Det sagde Brøndby-boss til spillerne efter nedtur

Jesper Sørensen er dybt berørt over den opbakning, hans mandskab mødte i søndagens kamp mod AGF.



BRØNDBY STADION (Tipsbladet): Det er en tung, tung aften for Brøndby IF. Med et nederlag hjemme til AGF og et FC Midtjylland-point efter et vildt comeback mod Silkeborg glippede guldet for Brøndby IF, der må tage til takke med sølvmedaljer.

Og skuffelsen var til at se på Jesper Sørensen efter kampen.

Men der Brøndby-træneren står også tilbage med en taknemmelighed over flere ting. Blandt andet over sine spillere. Det var også noget, han fortalte, da han umiddelbart efter kampen samlede sine spillere på banen.

– Jeg sagde tak for at få lov til at stå foran så god en gruppe. En gruppe, der har givet alt. Det gælder både ledere og spillere. Alle. Alle har gjort et fortrinligt stykke arbejde over sæsonen. Der var ikke mange, der havde troet, at vi skulle stå her, men det gjorde vi.

Og når man står her, skal man tage det. Og det formåede vi ikke i dag, siger Jesper Sørensen til den skrevne presse efter kampen.

Også opbakningen, holdet fik, er han berørt over. 

– Jeg vil til enhver tid stå op for vores spillere. Vi skal ikke kigge på skyld, og hvem gjorde dit og dat. Vi skal ikke til at kigge på, at han skulle have scoret og så videre. Det er fortid.

– Vi skal sørge for, at den smerte, vi har, skal bearbejdes. Den går ikke væk. Den går ikke væk af, at vi lige går på ferie. Den vil sidde der i lang tid. Den gør ondt. Men det må vi acceptere, og så må vi sørge for, at vi sammen kommer til at stå på benene igen.

– Den klub, jeg så præsentere sig i dag, har jeg aldrig set smukkere. Og heller aldrig større eller mere forenet omkring holdet og klubben. Jeg er umådelig taknemmelig for at få lov at stå foran det, siger han og fastslår, at han er rørt:

– Er der nogen, der ikke er det? Er der nogen, der ikke er rørt over den enorme opbakning? Og den fantastiske kærlighed, vi møder? Selvfølgelig er jeg rørt over det.

Jesper Sørensen slår også fast, at Brøndby vil komme igen.

– Vi må heller ikke tro, at det her er livets undergang. For det er det ikke. Vi kommer igen og kommer til at stå på benene igen. Gruppen er stærk og stålsat. Det er det, der har bragt os her. Der er super kvalitet og potentiale, og det skal vi have frem.

Brøndby slutter som bekendt sæsonen med sølvmedaljerne om halsen – et point efter FC Midtjylland på førstepladsen.






TransferLIVE: Real Madrid-profil løsrevet




LIVE

VM-LIVE: Norge skifter det hele og fransk parade

Afsløring: Bombe – FCM tæt på Rasmus ‘NK’

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afsløring: Oprykkere forhandler om svensk profil

FC København jagter Romane Amane

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Dansker skifter til tysk traditionsklub



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Panama – England

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

Supercomputer: Her er VM-finalen

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

FC København-boss i fremskredne forhandlinger

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

DR Congo – Uzbekistan

Colombia – Portugal

De er enige med Mathias Jensen

“Undskyld mig, hvad kan I ikke blive enige om?”

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Her er Tysklands vej til VM-finalen