FC København led søndag et sent 1-0-nederlag til AGF.
Den afgørende scoring kom sågar på en graverende fejl af målmand Kalle Johnsson, og det kunne sagtens have sluttet med point til begge mandskaber.
Trods nederlaget var Ståle Solbakken således heller ikke utilfreds med FCK-præstationen.
– Den direkte årsag er jo, at vi laver færre mål, hvilket gør, at vi ikke får den uafgjort, som vi fortjener. Vi spiller en rigtig god kamp. Jeg synes, vi spiller rigtigt på alle måder, siger han til TV3+ og tilføjer:
Læs også:Mortensen hylder AGF-fans: Det havde ikke været så fedt uden dem
– De leverer også en god kamp. De var farlige på kontraangreb, og der blev vi lidt overmodige. Vi mistede et par bolden på midten, men overall var jeg meget tilfreds, og jeg sagde til drengene, at det var en gennemført, bundsolid og helt igennem professionel udebanekamp, hvor vi har de største chancer til at komme på 1-0.
– Det eneste minus er, at kampen blev for hektisk, efter de scorer. Vi har skuddet fra Pep (Biel, red), men der bliver vi lidt for hektiske og lidt for stressede de sidste 15 minutter plus det løse.
Med nederlaget har FC København blot fået fem point i fem kampe i mesterskabsslutspillet. Det er dog ikke sådan, at man ikke har fortjent flere, konstaterer Solbakken.
– Jeg tror, jeg har forklaret mange gange, at vi har haft en hård, hård sæson længe, og vi kæmper fortsat, men ingen skal sige til mig, at vi ikke kommer til at få en del point, hvis vi spiller som i dag.
Læs også:Bedst og værst: Ceres Park piftede Stage ud
– Da vi har kontrol over kampen i Nordsjælland scorer de fra en spids vinkel, hvor ingen tror, at bolden går ind, og mod Brøndby førte vi med få minutter tilbage, så det er ikke sådan, at vi har marginalerne med os.
– I dag er det selvfølgelig selvforskyldt, og det var det også mod Brøndby, men jeg synes, det er synd for drengene, for de er inde i en fase, hvor de nok føler, at det meste går imod dem. Men det ændrer ikke vores syn på os selv. Vi skal spille sæsonen færdig og har fem kampe samt en europæisk kamp tilbage, så vi har alt at spille for, men det har vi vist hele tiden, og det gjorde vi også, da AGF havde en kamp i hånden før corona.
FC København møder torsdag aften FC Midtjylland i Herning.
Læs også:Højer efter AGF-triumf: Vi er vel blandt de bedste
Læs også:David Nielsen om sølvmedaljerne: Skal vinde resten af kampene
Læs også:FCK-keeper tager målet på sine skuldre: Det var min fejl
LIVE
VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
AVIS
Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil
EKSKLUSIVT
Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub
TOPNYHED
Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki
Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’
MEDIE
Forbereder bud på 970 mio.
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion
TOPNYHED
SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar
EKSKLUSIVT
Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC København sælger Theo Sander
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges
OPTAKT
Ecuador – Tyskland
MEDIE
Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis
NYHEDER
Ekspert: Der venter et stort stykke arbejde i FCK
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
OPTAKT
Skotland – Brasilien
OPTAKT
Schweiz – Canada
HELT VILDT
Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer
AVIS
Han vil til Tottenham – koster 688 millioner
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
INTERVIEW
Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
Skylder FC København penge – straffes hårdt
OPTAKT
Bosnien-Hercegovina – Qatar
MEDIE
Chokskifte på vej?
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
MEDIE
Ny bejler til dansk guldfugl
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
NYHEDER
VM i tal: Så vildt har det været
OPTAKT
