Steinlein forventer åreladning i FCM: Han bliver vores nye store stjerne

Claus Steinlein forventer, at en lang række spillere forlader FC Midtjylland efter denne sæson.



FC Midtjylland formåede i sommerens transfervindue at holde sammen på den trup, der i sidste sæson vandt det danske mesterskab, og i denne sæson formåede guldholdet at tage midtjyderne hele vejen til gruppespillet i Champions League.

Snart spredes guldholdet for alle vinde.

Det spår i hvert fald FC Midtjyllands administrerende direktør Claus Steinlein, der vil gøre sæsonen færdig med den nuværende trup, inden der skal sælges spillere i en lind strøm til sommer. 

– VI har lavet en aftale med alle spillere om, at der skal noget ekstraordinært til i det kommende vindue – ellers bliver det først til sommer. Jeg tror, at vi ser en lille åreladning i FC Midtjylland til sommer, siger Claus Steinlein til TV3 Sport.

Læs også:Angriber vender hjem til FC Midtjylland

FC Midtjylland-direktøren fortæller, at både Frank Onyeka og Alexander Scholz havde fået lovning på, at de ville blive solgt i det seneste transfervindue, men det skete som bekendt ikke – blandt andet på grund af udsigterne til at spille Champions League. Af samme årsag står de begge på affyringsrampen i det transfervindue, der følger i kølvandet på denne sæson.

Derfor bliver det med al sandsynlighed en stille omgang i januar. 

– Til vinter skal vi måske af med en enkelt eller to, men det er som udgangspunkt ikke fra startopstillingen, fortæller Claus Steinlein

Han forventer, at det næste kuld FC Midtjylland-talenter er klar til at tage over, når Frank Onyeka, Evander og andre af de nuværende stjerner er blevet solgt til udlandet.

Læs også:Rundens Hold i Superligaen – 12. runde

– Vi har mange dygtige fra akademiet, som vi ikke har set i år, men som I kommer til at høre meget mere om. En Gustav Isaksen har vi kæmpe forventninger til bliver den nye store stjerne i FC Midtjylland, Nicolas Madsen har gjort det godt på midtbanen, så vi har nogle unge, vi kan supplere med, lyder det fra Steinlein.

FC Midtjylland er på førstepladsen i Superligaen med en enkelt runde tilbage i 2020. 

Læs også:Kommende pokalvinder er sikret europæisk gruppespil
Læs også:Tirsdagens rygtebørs: Vil hente Jesper Lindstrøm i januar
Læs også:Superliga-klub kan tage permanent afsked med forsvarsspiller




TransferLIVE: Superliga-klub køber FCK-kending




LIVE

VM-LIVE: ‘De er klar til at dø for Messi’

Her kan du se Norge mod Senegal

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Til lægetjek i Superliga-klub

FCK går på rov i Viborg

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Frederiksen renser ud

Frankrig – Irak

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil

Forgyldt – det tjener Beckham under VM



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek

Et skridt tættere Englands største stadion

Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

FC Københavns talenter gør rent bord

Melder dansk stortalent transferklar

Norge – Senegal

Colombia – DR Congo

Afsløring: FCN køber stortalentet Vaboue Doumbia

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Storklubber kæmper om danskers underskrift

Conrad Harder får argentinsk chef

Afsløring: Brøndby henter FC København-talent

Panama – Kroatien

Benhård kritik: Dansk stjerne er overbetalt

Stor dansk transfer på vej – udeblev fra træning



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Lurer på Superliga-stjerne

England – Ghana