– Det er amatøragtigt. Vi spillede en Conference League-playoffkamp, og så var dommerne så ringe. Det går jo ikke.
Sådan sagde FC Midtjyllands offensivprofil Aral Simsir, efter at FC Midtjylland torsdag spillede 3-3 mod Legia Warszawa i playoffduellen om at komme med i Conference League-gruppespillet.
Det var efter en situation en halv time inde i opgøret, hvor FCM-backen Paulinho fik en polsk albue i hovedet og blødende måtte lade sig udskifte.
Dommeren takserede kun hændelsen til gult kort, hvilket Aral Simsir efter kampen undrede sig meget over.
– Der var jo 100 procent rødt kort. Paulinho blødte stadig 20 minutter efter, at han kom ud, og i pausen sad han stadig og blødte inde på briksen.
– Der var endda VAR i kampen, og at de ikke gav rødt kort på den, det er amatøragtigt. Vi spillede en vigtig kvalifikationskamp, og så var dommerne så ringe. Det går jo ikke.
– Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan de bare så bort fra den, eller at de ikke kunne se det røde kort, siger Aral Simsir.
FC Midtjyllands anfører Henrik Dalsgaard så ligeledes et klart rødt kort til Legia Warszawa-spilleren Pawel Wszolek for hændelsen, og han forsøgte i kampens hede at spørge dommeren, hvorfor polakken ikke blev udvist.
– Jeg tog fat i ham med det samme, og han forsikrede mig, at de ville tjekke den på VAR, men VAR syntes så ikke, at den var til rød, siger Henrik Dalsgaard.
Ifølge FCM-backen virkede det til, at den ukrainske dommer Mykola Balakin godt kunne se, at han havde lavet en fejl.
– Jeg snakkede med ham i pausen og fortalte ham, at den var altså ikke super god. Og der virkede han også til at vide, at den godt kunne være blevet dømt. Jeg tror godt, at han ved, at han lavede en fejl. Det kunne man se i hovedet på ham, siger FCM-anføreren.
Gennem hele kampen forsøgte Legia Warszawa at frustrere midtjyderne ved at gå hårdt til den i nærkampene og lave masser af frispark.
Det lykkedes de polske gæster med ifølge Aral Simsir, der ærgrer sig over, at FCM ikke fik udnyttet polakkernes mange gule kort.
– De var rigtig gode til at frustrere os. Men halvdelen af deres hold havde gule kort, og det skulle vi have udnyttet mere.
– De skulle have haft et rødt kort, men de kan jo være ligeglade, for de har fået et godt udgangspunkt med 3-3 på udebane. De var gode til at udnytte det, siger Aral Simsir.
Torsdag næste uge spilles der returopgør i Warszawa, hvor FC Midtjylland altså skal forsøge at indløse billet til Conference League-gruppespillet.
/ritzau/
LIVE
VM-LIVE: Suspenderer tv-vært efter shitstorm
TOPNYHED
FCK går på rov i Viborg
OPTAKT
Portugal – Usbekistan
TRANSFER
West Ham opfordres til at hente dansk bomber
NYHEDER
– Den største fortrydelse i min FCK-tid er…
EKSKLUSIVT
Afsløring: FCN køber stortalentet Vaboue Doumbia
Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona
NYHEDER
Forgyldt – det tjener Beckham under VM
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
TRANSFER
Priske og co. henter stort FCK-emne til spotpris
TOPNYHED
Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen
STORT INTERVIEW
Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans
MEDIE
Derfor trækker stor dansk transfer ud
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
EKSKLUSIVT
Afsløring: Brøndby henter FC København-talent
MEDIE
Tidl. FCK-talent på blokken i store tyske klubber
OPTAKT
Argentina – Østrig
EKSKLUSIVT
Afsløring: AGF afviser stort million-bud på Links
TRANSFER
FC Midtjylland sælger midtbanespiller
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
MEDIE
Rygte: Topklub i dialog med Hatzidiakos
OPTAKT
Frankrig – Irak
OPTAKT
Norge – Senegal
Nådesløs Schmeichel slagter Sverige
NYHEDER
Sender opfordring til Superliga-træner
Jürgen Klopp sviner Van der Vaart
MEDIE
Superliga-klub i dialog om FCK-spiller
TRANSFER
Neestrup og co. vil lokke stjerne med kæmpe løn
TRANSFER
Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026
MEDIE
I dialog med Steve Cooper
EKSKLUSIVT
Kæmpe dansk succes: ‘Han har taget byen med storm’
EKSKLUSIVT
Lurer på to Midtjylland-spillere: ‘Vi står klar’
FANKLUBBEN Det har været en elendig sæson
Slagter stjerner: Noget lort!
BIZART