.

Inter vandt sit første italienske mesterskab i 11 år i sidste sæson, men klubben mistede også op til 600 millioner kroner i tabte indtægter på grund af coronasituationen og de tomme tribuner.

Som en del af den nye økonomiske kurs har Inter skiftet sin mangeårige trøjesponsor Pirelli ud med cryptovaluta-sitet Socios og holder også muligheden åben for at få en sponsor på spillertrøjernes ærme.

Inter har allerede lavet et stort salg denne sommer. Achraf Hakimi er skiftet til Paris Saint-Germain, der angiveligt har betalt omkring 440 millioner kroner for backen.

Christian Eriksens kontrakt med Inter gælder endnu tre år.

For to uger siden slog Inters nye cheftræner, Simone Inzaghi, fast, at Eriksen har god tid til at finde ud af, hvad der skal ske efter danskerens kollaps og hjertestop under EM-kampen mod Finland.

– Eriksen har tid til at komme tilbage. Vi venter på ham med åbne arme, sagde Inzaghi.

Inzaghi har på Inters trænerbænk afløst mestertræneren Antonio Conte, der stoppede i slutningen af maj efter en gensidig aftale. Den kom efter længere tid med historier om, at Conte var utilfreds med den økonomiske slankekur.

Inter har onsdag desuden meddelt, at førsteholdet ikke som planlagt rejser til USA og deltager i den træningsturnering, som Arsenal også har meldt afbud til på grund af positive coronatilfælde i den engelske klub.

– Inter rejser ikke til USA og Florida Cup på grund af den risiko, der er med internationale rejser efter pandemiens spredning, skriver klubben på sin hjemmside.

/ritzau/





TransferLIVE: Neymar trækker sig fra transfer




LIVE

VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

De er enige med Mathias Jensen

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Supercomputer: Her er VM-finalen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Norge – Frankrig



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Tyrkiet – USA

I dialog om dansk bomber

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Kap Verde – Saudi-Arabien

Paraguay – Australien

Ecuador – Tyskland

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Tunesien – Holland

Afslører: FCK ringede aldrig



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne