Danske stjerner med hård kritik af det samme

Banen i Frankfurt til kampen mellem Danmark og England var slet ikke god nok, mener Morten Hjulmand og Joakim Mæhle.



FRANKFURT (Tipsbladet): Danmark hentede torsdag aften et vigtigt point til regnestykket, da man spillede 1-1 med gruppens storfavorit England.

Her leverede danskerne en stærk indsats i Frankfurt, men er der noget, som ikke scorer topkarakter, så er det græstæppet, som kampen blev spillet på. 

Gennem hele kampen skøjtede de danske og engelske spillere rundt, og efter kampen var banens tilstand også et tema, da de danske spillere mødte journalisterne i mixed zone. 

Her var hverken Morten Hjulmand og Joakim Mæhle særlig store fans af græsset på Deutsche Bank Park.

– Jeg synes ikke, at banen var tilfredsstillende i forhold til, at vi er til en slutrunde. Den gik meget op, og man havde svært ved at stå fast. Det er lidt ærgerligt, når vi skal spille de kampe, at det er lidt farligt, og man ikke kan stå fast, men det må de optimere, siger Morten Hjulmand og fortstætter:

– Jeg ved ikke, om det var decideret farligt, men nogle spillere er så eksplosive og har så store retningsskift og accelerationer, så kan der opstå momenter, hvis du ikke kan stå ordentligt fast. Det bliver de nødt til at optimere.

Joakim Mæhle påpeger, at man ville skøjte rundt, uanset om man spillede med jernknopper eller almindelige knopper, men han gør meget ud af at sige, at man ikke kan bruge det som en undskyldning.

Det er vel ikke godt nok? 

– Nej, det er det selvfølgelig ikke til en EM-slutrunde, men det er ens for begge hold, så vi kan ikke stå og give det skylden, men selvfølgelig er det ikke godt nok.

De danske spillere var godt klar over banens tilstand, for de trænede på den onsdag aften, hvilket englænderne omvendt ikke gjorde. Og Danmark er efterhånden vant til at spille på baner, som ikke er i tiptop stand, påpeger Mæhle.

– Vores træningsbane er heller ikke noget at skrive hjem om!

Er den blevet bedre?

– Nej, det synes jeg ikke for at være ærlig, siger Mæhle med et let grin.

– Det synes jeg, er det værste, at man har skullet forberede en slutrunde i lang tid, og at man ikke kan levere en god træningsbane. Det er ikke godt nok, lyder kritikken.

Det er dog ikke noget, som går og fylder hos spillerne på hotellet, påpeger han. 

Det er tirsdag i næste uge, at Danmark spiller sidste gruppekamp mod Serbien. Så må man håbe, at banen på Allianz Arena i München er noget bedre.





LIVE

TransferLIVE: De jagter Marcus Rashford

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Forbereder bud på 970 mio.

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

Dyr stjerne står øverst på Mourinhos ønskeliste

Lufter vild Ronaldo-teori



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Chokskifte på vej?

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

FC Barcelona køber VM-angriber

Deschamps rejser hjem til sin mors begravelse

Åbner op for sommertransfer



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Til lægetjek i Superliga-klub

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’

FCK går på rov i Viborg

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

Historiske Ronaldo stempler ind i VM med to mål

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek

Dovbyk på vej væk? Det forlanger Roma