Med en 2-0-sejr over OB udbyggede AaB fredag sin suveræne stime i Superligaen, hvor holdet ikke har tabt siden juli.
Efter en jævn første halvleg, hvor både AaB og OB havde bolden og muligheder, var billedet et andet i anden halvleg.
Det mener AaB’s anfører, Rasmus Thelander, der føler, at de fynske gæster blev lukket ned.
– Jeg synes, at det var en meget lige første halvleg, men i anden halvleg kom vi meget stærkere ud. Vi satte os på spillet, fik rykket spillet højere op på banen og fik skabt nogle chancer.
– Jeg synes ikke, at der var klasseforskel i første halvleg, men i anden halvleg viste vi os stærkere. De har nogle dygtige spillere, men vi fik lukket ned for dem, og så viste vi, at vi var bedre end dem, siger Rasmus Thelander, som scorede til 1-0 i kampen.
Han roser også kulissen på Aalborg Portland Park, som ifølge ham gjorde det svært for gæsterne.
– Når vi spiller sådan her, gynger det på Aalborg Stadion, og så forestiller jeg mig, at det kan være svært at være modstander her, siger Thelander.
Også AaB’s spanske cheftræner, Martí Cifuentes, var glad for den indsats, som nordjyderne lagde for dagen.
– Jeg er meget glad. Jeg synes, at vores bundniveau var rigtig højt i dag, og det er nok forskellen i forhold til tidligere kampe, vi har spillet, mener han.
– Selv om vi spillede mod et hold, der har kvalitet og fantastiske spillere, så var vi rigtig gode til at bygge vores spil op og komme ud af OB’s pres.
Ligesom Thelander mener også Cifuentes, at justeringerne i anden halvleg blev afgørende.
– Efter pausen blev vi en del bedre på bolden, og så blev dødboldene afgørende for os.
– Selv om vi var det bedste hold i anden halvleg, kunne kampen have gået begge veje især i første halvleg, siger Martí Cifuentes.
Hos OB var holdets svenske cheftræner, Andreas Alm, generelt tilfreds med fynboernes indsats trods 0-2-nederlaget.
– Der var mange dele af kampen, hvor vi var gode på bolden og forsøgte at presse AaB.
– Jeg synes, at vi var bedre på bolden, end AaB var. Jeg synes også, at vi havde flere gode chancer i anden halvleg end i første halvleg, siger Alm
Han køber ikke præmissen om, at OB forsvandt ud af anden halvleg.
– Vi gjorde det godt langt hen ad vejen, men det er klart, at da de scorede, gav det lidt frustrationer hos os.
– Vi skulle bruge lidt mere energi. Men sådan er fodbold, siger svenskeren.
/ritzau/
LIVE
VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’
INTERVIEW
Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’
INTERVIEW
FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
AVIS
Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil
MEDIE
Forbereder bud på 970 mio.
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
MEDIE
Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen
VM-spiller får fem karantænedage
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
EKSKLUSIVT
Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
TOPNYHED
Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki
NYHEDER
Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK
OPTAKT
Ecuador – Tyskland
MEDIE
Chokskifte på vej?
HELT VILDT
Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
TRANSFER
West Ham opfordres til at hente dansk bomber
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges
Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona
‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
MEDIE
Ny bejler til dansk guldfugl
OPTAKT
Curaçao – Elfenbenskysten
INTERVIEW
Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?
TOPNYHED
SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar
OPTAKT
Paraguay – Australien
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
OPTAKT
Sydafrika – Sydkorea
MEDIE
