Rangnick: City har skabt et hul ned til os

Manchester United har lang vej endnu i forhold til at nå Manchester Citys niveau, erkender Ralf Rangnick.



Manchester United tabte søndag eftermiddag 1-4 til lokalrivalerne fra Manchester City, der viste sig overlegen på hjemmebanen, Etihad Stadium.

Efter en første halvleg hvor De Røde Djævle formåede at spille lige op med City, viste klasseforskellen mellem de to hold sig at være noget større efter pausen.

Det erkender Manchester United-manager Ralf Rangnick efter kampen.

– Jeg synes, vi spillede en god første halvleg, hvor vi var konkurrencedygtige.

– I anden halvleg var der forskel på holdene, erkender Ralf Rangnick over for BBC.

Som flere gange tidligere i sæsonen havde United svært ved at holde niveau og et højt tempo efter at have spillet en intens første halvleg. Noget som Manchester City har været vant til under manager Pep Guardiola.

– City er et af verdens bedste hold og har skabt et hul ned til os.

– Det var en meget svær kamp, der viste, at vi har lang vej endnu for at lukke det hul, vurderer Rangnick.

Her henviste tyskeren ikke så meget til den enorme afstand, topholdet City har skabt på hele 22 point i Premier League, men mere i selve spillet på banen.

Mens United-manageren har et stort stykke arbejde foran sig med sit hold, kan Guardiola glæde sig over, at hans hold spillede en pragtkamp.

– Vores anden halvleg var på det højeste niveau, som vi har spillet i årevis, siger Guardiola til BBC.

Selv om City viste den for tiden store forskel mellem de to hold, havde de lyseblås manager alligevel rosende ord til overs for byrivalerne.

– De var meget aggressive, hvilket er Ralfs mentalitet. De kan selv uden Cristiano Ronaldo, siger Guardiola.

United måtte i derbyet undvære Cristiano Ronaldo, der ifølge Rangnick sad over på grund af en skade. Den tyske manager kunne ikke svare på, hvornår den portugisiske stjerne er klar igen.

/ritzau/







LIVE

TransferLIVE: FCK holder møde med stort talent

Svensk transferrekord knust – smider 210 mio. kr.

På vej væk fra FCK? ‘Sker forhåbentlig i juni’

Kent Nielsen til landsholdet? ‘Jeg kan sige, at..’

Dansk stjerne: Derfor smuttede jeg fra FCK

Lukas Hradeckys nye klub? Ville være fandens sjovt

Stjernetræner til Brøndby? ‘Vil være spektakulært’

Arsenal-dansker vender hjem



EKSKLUSIVT

Afsløring: Bombe – Real Madrid overvejer Yirenkyi

De jagter Henrik Meister

Hjulmand har bemærket Mourinhos udtalelser

Solgte ham i sidste uge – nu er han købt tilbage

Afslører: Dolberg sat til salg



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Afslører dansk toptræners millionløn

West Ham-ejer trækker sig: ‘Alvorlige anklager’

Monsterbud på vej

Melder ud om fremtiden efter nedrykning

Højlund trækker overskrifter – del af stor plan



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Medier sender ham hjem til AGF

Millionindkøb vender tilbage til FC Midtjylland

Manchester United afbryder forhandlingerne

– Det kan Riemer simpelthen ikke overleve

Superliga-profil i selskab med Valverde og Arteta

Frank med opsigtsvækkende nyt om fremtiden

Nyt TV 2-program: Bliver ‘genforenet’ med Frimann

Bekymrende transfermelding for Superliga-klub

Morten Hjulmand roser Brøndbys træneremne

‘Brøndby-stjerne er solgt inden VM’

Tysk VM-chok

Afsløring: Hobro henter historisk AaB-talent



TOPNYHED

Giver bud på ny Brøndby-træner: I griner, men…

Overraskende transfer-melding om Kvistgaarden

Hermansen: ‘Har ikke været i dialog, så…’