Video : Tipsbladet
EM

EM-sponsor viser Eriksen-hændelse: Hårdt for børn

Det er forvirrende for børn, når de kan se Christian Eriksen på det sociale medie TikTok.

Christian Eriksens kollaps på banen har været med til at kaste en skygge over EM-slutrunden, og mens tilskuere og spillere kæmper med de mentale følger af oplevelsen, så florerer hændelsen nu på det sociale medie TikTok.

Det er noget, som ærgrer Ane Lemche, der er psykolog hos Red Barnet. I et interview med DR peger hun på, hvorfor det kan være særligt hårdt for børn at støde på den slags materiale på nettet.

- Når man helt uden varsel som barn, og især som ungt barn, får smækket sådan nogle billeder op i hovedet, så kan man altså godt blive forskrækket, siger hun og fortsætter:

- Og børn kan også blive forvirrede, for i noget af billedmaterialet ser han ret livløs ud, og det er ubehageligt for et barn, lyder det fra Ane Lemche.

Hun peger endvidere på, at sådan noget ikke har noget at gøre på sådan et sted, og derfor burde det blive taget ned.

Netop TikTok er også en af sponsorerne ved slutrunden, og selvom aldersgrænsen er på 13 år for mediet, så skal man ikke bevise, at man over ældre end de 13. Indholdet er da også i særlig grad henvendt til børn og unge.

På landsholdet har man også arbejdet med at få styr på følelserne ovenpå hændelsen. Læs mere om det her.