Med en 2-0-sejr over OB udbyggede AaB fredag sin suveræne stime i Superligaen, hvor holdet ikke har tabt siden juli.
Efter en jævn første halvleg, hvor både AaB og OB havde bolden og muligheder, var billedet et andet i anden halvleg.
Det mener AaB’s anfører, Rasmus Thelander, der føler, at de fynske gæster blev lukket ned.
– Jeg synes, at det var en meget lige første halvleg, men i anden halvleg kom vi meget stærkere ud. Vi satte os på spillet, fik rykket spillet højere op på banen og fik skabt nogle chancer.
– Jeg synes ikke, at der var klasseforskel i første halvleg, men i anden halvleg viste vi os stærkere. De har nogle dygtige spillere, men vi fik lukket ned for dem, og så viste vi, at vi var bedre end dem, siger Rasmus Thelander, som scorede til 1-0 i kampen.
Han roser også kulissen på Aalborg Portland Park, som ifølge ham gjorde det svært for gæsterne.
– Når vi spiller sådan her, gynger det på Aalborg Stadion, og så forestiller jeg mig, at det kan være svært at være modstander her, siger Thelander.
Også AaB’s spanske cheftræner, Martí Cifuentes, var glad for den indsats, som nordjyderne lagde for dagen.
– Jeg er meget glad. Jeg synes, at vores bundniveau var rigtig højt i dag, og det er nok forskellen i forhold til tidligere kampe, vi har spillet, mener han.
– Selv om vi spillede mod et hold, der har kvalitet og fantastiske spillere, så var vi rigtig gode til at bygge vores spil op og komme ud af OB’s pres.
Ligesom Thelander mener også Cifuentes, at justeringerne i anden halvleg blev afgørende.
– Efter pausen blev vi en del bedre på bolden, og så blev dødboldene afgørende for os.
– Selv om vi var det bedste hold i anden halvleg, kunne kampen have gået begge veje især i første halvleg, siger Martí Cifuentes.
Hos OB var holdets svenske cheftræner, Andreas Alm, generelt tilfreds med fynboernes indsats trods 0-2-nederlaget.
– Der var mange dele af kampen, hvor vi var gode på bolden og forsøgte at presse AaB.
– Jeg synes, at vi var bedre på bolden, end AaB var. Jeg synes også, at vi havde flere gode chancer i anden halvleg end i første halvleg, siger Alm
Han køber ikke præmissen om, at OB forsvandt ud af anden halvleg.
– Vi gjorde det godt langt hen ad vejen, men det er klart, at da de scorede, gav det lidt frustrationer hos os.
– Vi skulle bruge lidt mere energi. Men sådan er fodbold, siger svenskeren.
/ritzau/
LIVE
TransferLIVE: De jagter Marcus Rashford
MEDIE
Forbereder bud på 970 mio.
MEDIE
Chokskifte på vej?
INTERVIEW
Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
MEDIE
Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis
Deschamps rejser hjem til sin mors begravelse
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
EKSKLUSIVT Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’
EKSKLUSIVT
Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC København sælger Theo Sander
INTERVIEW
– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede
Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
NYHEDER
Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK
OPTAKT
Colombia – DR Congo
Skylder FC København penge – straffes hårdt
AVIS
Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag
TOPNYHED
Lufter vild Ronaldo-teori
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
Nådesløs Schmeichel slagter Sverige
MEDIE
Til lægetjek i Superliga-klub
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
INTERVIEW
Åbner op for sommertransfer
OPTAKT
Sydafrika – Sydkorea
MEDIE
Dovbyk på vej væk? Det forlanger Roma
OPTAKT
Tjekkiet – Mexico
OPTAKT
Bosnien-Hercegovina – Qatar
Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham
TRANSFER
Lurer på Superliga-stjerne
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
HELT VILDT
Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
NYHEDER
Historiske Ronaldo stempler ind i VM med to mål
AVIS
