Brøndby-træner får rødt efter nederlag til AGF

Patrick Mortensen gjorde atter det onde ved Brøndby - denne gang fra pletten - da AGF vandt 1-0 i Aarhus.



Brøndby har over en længere periode haft store problemer med at tæmme angrebsveteranen Patrick Mortensen.

Det var også tilfældet mandag aften, hvor AGF-anføreren scorede fra straffesparkspletten til slutresultatet 1-0 i superligaopgøret i Aarhus. En kamp, der også endte dramatisk med en udvisning til Jesper Sørensen. 

Brøndby har været svingende i sæsonen, og med en annulleret scoring i slutfasen lykkedes mandskabet ikke med at følge op på seneste rundes 2-0-sejr over de forsvarende mestre fra FC Midtjylland.

Kun en bedre målscore end Randers FC betyder, at vestegnsklubben beholder sin plads i top-6.

Omvendt sidder AGF på tredjepladsen i tabellen og har nu kun ét point op til FC København og FCM i toppen af rækken efter 12 kampe.

Værterne var ikke altdominerende på bolden, men på banens sidste tredjedel skabte Aarhus-mandskabet klart mest i en ellers noget låst affære i første halvleg.

Brøndbys Mileta Rajovic advarede imidlertid gæsterne efter godt og vel et kvarter.

Men herefter blev Patrick Pentz i Brøndby-målet tvunget til at levere en flot redning, inden Clement Bischoff blev skurken for gæsterne efter en halv time.

Wingbacken ramte bolden med armen inde i feltet, og på det efterfølgende straffespark hamrede Patrick Mortensen bolden over stregen og scorede for femte gang i træk mod de blågule.

Det klædte kampen, at Aarhus-holdets topscorer tvang måltavlen på arbejde.

AGF bevarede intensiteten i det meste af tiden efter pausen, hvor Brøndby typisk flyttede bolden tålmodigt rundt på banen.

Det gik for langsomt, og der manglede idéer, men holdet fik momentvis skubbet AGF-spillerne tilbage i banen.

Brøndbys største chance faldt efter 80 minutter, hvor Yuito Suzuki hamrede bolden på undersiden af overliggeren, inden Marko Divkovic på returen sendte kuglen snert forbi fjerneste stolpe.

Gæsterne kunne sagtens have fået point, og AGF slap med skrækken, da et Brøndby-mål i 89. minut blev annulleret for offside.

Indskiftede Mathias Kvistgaarden sendte kuglen på stolen, inden Mileta Rajovic i en strafbar position rettede bolden i mål.

Brøndby-cheftræner Jesper Sørensen, der tydeligvis var meget frustreret, fik efter kampen et direkte rødt kort.

/ritzau/





TransferLIVE: AC Milan tæt på rekordhandel




LIVE

VM-LIVE: Norge skifter det hele og fransk parade

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

FC København jagter Romane Amane

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Norge – Frankrig

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

Panama – England



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

FC København-boss i fremskredne forhandlinger

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

De er enige med Mathias Jensen

Her er Tysklands vej til VM-finalen

Supercomputer: Her er VM-finalen

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Uruguay – Spanien