Brøndby-træner: Resultaterne bliver overgjort

Hvis Brøndby skal ende i toppen, skal holdet spille som i 3-0-sejren over Lyngby, fastslår Jesper Sørensen.



To nederlag i starten af sæsonen for Brøndby er blevet gjort til mere, end de burde. For nederlagene har på ingen måde hægtet Brøndby af i toppen af Superligaen.

Det fastslår Brøndby-træner Jesper Sørensen efter 3-0-sejren hjemme over Lyngby.

– De her kampe i starten af sæsonen bliver hurtigt overgjort. Altså resultaterne af dem. Vi ved jo godt, at der kommer mere balance i det.

– Men det giver sig selv, at hvis vi vil med i noget, så må vi til at vinde nogle fodboldkampe, siger Jesper Sørensen.

Med søndagens sejr står Brøndby med seks point for fire kampe, og det er nok til en femteplads lige nu. Havde Brøndby tabt, ville det have været en niendeplads.

– Der bliver trukket en afstand lynhurtigt i de tidlige faser af en sæson. Det er tilfældigt, hvordan programmerne er. Hvem møder man, og hvad er sandsynligheden for at vinde? Der er stor forskel.

– Hvis vi skal blive et tophold, så skal vi også spille som et tophold. Det gjorde vi mod Lyngby, og det var en god start. Så må vi arbejde videre med det, siger Jesper Sørensen.

Brøndby har tidligere på sæsonen vundet over Silkeborg og tabt til OB og FC Nordsjælland.

– Det, der har været problemet, var vores kamp mod OB, hvor vi spillede alt for hektisk efter at vinde til sidst og blottede os.

– Den forskel, man forventer, der er mellem klubberne, er der ikke. Det er en liga, hvor holdene og kampene er tætte. Så der skal slides og slæbes, pointerer træneren.

Han føler ikke, at han op til Lyngby-kampen har mærket et øget pres ovenpå de to nederlag i træk.

– Vi skal træne, og vi skal blive bedre og dygtigere. Det andet er mest mediernes job, så det går jeg ikke så meget op i.

– Vi skal vinde fodboldkampe. Vi skal ikke lade som om, at vi ikke godt kunne tænke os at være med deroppe, hvor man konkurrerer om noget.

– I sidste uge mod FCN spillede vi vores bedste halvleg i denne sæson, men vi kunne ikke holde det. Vi var oppe mod et godt hold. Men det er den standard, vi skal sætte os for os selv, påpeger han.

I næste spillerunde i Superligaen skal Brøndby møde FC Midtjylland i Herning.

/ritzau





LIVE

TransferLIVE: Lyngby præsenterer nyindkøb

Dovbyk på vej væk? Det forlanger Roma

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

FC Barcelona køber VM-angriber

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Åbner op for sommertransfer



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Til lægetjek i Superliga-klub

Chokskifte på vej?

FCK går på rov i Viborg

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

Portugal – Usbekistan

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’

Bosnien-Hercegovina – Qatar

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil

England – Ghana

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Neestrup og co. vil lokke stjerne med kæmpe løn

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek