Claus Steinlein erkender: Et historisk lavpunkt

Det forestående nedrykningsspil er et lavpunkt i FC Midtjyllands historie ifølge Claus Steinlein.



Et forår med nedrykningsspil.

Det er en realitet for både FC Midtjylland og Silkeborg, efter at klubberne søndag spillede 3-3 i en højintens målfest på Jysk Park.

Begge mandskaber kunne med en sejr have booket billet til mesterskabsspillet, men i stedet spillede klubberne hinanden uden for det fine selskab.

Det er første gang, at FCM skal spille nedrykningsspil, og administrerende direktør Claus Steinlein er skuffet over situationen.

– Det er et af toplavpunkterne i FCM’s ellers fantastiske historie.

– Det har været en lang periode, hvor vi ikke har levet op til vores egne forventninger.

– Grundspillet har været langt fra det forventede. Og selv hvis vi har røget ind på en sjetteplads, så havde det stadig været et uacceptabelt grundspil, vi har leveret, siger Claus Steinlein.

Før kampen så det svært ud for midtjydernes håb for top-6, da de skulle bruge hjælp flere forskellige steder fra.

Men da de andre resultater flaskede sig for midtjyderne, kunne klubben have spillet sig i mesterskabsspillet med en sejr.

I overtiden scorede den netop indskiftede forsvarsspiller Juninho til 4-3, men målet blev annulleret for offside efter et VAR-tjek.

Claus Steinlein nåede mange forskellige følelser i gennem i situationen.

– Det var fodbold, når det er bedst og værst.

– Vi scorede, og så nåede vi lige at tænke: Den er der sgu.

– Men så skulle dommeren ud og tjekke VAR, og jeg har stadig ikke helt forstået, hvad han skulle tjekke for. Det kunne jeg ikke lige gennemskue, siger Claus Steinlein.

Også Silkeborg kunne have spillet sig i mesterskabsspillet med en sejr, og i Silkeborg-lejren er der ligeledes skuffelse over at snuble på målstregen.

Højrebacken Oliver Sonne scorede et flot mål i kampen, da han udlignede til 2-2, men det er ikke det, der fylder efter kampen.

– Det er en rigtig tom følelse, jeg står med.

– Vi manglede virkelig noget kynisme, og det er særligt i forsvarsdelen, vi skulle have været bedre.

– Nu handler det bare om at få syvendepladsen, og alt andet vil være skuffende, siger højrebacken.

Silkeborg og FCM går ind til nedrykningsspillet som nummer syv og otte, og syvendepladsen får efter sæsonen en playoffkamp om europæisk kvalifikation mod et hold fra mesterskabsspillet.

/ritzau/





LIVE

VM-LIVE: USA med stort tilbud

Neestrup og co. henter stjerne

Panama – England

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

FC København jagter Romane Amane

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

Norge – Frankrig



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

FC København-boss i fremskredne forhandlinger

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Her er Tysklands vej til VM-finalen

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

Supercomputer: Her er VM-finalen

De er enige med Mathias Jensen

Her er Brasiliens vej til VM-finalen



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen