• Hent Tipsbladets app og få push notifikationer om seneste nyt, livescores mm.
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dit daglige skud fodbold til frokostpausen
    Tilmeld nyhedsbrev
  • Vær med hvor og når det sker og deltag i debatterne - følg Tipsbladet på:
Hold dig opdateret - følg Tipsbladet på:
Superliga Martin Davidsen

Brøndby er Superligaens mest populære hold

Brøndby er Superligaens mest populære hold
Foto: Jens Dresling/Polfoto

Brøndby er den Superliga-klub, der har haft flest tv-seere i den forgangne sæson.

Af Martin Davidsen
Brøndby er den mest populære klub i Danmark, når man måler antal tv-seere i den forgangne sæson. Det viser en opgørelse fra Gallup, som tipsbladet.dk nu kan præsentere. 
 
I den netop overståede 2014/15-sæson samlede Brøndby således 1,4 millioner flere seere end den næstmest sete klub, FC København.
 
Det skal i denne forbindelse nævnes, at Brøndbys kampe oftest er blevet valgt som hovedkampen i Superliga-runderne, hvorfor klubben også er blevet mest eksponeret. 
 
Det ændrer imidlertid ikke ved, at flest personer har set Brøndbys kampe i den forgangne sæson.
 
De enkelte klubbers seertal i Superligaen 2014/15:
 
1. Brøndby IF: 5.619.000
2. FC København: 4.203.000
3. FC Midtjylland: 3.575.000
4. Esbjerg fB: 3.466.000
5. AaB: 3.301.000
6. Hobro IK: 3.132.000
7. Randers FC: 3.080.000
8. OB: 2.966.000
9. FC Nordsjælland: 2.818.000
10. FC Vestsjælland: 2.487.000
11. Silkeborg IF: 2.395.000
12. SønderjyskE: 2.344.000
 
Kilde: TNS Gallup TV-Meter
 
I Brøndby er kommerciel direktør Henrik R. Bartholdy tilfreds med tallene.
 
- De flotte tal understøtter de undersøgelser, der viser, at Brøndby IF er den klub med flest fans spredt ud over landet. Ikke alle fans rundt om i Danmark har mulighed for at komme på Brøndby Stadion så ofte, men de følger os i stort antal på TV og i andre medier, og den interesse er vi stolte og ydmyge over, siger Henrik Reichel Bartholdy.
 
- Rent kommercielt er den opbakning guld værd for os. Når vi taler både rendyrket eksponering, engagement, hospitality og muligheder for at aktivere sit sponsorat, så finder man ganske enkelt ikke en bedre platform i sportsverdenen i Danmark. Her ligger et væsentligt potentiale for os og vores partnere, som vi via Vision 2017 er godt i gang med at indfri, tilføjer han.
 
Den kommende sæson i Superligaen indledes den 17. juli. Det forventes at kampprogrammet offentliggøres i denne uge. 

Superliga

Mere Superliga

Fokus