FC Midtjylland formåede i sommerens transfervindue at holde sammen på den trup, der i sidste sæson vandt det danske mesterskab, og i denne sæson formåede guldholdet at tage midtjyderne hele vejen til gruppespillet i Champions League.
Snart spredes guldholdet for alle vinde.
Det spår i hvert fald FC Midtjyllands administrerende direktør Claus Steinlein, der vil gøre sæsonen færdig med den nuværende trup, inden der skal sælges spillere i en lind strøm til sommer.
– VI har lavet en aftale med alle spillere om, at der skal noget ekstraordinært til i det kommende vindue – ellers bliver det først til sommer. Jeg tror, at vi ser en lille åreladning i FC Midtjylland til sommer, siger Claus Steinlein til TV3 Sport.
Læs også:Angriber vender hjem til FC Midtjylland
FC Midtjylland-direktøren fortæller, at både Frank Onyeka og Alexander Scholz havde fået lovning på, at de ville blive solgt i det seneste transfervindue, men det skete som bekendt ikke – blandt andet på grund af udsigterne til at spille Champions League. Af samme årsag står de begge på affyringsrampen i det transfervindue, der følger i kølvandet på denne sæson.
Derfor bliver det med al sandsynlighed en stille omgang i januar.
– Til vinter skal vi måske af med en enkelt eller to, men det er som udgangspunkt ikke fra startopstillingen, fortæller Claus Steinlein
Han forventer, at det næste kuld FC Midtjylland-talenter er klar til at tage over, når Frank Onyeka, Evander og andre af de nuværende stjerner er blevet solgt til udlandet.
Læs også:Rundens Hold i Superligaen – 12. runde
– Vi har mange dygtige fra akademiet, som vi ikke har set i år, men som I kommer til at høre meget mere om. En Gustav Isaksen har vi kæmpe forventninger til bliver den nye store stjerne i FC Midtjylland, Nicolas Madsen har gjort det godt på midtbanen, så vi har nogle unge, vi kan supplere med, lyder det fra Steinlein.
FC Midtjylland er på førstepladsen i Superligaen med en enkelt runde tilbage i 2020.
Læs også:Kommende pokalvinder er sikret europæisk gruppespil
Læs også:Tirsdagens rygtebørs: Vil hente Jesper Lindstrøm i januar
Læs også:Superliga-klub kan tage permanent afsked med forsvarsspiller
LIVE
VM-LIVE: Fransk stjerne raser
TOPNYHED
Her er AGF’s Champions League-modstander
MEDIE
På vej til FCK: Også på blokken i engelsk klub
Her er AGF’s mulige modstandere i Champions League
LIVE: Det må ikke gå galt, FC København!
TRANSFER
Køber Mads Bidstrup til spotpris
Raser over Messi-situation: Skandaløst!
TRANSFER
Officielt: Real Madrid henter Premier League-ikon
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
TOPNYHED
Meget hård tilskuerstraf til FCK
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC Nordsjælland henter Søren Krogh
TRANSFER
FCK-boss roser varm bomber
Brøndby henter keeper – her er planen
TIPSBLADET SPECIAL Her er 7 bud på Thomas Nørgaards afløser
NYHEDER
Rekordstort tilbud afvist: Nu siger Man. Utd. ‘Ja’
Undskylder til Riemer: ‘Jeg er et kæmpe pikhoved’
TransferLIVE: Koster 900 millioner
Afviser: Han er IKKE på vej til Brøndby
TOPNYHED
Her er FCM’s mulige EL-modstandere
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
EKSKLUSIVT
Sådan endte han i Danmark: ‘Fantastisk udvikling’
TOPNYHED
– Derfor bliver det en svær opgave for Nørgaard
TRANSFER
De lurer på Kjærgaard
EKSKLUSIVT
Brøndby-keeper begraver historie: Det passer ikke
TOPNYHED
Her er FCK’s og FCN’s mulige ECL-modstandere
TOPNYHED
Klar transfermelding
MEDIE
Får afvist bud på dansk profil
TOPNYHED
– Det er overraskende, siger ekspert om FCK
EKSKLUSIVT
Flere bejlere – FC Midtjylland klar til at sælge
MEDIE
Denne klub drømmer om Højbjerg
EKSKLUSIVT
Afsløring: Enighed – skifter til Superligaen
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC Midtjylland køber Stanley Iheanacho
FANKLUBBEN Det har været en elendig sæson
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC Midtjylland skriver med toptalent
EKSKLUSIVT
