FC København led søndag et sent 1-0-nederlag til AGF.
Den afgørende scoring kom sågar på en graverende fejl af målmand Kalle Johnsson, og det kunne sagtens have sluttet med point til begge mandskaber.
Trods nederlaget var Ståle Solbakken således heller ikke utilfreds med FCK-præstationen.
– Den direkte årsag er jo, at vi laver færre mål, hvilket gør, at vi ikke får den uafgjort, som vi fortjener. Vi spiller en rigtig god kamp. Jeg synes, vi spiller rigtigt på alle måder, siger han til TV3+ og tilføjer:
Læs også:Mortensen hylder AGF-fans: Det havde ikke været så fedt uden dem
– De leverer også en god kamp. De var farlige på kontraangreb, og der blev vi lidt overmodige. Vi mistede et par bolden på midten, men overall var jeg meget tilfreds, og jeg sagde til drengene, at det var en gennemført, bundsolid og helt igennem professionel udebanekamp, hvor vi har de største chancer til at komme på 1-0.
– Det eneste minus er, at kampen blev for hektisk, efter de scorer. Vi har skuddet fra Pep (Biel, red), men der bliver vi lidt for hektiske og lidt for stressede de sidste 15 minutter plus det løse.
Med nederlaget har FC København blot fået fem point i fem kampe i mesterskabsslutspillet. Det er dog ikke sådan, at man ikke har fortjent flere, konstaterer Solbakken.
– Jeg tror, jeg har forklaret mange gange, at vi har haft en hård, hård sæson længe, og vi kæmper fortsat, men ingen skal sige til mig, at vi ikke kommer til at få en del point, hvis vi spiller som i dag.
Læs også:Bedst og værst: Ceres Park piftede Stage ud
– Da vi har kontrol over kampen i Nordsjælland scorer de fra en spids vinkel, hvor ingen tror, at bolden går ind, og mod Brøndby førte vi med få minutter tilbage, så det er ikke sådan, at vi har marginalerne med os.
– I dag er det selvfølgelig selvforskyldt, og det var det også mod Brøndby, men jeg synes, det er synd for drengene, for de er inde i en fase, hvor de nok føler, at det meste går imod dem. Men det ændrer ikke vores syn på os selv. Vi skal spille sæsonen færdig og har fem kampe samt en europæisk kamp tilbage, så vi har alt at spille for, men det har vi vist hele tiden, og det gjorde vi også, da AGF havde en kamp i hånden før corona.
FC København møder torsdag aften FC Midtjylland i Herning.
Læs også:Højer efter AGF-triumf: Vi er vel blandt de bedste
Læs også:David Nielsen om sølvmedaljerne: Skal vinde resten af kampene
Læs også:FCK-keeper tager målet på sine skuldre: Det var min fejl
LIVE
VM-LIVE: Præsident slagter landstræner
TOPNYHED
Brøndby gik målamok i Nørgaards første kamp
TOPNYHED
Sådan starter Brøndby i Nørgaards første kamp
NYHEDER
Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’
TOPNYHED
Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen
MEDIE
De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen
TOPNYHED
Storroser 18-årig FCK-spiller
MEDIE
Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub
EKSKLUSIVT Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb
MEDIE
Transferbombe på vej
TOPNYHED
Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet
TRANSFER
“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”
TRANSFER
Meldes tæt på storklub
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
TIPSBLADET SPECIAL
Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine
Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’
MEDIE
Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub
TOPNYHED
Her er 16.-delsfinalerne til VM
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
TRANSFER
Monstertransfer: Her er hans kongeløn
MEDIE
De vil have Gaaei – her er prisen
MEDIE
Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker
TOPNYHED
Spår vild Rasmus Højlund-sæson
TOPNYHED
Zlatan Ibrahimovic revser Norge
EKSKLUSIVT
Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden
AVIS
De forbereder et bud på Roony Bardghji
TRANSFER
FC København jagter Romane Amane
NYHEDER
Markant ændring i Silkeborg
NYHEDER
Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden
EKSKLUSIVT
Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
EKSKLUSIVT
Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri
Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!
OPTAKT
Sydafrika – Canada
EKSKLUSIVT
