Utilfreds Brøndby-træner smed med taktikbrikker

Niels Frederiksen er langtfra tilfreds med, at hans mandskab spillede uden intensitet i starten mod AGF.



Brøndby kom skidt fra land, da holdet søndag på udebane spillede 2-2 mod AGF i Superligaen.

Aarhusianerne lagde et højt tryk på gæsterne fra kampens start, og AGF lykkedes med at komme foran efter et kvarters spil.

Cheftræner i Brøndby, Niels Frederiksen, siger efter kampen, at han var nødt til at træde i karakter i pausen for at løfte spillernes niveau.

– Jeg var ikke helt så stille i pausen, som jeg plejer at være, og der var nogle taktikbrikker, der røg rundt i rummet på et tidspunkt.

– Jeg synes ikke, at spillerne havde den intensitet og energi, der skulle til, og det var ikke i orden, siger han.

Resultatet mod AGF kom efter, at Brøndby i onsdags tabte i pokalturneringen med hele 0-4 til Aarhus Fremad, der spiller i landets tredjebedste række.

I den kamp kom Brøndby ligeledes skidt fra start og var bagud med 0-3 i pausen.

Alligevel mener Niels Frederiksen ikke, at man kan klandre Brøndby-spillerne for at mangle den rette indstilling fra kampenes begyndelse.

I stedet lægger han vægt på, at holdet viste mental styrke mod AGF.

– Jeg synes ikke, at manglende energi er noget, der kendetegner os. Stort set alle kampe, vi har spillet, har været med høj energi og intensitet.

– Jeg må give spillerne stor ros for deres anden halvleg mod AGF, og jeg må give dem ros for, at vi kom igen, selv om vi var bagud to gange.

– Starten har intet med vores taktik at gøre. Det handler om, at vi skal sørge for at bringe den energi ind i kampen, som der skal til, siger han.

AGF-anfører Patrick Mortensen er omvendt heller ikke tilfreds med det udtryk, som aarhusianerne leverede, efter at være kommet foran tidligt i kampen.

– Vi kom godt i gang, men af en eller anden grund faldt vi i vores aggressivitet, og vi tillod, at de havde bolden.

– Det blev alt for meget på deres præmisser. Jeg ved ikke, om vi blev trætte, eller hvad der lige skete, siger han.

Angriberen fik scoret til 2-1 efter 79 minutter, men kun seks minutter efter fik Brøndby udlignet til 2-2.

– Det er dejligt at være ham, der scorede målet, men det er ikke godt nok, at vi lukkede et mål ind så sent.

– Jeg sad i slutminutterne og havde en dårlig følelse. Jeg tænkte, at kampen nok hældte mest til, at Brøndby ville få scoret, hvis vi spillede i meget længere tid, siger Patrick Mortensen.

/ritzau/





Optakt til VM-kampen mellem Panama og Kroatien LIVE

VM-LIVE: Stor mystik om dansk træner

FC København jagter Romane Amane

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

FC København-boss i fremskredne forhandlinger

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

Norge – Frankrig



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Supercomputer: Her er VM-finalen

Jordan – Argentina



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Her er Tysklands vej til VM-finalen

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

De er enige med Mathias Jensen

AaB dæmper superligaforventninger

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Bo Henriksen: Det er en katastrofe

Uruguay – Spanien