Manchester United-fansenes protester mod ejerne, familien Glazer, får nu konsekvenser for klubben. Det skriver The Guardian.
Til sommer ophører Manchester Uniteds aftale med AON, der sponsorerer klubbens træningsanlæg og figurerer på klubbens træningstøj, og i stedet havde Manchester United forberedt en sponsoraftale med The Hut Group til en værdi af 1,7 milliarder kroner over ti år.
The Hut Group - også kendt som THG - skulle dermed afløse AON som sponsor af træningsanlægget og træningstøjet, men nu trækker THG sig fra den aftale, skriver The Guardian.
Ifølge avisen har THG været overraskede over fansenes voldsomme protester, og fansenes kritik af sponsorerne på de sociale medier. En anonym fangruppe har eksempelvis benyttet sig af hashtagget #NotAPennyMore og hævdet, at de vil boykotte klubbens sponsorer som Adidas og Tag Heuer.
Af den grund er THG, der ligger i Manchester, overbevist om, at de vil rammes hårdt, hvis de sponsorerer Manchester United.
Manchester Uniteds aftale med AON udløber om under to måneder, 30. juni, og de får dermed travlt med at finde en ny sponsor til deres træningstøj.