Så gik den ikke længere for FC Midtjylland.
Efter en stime på ti kampe uden nederlag tabte det forsvarende mesterhold søndag aften til Brøndby i Superligaen.
De blågule kom tidligt foran og fordoblede siden føringen efter pausen i 2-0-sejren på hjemmebane, hvor FCM i slutminutterne kom i undertal.
De tre point er en stor skalp for Brøndby, der ligger nummer seks efter at have kæmpet med resultaterne mod Superligaens tophold.
Trods nederlaget topper FCM tabellen med fire point ned til FC København og AGF.
Det var en intens affære, hvor der blev gået til stålet.
Værterne lagde bedst fra land, og efter blot ni minutter kunne jublen bryde ud på Brøndby Stadion.
Wingbacken Clement Bischoff trak ind i banen i venstresiden og slog et perfekt indlæg ind i feltet, hvor Mileta Rajovic kom først og pandede bolden i mål.
Brøndby slap ingenlunde foden fra speederen og blev ved med at angribe, mens midtjyderne kæmpede med boldomgangen.
Ad to omgange appellerede FCM-spillerne for straffespark, men i begge situationer afviste dommeren at pege på pletten.
Manglende kontrol centralt på banen betød stor underholdningsværdi.
Nøglen for FCM lod til at være Aral Simsir, der ofte med succes driblede rundt på grønsværen.
Gæsterne skabte imidlertid stort set ikke en reel chance før pausen.
Brøndby havde til gengæld flere gyldne muligheder for at fordoble føringen, men FCM-keeper Elias Olafsson stod blandt andet i vejen.
FCM plejer at være væsentlig stærkere i anden halvleg, og det viste sig også nogenlunde at være tilfældet denne søndag aften.
Efter en times spil og nogle minutter frem skabte gæsterne to store chancer, alt imens Brøndby stod mere dybt.
Men FCM-spillerne fik lynhurtigt kastet en spand koldt vandt i hovedet.
Igen havde Clement Bischoff bolden i venstresiden, inden han vippede bolden mod bageste stolpe, hvor Mileta Rajovic kom flyvende og blev dobbelt målscorer.
Mod slutningen var det Brøndby-spillernes tur til at appellere for straffespark.
Gæsternes Pedro Bravo ramte bolden med hånden i eget felt, men igen afviste Jacob Karlsen og siden VAR, at det skulle være strafbart.
I tillægstiden kom FCM-frustrationerne for alvor til syne, da Ousmane Diao blev udvist.
Senegaleseren modtog sit andet gule kort for en hensynsløs tackling på Mathias Kvistgaarden.
Det blev ikke til mere, og Brøndby-cheftræner Jesper Sørensen kan nu formentlig se frem til lidt arbejdsro, efter at sorte skyer havde samlet sig over Vestegnen.
/ritzau/
LIVE
VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland
AVIS
Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
EKSKLUSIVT
Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’
NYHEDER
Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad
NYHEDER
FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’
Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
NYHEDER
På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’
EKSKLUSIVT
Bech: ‘Derfor er porten sparket op’
MEDIE
Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage
AVIS
AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
EKSKLUSIVT
Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen
Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona
OPTAKT
Norge – Frankrig
MEDIE
Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt
Supercomputer: Her er VM-finalen
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
Afslører danskers pris – så meget vil OB få
MEDIE
Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen
OPTAKT
Tunesien – Holland
Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?
EKSKLUSIVT
I dialog om dansk bomber
Afslører: FCK ringede aldrig
Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’
VM-spiller får fem karantænedage
INTERVIEW
Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’
OPTAKT
Kap Verde – Saudi-Arabien
OPTAKT
Tyrkiet – USA
OPTAKT
Ecuador – Tyskland
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
Her er Brasiliens vej til VM-finalen
MEDIE