FC Midtjylland forlænger med midtbaneprofil

FC Midtjylland har forlænget med Armin Gigovic.



Også i 2023/24-sæsonen kommer Armin Gigovic til at tørne ud for FC Midtjylland. 

På klubbens hjemmeside har FC Midtjylland nemlig meddelt, at man er nået til enighed med Gigovic om at forlænge samarbejdet. 

Den svenske midtbanespiller er ejet af den russiske klub Rostov, men på grund af krigen i Ukraine meddelte FIFA forleden, at spillere på kontrakt i russiske klubber fortsat har mulighed for at suspendere deres kontrakt i 2023/24-sæsonen. 

– Vi har været ekstremt glade for ‘Gigo’. Efter et halvt år i Superligaen kunne vi tydeligt se hans potentiale. Nu har vi lært ham endnu bedre at kende og set, hvilken indflydelse han har på vores spil. Samtidig passer han som person godt ind i det værdisæt, vi har i klubben, siger FC Midtjjylland-sportschef Svend Graversen.

– Han er en ung spiller, som fortsat kan udvikle sig. Vi er stolte og ydmyge over, at han har valgt os, og så må vi se, hvordan situationen udvikler sig. Vores håb er, at det bliver et længerevarende ophold for ham i FCM.

– Nu har vi nogle forventninger til, at han lægger endnu mere på sit spil – særligt i feltet. Han har kompetencerne til at kunne bidrage med endnu flere assists og mål. Hvis vi kan bygge det på hans spil, har vi at gøre med en potentiel svensk landsholdsspiller.

Også Armin Gigovic glæder sig over den nye aftale med FC Midtjylland. 

– Det er en virkelig god klub, som passer godt til mig. Vi har nogle store ambitioner og mål, og det er helt klart noget, der har tiltrukket mig. Jeg ser frem til at fortsætte min rejse og putte endnu mere energi samt kvalitet ind i holdet, siger Armin Gigovic.

– Jeg fik en fin start med en god pre-season og nogle store kampe i Europa League. Derefter faldt vi i niveau, men her til slut har vi fået skabt den stabilitet, som alle i og omkring klubben ønsker. Vi skal fortsætte på den her måde.

– På kort sigt handler alt om, at vi skal med i Europa til næste sæson. Vi tager udfordringen på fredag meget seriøst. Efter sommerferien skal vi blive endnu bedre og være med i toppen af tabellen.

Armin Gigovic spillede lørdag sin kamp nummer 17 for FC Midtjylland, da Thomas Thomasbergs mandskab slog OB med 4-2. 





LIVE

TransferLIVE: Liverpool afviser bud

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

Afsløring: Brøndby henter FC København-talent

Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026

Håner svensker: Verdens mærkeligste fodboldspiller

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 

Jürgen Klopp sviner Van der Vaart



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Thomas Frank med interessant Danmark-melding 

Jens Stage-skifte i fare

Tæt på at købe FC København-spiller

Afsløring: AGF afviser stort million-bud på Links



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

FCK sælger Jordan Larsson – her er prisen

Kæmpe dansk succes: ‘Han har taget byen med storm’

Lurer på to Midtjylland-spillere: ‘Vi står klar’

Nådesløs Schmeichel slagter Sverige



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Spanien udstiller famlende saudiarabere

Frankrig – Irak

Neestrup og co. vil lokke stjerne med kæmpe løn

Argentina – Østrig

Iransk keeper holder Belgien fra fadet

Enighed – dansk stortransfer tæt på

Superliga-transfer? Prisen stiger med 50 millioner

Sunderland jagter dansk guldfugl

Japan sender Tunesien ud i VM-mørket

Alexander Lind i kæmpe hyldest

Stor dansk transfer på vej – udeblev fra træning

Afsløring: Halmstads vil have dansk Arsenal-keeper



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Jordan – Algeriet

Afsløring: Tobias Storm får fire år i NEC Nijmegen