Brøndby-træner får rødt efter nederlag til AGF

Patrick Mortensen gjorde atter det onde ved Brøndby - denne gang fra pletten - da AGF vandt 1-0 i Aarhus.



Brøndby har over en længere periode haft store problemer med at tæmme angrebsveteranen Patrick Mortensen.

Det var også tilfældet mandag aften, hvor AGF-anføreren scorede fra straffesparkspletten til slutresultatet 1-0 i superligaopgøret i Aarhus. En kamp, der også endte dramatisk med en udvisning til Jesper Sørensen. 

Brøndby har været svingende i sæsonen, og med en annulleret scoring i slutfasen lykkedes mandskabet ikke med at følge op på seneste rundes 2-0-sejr over de forsvarende mestre fra FC Midtjylland.

Kun en bedre målscore end Randers FC betyder, at vestegnsklubben beholder sin plads i top-6.

Omvendt sidder AGF på tredjepladsen i tabellen og har nu kun ét point op til FC København og FCM i toppen af rækken efter 12 kampe.

Værterne var ikke altdominerende på bolden, men på banens sidste tredjedel skabte Aarhus-mandskabet klart mest i en ellers noget låst affære i første halvleg.

Brøndbys Mileta Rajovic advarede imidlertid gæsterne efter godt og vel et kvarter.

Men herefter blev Patrick Pentz i Brøndby-målet tvunget til at levere en flot redning, inden Clement Bischoff blev skurken for gæsterne efter en halv time.

Wingbacken ramte bolden med armen inde i feltet, og på det efterfølgende straffespark hamrede Patrick Mortensen bolden over stregen og scorede for femte gang i træk mod de blågule.

Det klædte kampen, at Aarhus-holdets topscorer tvang måltavlen på arbejde.

AGF bevarede intensiteten i det meste af tiden efter pausen, hvor Brøndby typisk flyttede bolden tålmodigt rundt på banen.

Det gik for langsomt, og der manglede idéer, men holdet fik momentvis skubbet AGF-spillerne tilbage i banen.

Brøndbys største chance faldt efter 80 minutter, hvor Yuito Suzuki hamrede bolden på undersiden af overliggeren, inden Marko Divkovic på returen sendte kuglen snert forbi fjerneste stolpe.

Gæsterne kunne sagtens have fået point, og AGF slap med skrækken, da et Brøndby-mål i 89. minut blev annulleret for offside.

Indskiftede Mathias Kvistgaarden sendte kuglen på stolen, inden Mileta Rajovic i en strafbar position rettede bolden i mål.

Brøndby-cheftræner Jesper Sørensen, der tydeligvis var meget frustreret, fik efter kampen et direkte rødt kort.

/ritzau/





Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!




LIVE

VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

De er enige med Mathias Jensen



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Norge – Frankrig

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

VM-spiller får fem karantænedage

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Kap Verde – Saudi-Arabien

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Egypten – Iran

Senegal – Irak

Uruguay – Spanien

Tysk VM-stjerne er særligt interessant for PL-hold



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Her er Brasiliens vej til VM-finalen