Dansker er blevet købt: Det er den bedste klub

Den tidligere OB-spiller Tarik Ibrahimagic er skiftet til den islandske mesterklub Vikingur, og han siger til Tipsbladet, at det er største, som man kan opnå i Island.



Danske Tarik Ibrahimagic tog til islandsk fodbold i sommeren 2023, da han skiftede til Vestri. 

Her var han med til at sende klubben op i den bedste række. 

Nu venter der noget langt større for den danske midtbanespiller.

Han er nemlig blevet købt af den islandske mesterklub Vikingur Reykjavik, da klubben aktiverede hans frikøbsklausul. Danskeren har skrevet under på en kontrakt gældende til udgangen af 2026.

Danskeren ser meget frem til den nye udfordring.

– Det har taget en otte dages tid, og der var også en anden topklub på Island, der meldte sig på banen, og de ville også købe mig fri. Så gik der to dage, så kom Vikingur på banen, og så snakkede jeg med to klubber. Begge klubber var enige med Vestri, men jeg valgte at tage til Vikingur, da det er den bedste klub i mine øjne, siger Tarik Ibrahimagic til Tipsbladet.

Han fortæller, at andre klubber uden for Island også viste interesse, men han var ikke i tvivl om valget, da Vikingur-klubben kom på banen.

Vil vinde trofæer
Danskeren håber, at han kan få nogle titler på CV'et i sin nye klub.

– Det er klart, at man gerne vil vinde trofæer og spille på højest muligt niveau. Nu får vi også mulighed for at spille kvalificere os til Europa eller Conference League. Vi ligger nummer et i ligaen og er i pokalfinalen, så at gå fra 12. til førstepladsen er en omvæltning, men jeg føler, at jeg har niveauet til det. Så jeg ser meget frem til det.

– Jeg er glad, stolt og beæret over at tage til Vikingur. Det er en stor klub med store ambitioner som mig selv.

Danskeren har det rigtig godt med at være en del af islandsk fodbold, hvor han synes, at niveuaet er højt.

– Jeg synes, at det er super fint, og jeg har været glad for det. For mig har det været rigtig fint, og niveauet hos topholdene er rigtig højt. De er også med i Europa, siger Tarik Ibrahimagic til Tipsbladet. 

23-årige Ibrahimagic nåede at spille syv Superliga-kampe for OB, da han var en del af dansk fodbold. 

For Vestri nåede danskeren at spille 15 kampe i den bedste række i denne sæson.





TransferLIVE: Brøndby henter stort talent




Optakt til VM-kampen mellem Panama og Kroatien LIVE

VM-LIVE: Stor mystik om dansk træner

Kroatien – Ghana

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

AaB dæmper superligaforventninger

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Her er Tysklands vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Tipsbladet lancerer vodcast: Spillet bag spillet

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Bo Henriksen: Det er en katastrofe

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Norge – Frankrig

Supercomputer: Her er VM-finalen

Afslører: FCK ringede aldrig

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Senegal – Irak

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’