Med en 2-0-sejr over OB udbyggede AaB fredag sin suveræne stime i Superligaen, hvor holdet ikke har tabt siden juli.
Efter en jævn første halvleg, hvor både AaB og OB havde bolden og muligheder, var billedet et andet i anden halvleg.
Det mener AaB’s anfører, Rasmus Thelander, der føler, at de fynske gæster blev lukket ned.
– Jeg synes, at det var en meget lige første halvleg, men i anden halvleg kom vi meget stærkere ud. Vi satte os på spillet, fik rykket spillet højere op på banen og fik skabt nogle chancer.
– Jeg synes ikke, at der var klasseforskel i første halvleg, men i anden halvleg viste vi os stærkere. De har nogle dygtige spillere, men vi fik lukket ned for dem, og så viste vi, at vi var bedre end dem, siger Rasmus Thelander, som scorede til 1-0 i kampen.
Han roser også kulissen på Aalborg Portland Park, som ifølge ham gjorde det svært for gæsterne.
– Når vi spiller sådan her, gynger det på Aalborg Stadion, og så forestiller jeg mig, at det kan være svært at være modstander her, siger Thelander.
Også AaB’s spanske cheftræner, Martí Cifuentes, var glad for den indsats, som nordjyderne lagde for dagen.
– Jeg er meget glad. Jeg synes, at vores bundniveau var rigtig højt i dag, og det er nok forskellen i forhold til tidligere kampe, vi har spillet, mener han.
– Selv om vi spillede mod et hold, der har kvalitet og fantastiske spillere, så var vi rigtig gode til at bygge vores spil op og komme ud af OB’s pres.
Ligesom Thelander mener også Cifuentes, at justeringerne i anden halvleg blev afgørende.
– Efter pausen blev vi en del bedre på bolden, og så blev dødboldene afgørende for os.
– Selv om vi var det bedste hold i anden halvleg, kunne kampen have gået begge veje især i første halvleg, siger Martí Cifuentes.
Hos OB var holdets svenske cheftræner, Andreas Alm, generelt tilfreds med fynboernes indsats trods 0-2-nederlaget.
– Der var mange dele af kampen, hvor vi var gode på bolden og forsøgte at presse AaB.
– Jeg synes, at vi var bedre på bolden, end AaB var. Jeg synes også, at vi havde flere gode chancer i anden halvleg end i første halvleg, siger Alm
Han køber ikke præmissen om, at OB forsvandt ud af anden halvleg.
– Vi gjorde det godt langt hen ad vejen, men det er klart, at da de scorede, gav det lidt frustrationer hos os.
– Vi skulle bruge lidt mere energi. Men sådan er fodbold, siger svenskeren.
/ritzau/
LIVE
TransferLIVE: Liverpool afviser bud
Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona
NYHEDER
Forgyldt – det tjener Beckham under VM
Jürgen Klopp sviner Van der Vaart
TOPNYHED
Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen
BIZART
Håner svensker: Verdens mærkeligste fodboldspiller
Thomas Frank med interessant Danmark-melding
NYHEDER
Jens Stage-skifte i fare
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
MEDIE
Enighed – dansk stortransfer tæt på
EKSKLUSIVT
Alexander Lind i kæmpe hyldest
TRANSFER
Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026
NYHEDER
Iransk keeper holder Belgien fra fadet
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
EKSKLUSIVT
Kæmpe dansk succes: ‘Han har taget byen med storm’
EKSKLUSIVT
Afsløring: Brøndby henter FC København-talent
MEDIE
Tæt på at købe FC København-spiller
OPTAKT
Frankrig – Irak
STORT INTERVIEW
Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
TRANSFER
FC Midtjylland sælger midtbanespiller
MEDIE
FCK sælger Jordan Larsson – her er prisen
OPTAKT
Argentina – Østrig
I kæmpe shitstorm – nu undskylder Van der Vaart
EKSKLUSIVT
Afsløring: AGF afviser stort million-bud på Links
NYHEDER
Spanien udstiller famlende saudiarabere
EKSKLUSIVT
Afsløring: Halmstads vil have dansk Arsenal-keeper
OPTAKT
Jordan – Algeriet
EKSKLUSIVT
Afsløring: Tobias Storm får fire år i NEC Nijmegen
TIPSBLADET SPECIAL
Sådan gør din Superliga-klub i sommerpausen
TOPNYHED
Her er FC Midtjyllands vej i Europa
Nådesløs Schmeichel slagter Sverige
FANKLUBBEN Det har været en elendig sæson
Kritik motiverer spaniere efter stor skuffelse
OPTAKT
