Brøndby-træner får rødt efter nederlag til AGF

Patrick Mortensen gjorde atter det onde ved Brøndby - denne gang fra pletten - da AGF vandt 1-0 i Aarhus.



Brøndby har over en længere periode haft store problemer med at tæmme angrebsveteranen Patrick Mortensen.

Det var også tilfældet mandag aften, hvor AGF-anføreren scorede fra straffesparkspletten til slutresultatet 1-0 i superligaopgøret i Aarhus. En kamp, der også endte dramatisk med en udvisning til Jesper Sørensen. 

Brøndby har været svingende i sæsonen, og med en annulleret scoring i slutfasen lykkedes mandskabet ikke med at følge op på seneste rundes 2-0-sejr over de forsvarende mestre fra FC Midtjylland.

Kun en bedre målscore end Randers FC betyder, at vestegnsklubben beholder sin plads i top-6.

Omvendt sidder AGF på tredjepladsen i tabellen og har nu kun ét point op til FC København og FCM i toppen af rækken efter 12 kampe.

Værterne var ikke altdominerende på bolden, men på banens sidste tredjedel skabte Aarhus-mandskabet klart mest i en ellers noget låst affære i første halvleg.

Brøndbys Mileta Rajovic advarede imidlertid gæsterne efter godt og vel et kvarter.

Men herefter blev Patrick Pentz i Brøndby-målet tvunget til at levere en flot redning, inden Clement Bischoff blev skurken for gæsterne efter en halv time.

Wingbacken ramte bolden med armen inde i feltet, og på det efterfølgende straffespark hamrede Patrick Mortensen bolden over stregen og scorede for femte gang i træk mod de blågule.

Det klædte kampen, at Aarhus-holdets topscorer tvang måltavlen på arbejde.

AGF bevarede intensiteten i det meste af tiden efter pausen, hvor Brøndby typisk flyttede bolden tålmodigt rundt på banen.

Det gik for langsomt, og der manglede idéer, men holdet fik momentvis skubbet AGF-spillerne tilbage i banen.

Brøndbys største chance faldt efter 80 minutter, hvor Yuito Suzuki hamrede bolden på undersiden af overliggeren, inden Marko Divkovic på returen sendte kuglen snert forbi fjerneste stolpe.

Gæsterne kunne sagtens have fået point, og AGF slap med skrækken, da et Brøndby-mål i 89. minut blev annulleret for offside.

Indskiftede Mathias Kvistgaarden sendte kuglen på stolen, inden Mileta Rajovic i en strafbar position rettede bolden i mål.

Brøndby-cheftræner Jesper Sørensen, der tydeligvis var meget frustreret, fik efter kampen et direkte rødt kort.

/ritzau/





TransferLIVE: Det bliver ikke Steve Cooper




Optakt til mandagens træningskamp mellem Norge og Sverige LIVE

VM-LIVE: Så meget tjener Norge på VM-succes

Egypten – Iran

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Supercomputer: Her er VM-finalen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Afslører: FCK ringede aldrig



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

FC Barcelona køber VM-angriber

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Forbereder bud på 970 mio.

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

I dialog om dansk bomber

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Ny bejler til dansk guldfugl

Ecuador – Tyskland

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

VM-spiller får fem karantænedage

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Curaçao – Elfenbenskysten

Irriteret Jürgen Klopp skrider fra interview

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar