Sparkede bold i hovedet på dansker – det skulle han ikke have gjort

Den danske landsholdsspiller Jannik Vestergaard tog godt imod amerikanske Aron Johannsson, da denne kom til Werder Bremen. Lige indtil Johannsson tog pis på den danske stopper.



Han smadrede mål ind for AGF, og i 2013 fik amerikanske Aron Johannsson, der er født og opvokset på Island og også har islandsk statsborgerskab, drømmen om et skifte til udlandet opfyldt. Et par år senere skiftede angriberen til Werder Bremen, og her mødte han danske Jannik Vestergaard.

Vestergaard var U21-landsholdsspiller for Danmark på det tidspunkt og en vigtig brik i forsvaret hos Bremen, og da Aron Johannsson talte dansk fra sin tid i Danmark, var det naturligt for angriberen at omgås Vestergaard i den første tid.

Læs også:Ekspert lovpriser dansker: Hvorfor har Klopp ikke tænkt på at hente ham?

Men Aron Johannsson fik en vigtig lærestreg tidligt i sin tid i Werder Bremen: Danskeren er ikke en, man tager pis på.

Jannik Vestergaard, der i dag klarer sig fremragende i engelske Southampton og igen er blevet en fast bestanddel af det danske landshold, var ikke tilfreds, da Johannsson ramte danskeren i hovedet med en bold under noget småspil i angriberens første uge i Werder Bremen.

Læs også:Overblik: Superligaens kontraktfrie spillere

– Han kiggede på mig og sagde, “Aron, hvis du gør det igen, brækker jeg dine ben.” Jeg brød ud i latter og troede, at han lavede sjov, men han kiggede på mig med alvorlig mine. Jeg var bare, “shit”, siger Aron Johannsson ifølge det islandske medie dv.is til radioprogrammet Draumalið.

Danske Jannik Vestergaard har ikke været tilfreds med at få bolden i hovedet, men han er en behagelig person, så han havde næppe gjort alvor af truslen, der nok også handlede om at sætte hierarkiet på plads.

Aron Johannsson, nu 30 år, spillede i Bremen i fire sæsoner, men var meget plaget af skader i sin tid i Tyskland. Han skiftede til Hammarby i sommeren 2019. Nu er angriberen fri på markedet og leder efter en ny arbejdsgiver.

Jannik Vestergaard blev i 2016 solgt til Borussia Mönchengladbach, og i 2018 blev han så den dyreste dansker nogensinde, da han blev solgt til engelske Southampton. Siden er Joachim Andersen blevet den dyreste dansker.

Læs også:Danny Ings lobber eksklubben Liverpool i knæ
Læs også:Spilforslag til PL: Tre tirsdags-tilbud
Læs også:Spilforslag til PL: Tre tirsdags-tilbud




LIVE

VM-LIVE: Tuchel med mange ændringer

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Meldes tæt på storklub

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Monstertransfer: Her er hans kongeløn



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Transferbombe på vej

Graulund chokeret: Ingen havde set det komme

Uafgjort kan forsone historiske VM-fjender



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

De forbereder et bud på Roony Bardghji

De vil have Gaaei – her er prisen

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Dansk klub henter Jonathan Hutters

Dansker skifter til tysk traditionsklub

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Sydafrika – Canada

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

FC København jagter Romane Amane

Colombia – Portugal

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

FCK-profil med hattrick i målfest

Markant ændring i Silkeborg

Schmeichel ellevild: Det er fodboldens essens