Højbjerg: Har udviklet os rigtig godt under Hjulmand

Pierre-Emile Højbjerg ser positivt på, hvordan det danske landshold har udviklet sig under Kasper Hjulmands ledelse.



En fornuftig præstation endte med et skuffende resultat, da Danmark onsdag aften tabte 4-2 til Belgien og missede førstepladsen i Nations League-gruppen.

Og selvom nederlaget naturligvis ærgrer Pierre-Emile Højbjerg, påpeger midtbanespilleren, hvor meget det siger om holdet, at man kan være skuffede over at tabe til verdensranglistens nummer et.

Læs også:Italien er klar til stjernespækket Nations League-stævne

– Man kan dele den lidt op i to. Resultatet er man ikke helt tilfreds med – også måden, det skete på. Det er lidt ærgerligt. Præstationen, synes jeg, er okay og også opløftende i perioder af kampen. At man kan være frustreret efter at have spillet mod det måske bedste landshold i verden siger lidt om den gruppe, vi har, siger han til Kanal 5.

Højbjerg mener desuden, at der har været fremgang at spore under Kasper Hjulmand, som blev landstræner i sommer.

Læs også:Norge og Finland misser oprykning i Nations League

– Det, der også er opløftende, er, at vi har udviklet os rigtig godt under den nye træner, og vi har fået endnu mere dynamik og forståelse for, hvad træneren vil. De forskellige spilleres kvaliteter og personligheder finder sig selv i det system, træneren prøver at implementere, så det, synes jeg, er positivt og fedt. 

– Men det er klart, at vi har et stykke arbejde at gøre endnu og et stykke vej til at kunne slå belgierne. Men det er også det, der er fedt ved at være en del af sådan et hold: vi synes, at vi har kvaliteterne og potentialet til at spille med, og det er det, der gør, at vi bliver ved med at udvikle os.

Danmark sluttede på andenpladsen i gruppen foran Island og England.

Læs også:Målscorer Wind: Lige nu er man lidt skuffet
Læs også:Hjulmand: Spiller en rigtig god kamp indtil 2-1-målet
Læs også:Ærgerlig Eriksen: Mange små ting gik galt




LIVE

TransferLIVE: Liverpool afviser bud

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026

Håner svensker: Verdens mærkeligste fodboldspiller

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 

FC Midtjylland sælger midtbanespiller



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Halmstads vil have dansk Arsenal-keeper

Afsløring: Tobias Storm får fire år i NEC Nijmegen

Argentina – Østrig

Argentinsk chok: Ikon kørt på hospitalet



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Kæmpe dansk succes: ‘Han har taget byen med storm’

Jürgen Klopp sviner Van der Vaart

Superliga-transfer? Prisen stiger med 50 millioner

Afsløring: Brøndby henter FC København-talent

Tæt på at købe FC København-spiller



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Uruguay – Kap Verde

Alexander Lind i kæmpe hyldest

Afsløring: AGF afviser stort million-bud på Links

Frankrig – Irak

Stor dansk transfer på vej – udeblev fra træning

– Han besidder de kvaliteter, vi har brug for

Neestrup og co. vil lokke stjerne med kæmpe løn

Skrev VM-historie: Et vanvittigt minde!

Thomas Frank med interessant Danmark-melding 

New Zealand – Egypten

Belgien – Iran

Tvivler på Morten Hjulmand-transfer



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Rygte: Topklub i dialog med Hatzidiakos

I dialog med Steve Cooper