Det var til stor frustration i AGF-lejren, da dommer Morten Krogh allerede efter seks minutter tildelte et rødt kort til forsvarsspilleren Bubacarr Sanneh i 0-1-nederlaget til FC Nordsjælland.
Dommer Krogh uddelte kortet efter at have set situationen igennem på VAR-skærmen og mente altså, at Sannehs tackling på FCN-offensivspilleren Ibrahim Sadiqs skinneben var for hensynsløs.
AGF-træner David Nielsen var efter kampen ikke meget for at debattere det røde kort.
– Dommeren var ikke i tvivl, da han så den på skærmen. Og han var ikke i tvivl efter kampen. Derfor er der ikke noget at diskutere.
Men David Nielsen kunne alligevel ikke dy sig for at udtrykke utilfredshed med udvisningen.
– Det var helt grundlæggende en forkert beslutning. Vi skal åbenbart til at tage noget af intensiteten og kraften ud af vores forsvarsspil, lyder det bramfrit fra AGF-træneren.
Også midtbaneslideren Patrick Olsen var chokeret over det røde kort og mener ligesom sin cheftræner, at man med VAR nu skal passe ekstra på.
– Man bliver nødt til at passe utroligt meget på fra nu af. Det er jo næsten ikke fodbold mere. Man bør kunne gå til hinanden uden at være bange for udvisning, siger Patrick Olsen.
Olsen kom også med en kritik af noget så kuriøst som størrelsen på Ibrahim Sadiqs benskinne. Sadiq fik en flænge i benet på grund af Sannehs tackling og måtte udskiftes i pausen.
– Der er ikke nogen, der ser, hvor stor Sadiqs benskinne er. Han bliver nødt til at passe bedre på sig selv i stedet for at spille med sådan en lille “klump”.
AGF-anfører Patrick Mortensen havde heller ikke meget til overs for beslutningen og mente generelt, at dommeren dømte imod AGF. Selv følte han sig snydt for et straffespark.
– Bubacarr sparker jo bolden væk. Man kan jo ikke nå at fjerne foden, når man sparker hårdt til en bold. Og i slow ser det voldsomt ud, men det er bare en hård tackling, siger AGF-topscoreren.
Hos FC Nordsjælland var der efter kampen forståelse for aarhusianernes frustrationer.
Men FCN-træner Flemming Pedersen var dog ikke enig med trænerkollega Nielsen i, at det var en grundlæggende forkert beslutning at uddele det røde kort.
– Den kunne både dømmes og ikke dømmes. Personligt ville jeg ikke være frustreret over det, fordi det er et dommerskøn. Når der er et strakt ben på skinnebenet, kan det sagtens forsvares, siger FCN-træneren.
/ritzau/
LIVE
VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
INTERVIEW
Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?
AVIS
Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil
MEDIE
Forbereder bud på 970 mio.
EKSKLUSIVT
Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub
Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
TOPNYHED
Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki
OPTAKT
Tunesien – Holland
TOPNYHED
SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC København sælger Theo Sander
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
MEDIE
Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges
MEDIE
Chokskifte på vej?
Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion
EKSKLUSIVT
Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
NYHEDER
FC Midtjylland forlænger med stort talent
INTERVIEW
Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby
OPTAKT
Ecuador – Tyskland
OPTAKT
Skotland – Brasilien
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
OPTAKT
Schweiz – Canada
OPTAKT
Marokko – Haiti
MEDIE
Til lægetjek i Superliga-klub
Skylder FC København penge – straffes hårdt
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
OPTAKT
Bosnien-Hercegovina – Qatar
HELT VILDT
