Ombejlet Oliver Christensen kommenterer på rygter

OB-målmanden Oliver Christensen er på det seneste rygtet til HSV. Han vil selv ikke have noget imod at blive.



Søndag var OB på besøg hos Randers FC, hvor holdene spillede 1-1, og vanen tro havde fynboerne Oliver Christensen til at vogte målet.

OB-målmanden meldes ifølge det tyske medie Bild på vej til den tyske traditionsklub Hamburger SV, der blandt andet havde talentspejdere på lægterne til OB’s kamp mod FC Midtjylland.

Men selv om rygterne sværmer, er det ikke noget, der fylder særlig meget hos den 22-årige fynbo.

– Jeg gør mig ikke de store tanker. Jeg forholder mig til, hvad jeg snakker med min rådgiver om, og det er ikke noget for pressen.

– Det er altid dejligt, at der er anerkendelse fra andre klubber, men jeg er glad i OB og kan lide at være her, siger Oliver Christensen, der dog drømmer om et fremtidigt udlandsskifte.

– Det er klart, at på et eller andet tidspunkt skal jeg videre. Jeg har jo ikke en livstidskontrakt i OB, og når tingene passer sammen, vil jeg gerne til udlandet.

Skulle udlandsskiftet ikke blive til noget denne sommer, bliver målmanden gerne i OB.

– Jeg ville ikke have noget imod at blive her, efter transfervinduet lukker. Vi har fået en god start, og der sker mange spændende ting i OB.

– Om det bliver i det her transfervindue, næste transfervindue eller næste transfervindue igen, er svært at sige.

– Jeg er tilfreds i OB, og jeg har slet ikke travlt med at komme væk, siger Oliver Christensen.

Det er uvant for Christensen at læse så konkrete rygter om sig selv.

– Jeg tror, det er første gang, at jeg rigtigt er blevet rygtet et sted hen, men jeg tager det stille og roligt.

– Pressen lever sit eget liv og skriver sine ting, og det forholder jeg mig ikke så meget til, siger OB-målmanden.

OB’s cheftræner, Andreas Alm, er heller ikke meget for at forholde sig til de konkrete rygter, der for tiden florerer om målmanden.

– Alting er hypotetisk. Hvis det bliver aktuelt, så har klubben en plan for, hvordan vi skal blive bedre.

– Jeg træner de spillere, som jeg har, og jeg er vældig glad for, at jeg har Oliver Christensen, siger Andreas Alm.

Skulle det ske, at OB-målmanden forlader klubben, har Alm dog en klar idé om, hvor holdets næste målmand skal findes.

– Førsteprioriteten er at kigge indad i vores egen trup, siger den svenske OB-træner.

/ritzau/





TransferLIVE: OB bekræfter




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

Ecuador – Tyskland

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Forbereder bud på 970 mio.

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

– Derfor fyrer vi Thomasberg



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Ny bejler til dansk guldfugl

Ekspert: Der venter et stort stykke arbejde i FCK

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Skylder FC København penge – straffes hårdt

Schweiz – Canada

FC Barcelona køber VM-angriber

Lufter vild Ronaldo-teori

VM i tal: Så vildt har det været

FC Midtjylland forlænger med stort talent

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

Chokskifte på vej?



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Åbner op for sommertransfer

FIFA-boss: Det handler ikke om penge!