Laudrups klare besked til FCK: Det nytter jo ikke

Ifølge Michael Laudrup er der noget i FC København, der ikke hænger helt sammen.



Tre point blev det til for FC København i Champions League-gruppespillet, som de danske mestre onsdag afsluttede med 1-1 mod Dortmund i Parken. 

FC København har undervejs gjort flittigt brug af meget unge spillere, især i sidste uges 3-0-nederlag til Sevilla, og i TV3 Sport-studiet var det et emne, som vært Peter Grønborg diskuterede med Michael Laudrup og Preben Elkjær. 

Her pegede Grønborg på, at Jacob Neestrup har slået fast, at han bruger de unge spillere, fordi er gode. Ifølge Michael Laudrup er det også meget afgørende, at der ikke bliver lagt for tungt et pres på FC Københavns unge spillere. 

– Jeg har været inde og prøve at genlæse de ting, han (Neestrup, red.) har sagt, fordi jeg synes også, at det var lidt ærgerligt. For det er lidt at lægge et ekstra pres på de unge spillere. Jeg er ikke 100 procent sikker på, at han har sagt det på den måde. Jeg har læst forskellige interviews. Men ellers vil jeg sige ja: Man skal passe på ikke at lægge for meget pres over på de unge spillere for tidligt. Men jeg tror, at han har ment, at de er gode nok til at være her. At de ikke kun er med, fordi de er unge, lød det således fra Michael Laudrup i studiet. 

Peter Grønborg spurgte også Michael Laudrup, om de mange brændte chancer i Sevilla-kampen kan forklares med, at FC København stillede op med et uerfarent hold. 

– Jamen, hold op, sådan er det med unge spillere! De laver jo flere fejl. Man laver jo flere fejl, når man er 19, end når man er 25. Men er jeg helt på linje med Preben. Når alle er klar, så er Falk jo på, så er Cornelius på, så er Zeca på. Og så er det klart, at så er det et andet antal af unge spillere. Og det er også fint, hvis det er tre eller fire, lød svaret fra Laudrup. 

– Vi skal huske en sidste ting, når vi snakker FCK. Der er også noget med selvforståelsen. Hvis vi lige lægger det andet til side. Selvforståelsen er jo, at man er den største klub i Skandinavien, og at man i Danmark helst skal vinde så oftest som muligt. Det skal jo også hænge sammen. Derfor nytter det jo ikke, at man siger 'jamen, vi har mange unge spillere'. Ja, men du vil vinde hvert år. Og derfor er det jo i sidste ende altid resultaterne, der bestemmer. 

I studiet rangerede Preben Elkjær desuden favoritterne til at vinde Champions League, hvilket du kan læse om HER.





Optakt til mandagens træningskamp mellem Norge og Sverige LIVE

VM-LIVE: Så meget tjener Norge på VM-succes

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

De er enige med Mathias Jensen

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Supercomputer: Her er VM-finalen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

TransferLIVE: Det bliver ikke Steve Cooper



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Ny bejler til dansk guldfugl

Afslører: FCK ringede aldrig

Uruguay – Spanien

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Forbereder bud på 970 mio.

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

FC Barcelona køber VM-angriber

Ecuador – Tyskland

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Paraguay – Australien

I dialog om dansk bomber

Tyrkiet – USA

Irriteret Jürgen Klopp skrider fra interview



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki