Utilfreds Brøndby-træner smed med taktikbrikker

Niels Frederiksen er langtfra tilfreds med, at hans mandskab spillede uden intensitet i starten mod AGF.



Brøndby kom skidt fra land, da holdet søndag på udebane spillede 2-2 mod AGF i Superligaen.

Aarhusianerne lagde et højt tryk på gæsterne fra kampens start, og AGF lykkedes med at komme foran efter et kvarters spil.

Cheftræner i Brøndby, Niels Frederiksen, siger efter kampen, at han var nødt til at træde i karakter i pausen for at løfte spillernes niveau.

– Jeg var ikke helt så stille i pausen, som jeg plejer at være, og der var nogle taktikbrikker, der røg rundt i rummet på et tidspunkt.

– Jeg synes ikke, at spillerne havde den intensitet og energi, der skulle til, og det var ikke i orden, siger han.

Resultatet mod AGF kom efter, at Brøndby i onsdags tabte i pokalturneringen med hele 0-4 til Aarhus Fremad, der spiller i landets tredjebedste række.

I den kamp kom Brøndby ligeledes skidt fra start og var bagud med 0-3 i pausen.

Alligevel mener Niels Frederiksen ikke, at man kan klandre Brøndby-spillerne for at mangle den rette indstilling fra kampenes begyndelse.

I stedet lægger han vægt på, at holdet viste mental styrke mod AGF.

– Jeg synes ikke, at manglende energi er noget, der kendetegner os. Stort set alle kampe, vi har spillet, har været med høj energi og intensitet.

– Jeg må give spillerne stor ros for deres anden halvleg mod AGF, og jeg må give dem ros for, at vi kom igen, selv om vi var bagud to gange.

– Starten har intet med vores taktik at gøre. Det handler om, at vi skal sørge for at bringe den energi ind i kampen, som der skal til, siger han.

AGF-anfører Patrick Mortensen er omvendt heller ikke tilfreds med det udtryk, som aarhusianerne leverede, efter at være kommet foran tidligt i kampen.

– Vi kom godt i gang, men af en eller anden grund faldt vi i vores aggressivitet, og vi tillod, at de havde bolden.

– Det blev alt for meget på deres præmisser. Jeg ved ikke, om vi blev trætte, eller hvad der lige skete, siger han.

Angriberen fik scoret til 2-1 efter 79 minutter, men kun seks minutter efter fik Brøndby udlignet til 2-2.

– Det er dejligt at være ham, der scorede målet, men det er ikke godt nok, at vi lukkede et mål ind så sent.

– Jeg sad i slutminutterne og havde en dårlig følelse. Jeg tænkte, at kampen nok hældte mest til, at Brøndby ville få scoret, hvis vi spillede i meget længere tid, siger Patrick Mortensen.

/ritzau/





LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

De er enige med Mathias Jensen

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Forbereder bud på 970 mio.

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Chokskifte på vej?

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Schweiz – Canada

Tunesien – Holland

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Bosnien-Hercegovina – Qatar

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Skotland – Brasilien

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

FC Barcelona køber VM-angriber

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Marokko – Haiti



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Tjekkiet – Mexico

FC Midtjylland forlænger med stort talent