FC København er uden Carlos Zeca resten af sæsonen.
Han har efterladt et stort tomrum i maskinrummet på FC Københavns midtbane, og fans har længe råbt og skreget på Thomas Delaney, som FCK også i løbet af efteråret har flirtet med.
Fodboldekspert på TV3 Sport Kenneth Emil Petersen har istedet nævnt, at FC Nordsjællands Mads Bidstrup er lige den spiller, som FCK står og mangler. Selv kan den løbestærke midtbanespiller godt forstå koblingen til FCK. Det fortæller han til Tipsbladet ved onsdagens træning i Farum.
– Jeg har selvfølgelig været inde i en rigtig god periode, synes jeg selv. En defensiv seks'er det er, hvad jeg er. Jeg ser selv meget op til Zeca, da jeg synes, at han er en virkelig fantastisk spiller. En dag vil jeg også gerne kunne blive lige så god som ham. Jeg synes også, at vi besidder mange af de samme kvaliteter uden at sige, at vi er den samme spiller. I forhold til en defensiv seks'er så kan jeg godt forstå, at man kigger min vej, siger Bidstrup.
21-årige Mads Bidstrup er udlejet til FC Nordsjælland sæsonen ud fra Brentford, så han har svært ved at forholde sig til snakken, selvom det smigrer.
– Jeg er selvfølgelig glad for, at jeg bliver sat i forbindelse med en stor klub som FC København. Det er der intet dårligt i. Det er ikke rigtig konkret for mig. Det er folk der snakker, så det kan jeg ikke rigtig forholde mig til lige nu. For det første er jeg på udlån i FC Nordsjælland og for det andet er jeg fortsat på kontrakt i Brentford.
Selv har Mads Bidstrup en fortid som ungdomsspiller i FC København, inden han som teenager drog til først RB Leipzig og sidenhen Brentford. Meget er dog sket i FCK, siden han forlod dem i 2018.
Man har præsenteret en ny ambitiøs strategi, hvor man vil vinde mesterskabet hvert år og samtidig være tilstede i Europa hvert år. Det appellerer til den unge midtbanekomet.
– Det lyder spændede deroppe. Jeg har også en fortid i FCK, så jeg kender til det. Det er ikke noget jeg kan forholde mig til lige nu. Jeg er sindssyg glad heroppe og i Brentford. Så min førsteprioritet er at gøre det så godt her, så jeg kan spille mig ind i en Premier League-klub.
Fortsætter Mads Bidstrup sin udvikling, så giver han Thomas Frank panderynker til næste sæson, hvor midtbanespilleren drager retur. Han er på kontrakt i Brentford frem til 2024.
I første omgang drejer det sig dog om at hente tre point på mandag i Herning, hvor FC Midtjylland venter. Lige nu har FC Nordsjælland på førstepladsen ti point flere end FC Midtjylland.
LIVE
TransferLIVE: Lyngby præsenterer nyindkøb
INTERVIEW
Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby
MEDIE
Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
INTERVIEW
– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC København sælger Theo Sander
INTERVIEW
Åbner op for sommertransfer
EKSKLUSIVT Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’
TransferLIVE: Lyngby præsenterer nyindkøb
NYHEDER
Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
Skylder FC København penge – straffes hårdt
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
AVIS
Han vil til Tottenham – koster 688 millioner
MEDIE
Chokskifte på vej?
MEDIE
Til lægetjek i Superliga-klub
NYHEDER
Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK
Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham
HELT VILDT
Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’
AVIS
Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag
Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne
OPTAKT
Portugal – Usbekistan
‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv
OPTAKT
Sydafrika – Sydkorea
TRANSFER
West Ham opfordres til at hente dansk bomber
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
OPTAKT
England – Ghana
OPTAKT
Colombia – DR Congo
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
MEDIE
Stor dansk transfer i fare for kollaps?
TOPNYHED