Bizarre scener: Lazio måtte vente forgæves

Trods corona og karantæneordre afviste Serie A at udsætte kampen mellem Lazio og Torino. Det vækker kritik.



Lazio måtte tirsdag aften vente forgæves i 45 minutter på Stadio Olimpico på deres modstandere fra Torino, før Serie A-kampen officielt blev afblæst, og Rom-holdet blev tildelt sejren.

Torino-truppen er hårdt plaget af coronavirus, så hele holdet er i karantæne og kunne derfor ikke rejse til Rom. Alligevel afviste den italienske liga at udsætte kampen.

Lazio-spillerne vidste, at deres modstandere stadig befandt sig i Torino over 650 kilometer borte. Alligevel var de nødt til at møde op til kampen som planlagt, da den ikke var blevet udsat.

Efter 45 minutters ventetid fik Lazio-spillerne at vide af dommeren, at det blev anset, som om at Torino havde trukket sig.

– Beslutningen af ligaen om ikke at udsætte kampen mellem Lazio og Torino taler for sig selv, siger Torino-præsident Urbano Cairo ifølge nyhedsbureauet AFP.

I samme ombæring beskylder han Serie A for at “ignorere virkeligheden” med henvisning til coronapandemien og dens konsekvenser.

– Nu ser vi, hvad der sker. Vi vil naturligvis appellere, tilføjer han.

Også sportsdirektør i Lazio Igli Tare er stærkt utilfreds med håndteringen af situationen.

– Jeg kunne sige mange ting om det her, men jeg holder dem for mig selv. Vi respekterede reglerne ved at møde op på stadion, siger han til Sky Italia ifølge nyhedsbureauet Reuters.

– I henhold til reglerne ventede vi i 45 minutter. Nu overgår sagen til myndighederne.

Hændelsen minder om en episode i oktober, hvor Napoli var hårdt ramt af corona og derfor ikke kunne rejse til Juventus og spille en ligakamp.

Her nægtede Serie A at annullere kampen og tildelte Juventus en sejr på 3-0. Denne beslutning er siden blevet underkendt.

Præsidenten for Det Italienske Fodboldforbund (FIGC), Gabriele Gravina, opfordrer ligaen til at præcisere sin holdning.

– Dette (pandemien, red.) er Guds handling. Torino kunne på ingen måde spille, og ligaen er nødt til at finde hoved og hale i sine holdninger.

– Forestil dig, hvis et hold beslutter sig for at bryde sin karantæneordre og spille. Det ville være lig med at bryde loven, siger han ifølge AFP.

/ritzau/






TransferLIVE: Lurer på Anton Gaaei




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

De er enige med Mathias Jensen

Afslører: FCK ringede aldrig

Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’

I dialog om dansk bomber

Så mange millioner kræver Sønderjyske for profil

Vildt! Everton-stopper kan ende i Superligaen



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

VM-spiller får fem karantænedage

FC København-stjerner ikke klar til sæsonstart

Kryptisk: Er det der, de kender hinanden fra?

Forbereder bud på 970 mio.



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

FC Barcelona køber VM-angriber

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Brasilianske stjerner splitter Skotland ad



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Mexico sender Tjekkiet ud af VM

Chokskifte på vej?

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

Curaçao – Elfenbenskysten

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Til lægetjek i Superliga-klub



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb