Med en 2-0-sejr over OB udbyggede AaB fredag sin suveræne stime i Superligaen, hvor holdet ikke har tabt siden juli.
Efter en jævn første halvleg, hvor både AaB og OB havde bolden og muligheder, var billedet et andet i anden halvleg.
Det mener AaB’s anfører, Rasmus Thelander, der føler, at de fynske gæster blev lukket ned.
– Jeg synes, at det var en meget lige første halvleg, men i anden halvleg kom vi meget stærkere ud. Vi satte os på spillet, fik rykket spillet højere op på banen og fik skabt nogle chancer.
– Jeg synes ikke, at der var klasseforskel i første halvleg, men i anden halvleg viste vi os stærkere. De har nogle dygtige spillere, men vi fik lukket ned for dem, og så viste vi, at vi var bedre end dem, siger Rasmus Thelander, som scorede til 1-0 i kampen.
Han roser også kulissen på Aalborg Portland Park, som ifølge ham gjorde det svært for gæsterne.
– Når vi spiller sådan her, gynger det på Aalborg Stadion, og så forestiller jeg mig, at det kan være svært at være modstander her, siger Thelander.
Også AaB’s spanske cheftræner, Martí Cifuentes, var glad for den indsats, som nordjyderne lagde for dagen.
– Jeg er meget glad. Jeg synes, at vores bundniveau var rigtig højt i dag, og det er nok forskellen i forhold til tidligere kampe, vi har spillet, mener han.
– Selv om vi spillede mod et hold, der har kvalitet og fantastiske spillere, så var vi rigtig gode til at bygge vores spil op og komme ud af OB’s pres.
Ligesom Thelander mener også Cifuentes, at justeringerne i anden halvleg blev afgørende.
– Efter pausen blev vi en del bedre på bolden, og så blev dødboldene afgørende for os.
– Selv om vi var det bedste hold i anden halvleg, kunne kampen have gået begge veje især i første halvleg, siger Martí Cifuentes.
Hos OB var holdets svenske cheftræner, Andreas Alm, generelt tilfreds med fynboernes indsats trods 0-2-nederlaget.
– Der var mange dele af kampen, hvor vi var gode på bolden og forsøgte at presse AaB.
– Jeg synes, at vi var bedre på bolden, end AaB var. Jeg synes også, at vi havde flere gode chancer i anden halvleg end i første halvleg, siger Alm
Han køber ikke præmissen om, at OB forsvandt ud af anden halvleg.
– Vi gjorde det godt langt hen ad vejen, men det er klart, at da de scorede, gav det lidt frustrationer hos os.
– Vi skulle bruge lidt mere energi. Men sådan er fodbold, siger svenskeren.
/ritzau/
LIVE
VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!
NYHEDER
Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’
TOPNYHED
Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen
TOPNYHED
Her er 16.-delsfinalerne til VM
TRANSFER
“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”
TOPNYHED
Storroser 18-årig FCK-spiller
Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’
MEDIE
Transferbombe på vej
EKSKLUSIVT Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb
TRANSFER
Meldes tæt på storklub
TIPSBLADET SPECIAL
Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine
TOPNYHED
Spår vild Rasmus Højlund-sæson
TOPNYHED
Zlatan Ibrahimovic revser Norge
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
MEDIE
De vil have Gaaei – her er prisen
TRANSFER
Monstertransfer: Her er hans kongeløn
MEDIE
Topklub forsøger at overtale Skov Olsen
MEDIE
Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!
NYHEDER
Rangnick: Det mest dramatiske i 40 år
EKSKLUSIVT
Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’
TRANSFER
FC København jagter Romane Amane
EKSKLUSIVT
Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri
OPTAKT
Sydafrika – Canada
Supercomputer: Her er VM-finalen
AVIS
De forbereder et bud på Roony Bardghji
EKSKLUSIVT
Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden
TOPNYHED
FCK-profil med hattrick i målfest
NYHEDER
Markant ændring i Silkeborg
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
EKSKLUSIVT
‘Vi har et spændende transfervindue foran os’
Her er Tysklands vej til VM-finalen
OPTAKT
