FCM-træner: Vi har også trænet med spillerne i grupper

Nogle klubber træner, andre gør ikke. Men uanset hvad er det ikke særlig gode betingelser at drive fodboldhold under, siger Brian Priske, der fortæller, at også FC Midtjylland har trænet med spillere i små grupper.



Der er vid forskel på, hvordan Superliga-klubberne træner eller ikke træner i denne tid. FC København og AGF byder eksempelvis spillerne ind på træningsanlægget i små grupper ad gangen, og OB forsøgte det samme, men fik forbud af kommunen. 

I FC Midtjylland har de allerede i den seneste uge trænet nogle dage med spillerne samlet i mindre grupper. Andre dage har spillerne selvtræner derhjemme. Det fortæller cheftræner Brian Priske i programmet Viaplay Sport Live.

Her forholder han sig også til den nuværende situation, hvor nogle klubber træner på græs, andre selvtræner, og nogle slet ikke må forlange, at spillerne træner.

– Det er selvfølgelig ikke optimalt for nogen af os. Uanset om det er fodbold eller hele verden generelt. Men som fodboldklub gør du jo det, du kan, inden for de retningslinjer, som er blevet stukket ud, ikke mindst fra regeringens side, men selvfølgelig også fra Divisionsforeningens.

– Så er der nogle andre modstandere på banen, eksempelvis en kommune i Odense, kan jeg læse om. Hver klub er jo interesseret i at træne de her spillere så godt som muligt og sørge for, at de er skarpe, til vi på et eller andet tidspunkt får grønt lys på den anden side.

Se hele klippet med Brian Priske i videoen i toppen af denne artikel.





LIVE

TransferLIVE: Forhandlingerne med Brøndby startet

– Han har fået et bedre tilbud af Brøndby!

På vej væk fra FCK? ‘Sker forhåbentlig i juni’

Stempler Nørgaard som færdig: Ikke en cheerleader!

Fifa i VM-kovending: Nu bliver det tilladt

Værsgo’, AGF: Her er 6 mulige Mortensen-afløsere

De jagter Henrik Meister

Stjernetræner til Brøndby? ‘Vil være spektakulært’



EKSKLUSIVT

Afsløring: Bombe – Real Madrid overvejer Yirenkyi

Dansk stjerne: Derfor smuttede jeg fra FCK

Arsenal-dansker vender hjem

Fem bud – de kan erstatte Kent Nielsen

Lukas Hradeckys nye klub? Ville være fandens sjovt



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Melder ud om fremtiden efter nedrykning

Afslører: Dolberg sat til salg

Kent Nielsen til landsholdet? ‘Jeg kan sige, at..’

Morten Hjulmand roser Brøndbys træneremne

Monsterbud på vej



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Superliga-profil i selskab med Valverde og Arteta

Solgte ham i sidste uge – nu er han købt tilbage

– Det kan Riemer simpelthen ikke overleve

Hjulmand har bemærket Mourinhos udtalelser

Tottenham henter Liverpool-profil

I spil til stort job? Nævner Frederik Birk

Fuldstændigt uforstående: ‘Det er helt sort snak’

Afslører dansk toptræners millionløn

Afsløring: Hobro henter historisk AaB-talent

Nyt TV 2-program: Bliver ‘genforenet’ med Frimann

Bekymrende transfermelding for Superliga-klub

Millionindkøb vender tilbage til FC Midtjylland



TOPNYHED

Giver bud på ny Brøndby-træner: I griner, men…

Afsløring: Sporting CP køber Silas Andersen

Drømmer om Brøndby: Vælter sig i henvendelser