Claus Steinlein erkender: Et historisk lavpunkt

Det forestående nedrykningsspil er et lavpunkt i FC Midtjyllands historie ifølge Claus Steinlein.



Et forår med nedrykningsspil.

Det er en realitet for både FC Midtjylland og Silkeborg, efter at klubberne søndag spillede 3-3 i en højintens målfest på Jysk Park.

Begge mandskaber kunne med en sejr have booket billet til mesterskabsspillet, men i stedet spillede klubberne hinanden uden for det fine selskab.

Det er første gang, at FCM skal spille nedrykningsspil, og administrerende direktør Claus Steinlein er skuffet over situationen.

– Det er et af toplavpunkterne i FCM’s ellers fantastiske historie.

– Det har været en lang periode, hvor vi ikke har levet op til vores egne forventninger.

– Grundspillet har været langt fra det forventede. Og selv hvis vi har røget ind på en sjetteplads, så havde det stadig været et uacceptabelt grundspil, vi har leveret, siger Claus Steinlein.

Før kampen så det svært ud for midtjydernes håb for top-6, da de skulle bruge hjælp flere forskellige steder fra.

Men da de andre resultater flaskede sig for midtjyderne, kunne klubben have spillet sig i mesterskabsspillet med en sejr.

I overtiden scorede den netop indskiftede forsvarsspiller Juninho til 4-3, men målet blev annulleret for offside efter et VAR-tjek.

Claus Steinlein nåede mange forskellige følelser i gennem i situationen.

– Det var fodbold, når det er bedst og værst.

– Vi scorede, og så nåede vi lige at tænke: Den er der sgu.

– Men så skulle dommeren ud og tjekke VAR, og jeg har stadig ikke helt forstået, hvad han skulle tjekke for. Det kunne jeg ikke lige gennemskue, siger Claus Steinlein.

Også Silkeborg kunne have spillet sig i mesterskabsspillet med en sejr, og i Silkeborg-lejren er der ligeledes skuffelse over at snuble på målstregen.

Højrebacken Oliver Sonne scorede et flot mål i kampen, da han udlignede til 2-2, men det er ikke det, der fylder efter kampen.

– Det er en rigtig tom følelse, jeg står med.

– Vi manglede virkelig noget kynisme, og det er særligt i forsvarsdelen, vi skulle have været bedre.

– Nu handler det bare om at få syvendepladsen, og alt andet vil være skuffende, siger højrebacken.

Silkeborg og FCM går ind til nedrykningsspillet som nummer syv og otte, og syvendepladsen får efter sæsonen en playoffkamp om europæisk kvalifikation mod et hold fra mesterskabsspillet.

/ritzau/







LIVE

TransferLIVE: Lyngby præsenterer nyindkøb

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

FC Barcelona køber VM-angriber

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Åbner op for sommertransfer



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

TransferLIVE: Lyngby præsenterer nyindkøb

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Skylder FC København penge – straffes hårdt



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Chokskifte på vej?

Til lægetjek i Superliga-klub

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne

Portugal – Usbekistan

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv

Sydafrika – Sydkorea

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

– Derfor fyrer vi Thomasberg

England – Ghana

Colombia – DR Congo

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Stor dansk transfer i fare for kollaps?

FCK går på rov i Viborg