Brøndby-træner får rødt efter nederlag til AGF

Patrick Mortensen gjorde atter det onde ved Brøndby - denne gang fra pletten - da AGF vandt 1-0 i Aarhus.



Brøndby har over en længere periode haft store problemer med at tæmme angrebsveteranen Patrick Mortensen.

Det var også tilfældet mandag aften, hvor AGF-anføreren scorede fra straffesparkspletten til slutresultatet 1-0 i superligaopgøret i Aarhus. En kamp, der også endte dramatisk med en udvisning til Jesper Sørensen. 

Brøndby har været svingende i sæsonen, og med en annulleret scoring i slutfasen lykkedes mandskabet ikke med at følge op på seneste rundes 2-0-sejr over de forsvarende mestre fra FC Midtjylland.

Kun en bedre målscore end Randers FC betyder, at vestegnsklubben beholder sin plads i top-6.

Omvendt sidder AGF på tredjepladsen i tabellen og har nu kun ét point op til FC København og FCM i toppen af rækken efter 12 kampe.

Værterne var ikke altdominerende på bolden, men på banens sidste tredjedel skabte Aarhus-mandskabet klart mest i en ellers noget låst affære i første halvleg.

Brøndbys Mileta Rajovic advarede imidlertid gæsterne efter godt og vel et kvarter.

Men herefter blev Patrick Pentz i Brøndby-målet tvunget til at levere en flot redning, inden Clement Bischoff blev skurken for gæsterne efter en halv time.

Wingbacken ramte bolden med armen inde i feltet, og på det efterfølgende straffespark hamrede Patrick Mortensen bolden over stregen og scorede for femte gang i træk mod de blågule.

Det klædte kampen, at Aarhus-holdets topscorer tvang måltavlen på arbejde.

AGF bevarede intensiteten i det meste af tiden efter pausen, hvor Brøndby typisk flyttede bolden tålmodigt rundt på banen.

Det gik for langsomt, og der manglede idéer, men holdet fik momentvis skubbet AGF-spillerne tilbage i banen.

Brøndbys største chance faldt efter 80 minutter, hvor Yuito Suzuki hamrede bolden på undersiden af overliggeren, inden Marko Divkovic på returen sendte kuglen snert forbi fjerneste stolpe.

Gæsterne kunne sagtens have fået point, og AGF slap med skrækken, da et Brøndby-mål i 89. minut blev annulleret for offside.

Indskiftede Mathias Kvistgaarden sendte kuglen på stolen, inden Mileta Rajovic i en strafbar position rettede bolden i mål.

Brøndby-cheftræner Jesper Sørensen, der tydeligvis var meget frustreret, fik efter kampen et direkte rødt kort.

/ritzau/





LIVE

VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Storroser 18-årig FCK-spiller

Transferbombe på vej

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Meldes tæt på storklub

De vil have Gaaei – her er prisen

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Monstertransfer: Her er hans kongeløn



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

FC København jagter Romane Amane

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Sydafrika – Canada

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Dansk klub henter Jonathan Hutters

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

De forbereder et bud på Roony Bardghji

FCK-profil med hattrick i målfest



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

Markant ændring i Silkeborg

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen