Irriteret “PC”: Det var under bæltestedet!

Peter Christiansen kalder det under bæltestedet, hvordan Jess Thorup har skullet forholde sig til spekulationerne om trænerens fremtid i FC København.



FC København sikrede sig endegyldigt det danske mesterskab søndag ovenpå en sæson med en hel del op- og nedture.

I løbet af sæsonen har der været skrevet og spekuleret meget i Jess Thorups status som cheftræner. Blandt andet blev han kort før en kamp mod Silkeborg IF for et par uger spurgt ind til sin fremtid i København.

Og hele virakken omkring Jess Thorups jobsikkerhed er til tider gået over gevind, mener Peter Christiansen. Det fortæller FCK-sportschefen efter søndagens sejr.

– Det er noget svineri, at han skulle stå og forholde sig til det inden en Silkeborg-kamp, der måske var den vigtigste i sæsonen i forhold til at tage en sejr. At han skal stå og forholde sig til sin egen situation. Det er bare mangel på respekt, og det er ikke den standard, som I (journalister, red.) skal have.

– Det kan man tage bagefter, når der er så kort tid tilbage. Vi står til rådighed for ret meget, men det var under bæltestedet, lyder kritikken fra “PC”.

En journalist påbegyndte efterfølgende et nyt spørgsmål om Jess Thorups jobsikkerhed forud for næste sæson, og her brød FC København-sportschefen ind. 

– Nu skal du ikke gå nedad den der sti igen. Du skal ikke miste din kvalitet som journalist og begynde på den slags spørgsmål. Det gider jeg ikke svare på, og slet ikke en dag som i dag.

– Jeg synes, det taler for sig selv, hvad der er sket og gjort, og det har Jess en stor del af æren for, siger Peter Christiansen. 

Hvad angår Jess Thorups præstation har han ifølge sportschefen især mod slutningen af foråret vist sit værd med nogle modige beslutninger.

– Det var en lettelse først og fremmest (at vinde mesterskabet, red.). Vi gør det lidt for spændende mod slutningen. Jeg synes, fokus har været der, og jeg synes, det er fedt at se, at vi har modet – og det er kredit til Jess – til at vælge de spillere og de typer, han gør til sidst, hvor vi for alt i verden skal sætte os på kampene, siger FCK-bossen og tilføjer:

– Jeg ved godt, at mange snakker om Silkeborg som forårets hold, men det er altså FC København. Jeg synes, de har gjort det fantastisk, men jeg tror, vi har lavet 35 point i foråret. Det er kraftedme mange. Derfor er det også 110 procent fortjent, at vi vinder mesterskabet.

FC København sluttede sæsonen med 68 point, tre flere end FC Midtjylland på andenpladsen. 





FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’




LIVE

VM-LIVE: Stjerne stopper efter VM-exit

Norge – Frankrig

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

De er enige med Mathias Jensen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Supercomputer: Her er VM-finalen

Afslører danskers pris – så meget vil OB få

Her er Brasiliens vej til VM-finalen

Ny bejler til dansk guldfugl

Real Madrid køber stjerne – vil sælge ham dyrt



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Bombede løs i danske U-rækker: Ny chance venter

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Afslører: FCK ringede aldrig

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen

Uruguay – Spanien

TransferLIVE: Det bliver ikke Steve Cooper

Ecuador – Tyskland

VM-spiller får fem karantænedage

I dialog om dansk bomber



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Forbereder bud på 970 mio.