FCK-lejren erkender: Vi brænder for mange chancer

For anden Champions League-kamp i træk var FCK tilfreds med præstationen, selv om det blev til et nederlag.



Det begynder efterhånden at se svært ud for FC København i Champions League.

Det danske mesterhold har ambitioner om at spille europæisk fodbold på den anden side af nytår, men trods en trio af fornuftige præstationer er det kun blevet til et enkelt point.

Senest gik københavnerne tirsdag aften fra banen på Old Trafford med et nederlag på 0-1 til Manchester United efter at have haft alletiders chance for at få noget med hjem.

Men midtbanespilleren Rasmus Falk står hellere med blandede følelser end en afklapsning.

– Jeg ville ikke bytte. Jeg var ikke med mod Manchester City sidste år, men det er ikke sjovt at tabe 0-5 og blive skilt ad. Her føler vi, at vi kan konkurrere, og det er trods alt sjovere.

– Men der er ingen tvivl om, at den er ekstra tung at sidde i lige nu, forklarer midtbanespilleren.

Mod Bayern var FCK i sidste minut tæt på at udligne og få uafgjort. Og mod United brændte Jordan Larsson i sidste sekund et straffespark, der kunne have sørget for 1-1.

Meget af det, spillerne og FCK-træner Jacob Neestrup sagde efter tirsdagens kamp, kunne da næsten også kopieres fra opgøret i begyndelsen af oktober.

– Det er en blanding af at være skuffet og afklaret. Desværre er jeg i de to seneste Champions League-kampe blevet trænet i det.

– Ud fra kampens forløb havde det været helt fair, hvis vi havde taget et point herovre, som vi var tæt på, lyder det fra træneren.

Skal der point på kontoen, skal der skrues op for skarpheden, påpeger Mohamed Elyounoussi.

– De tre kampe har føltes lidt på samme måde. Vi har spillet tre gode kampe og får dårligt udbytte. Vi må blive bedre som hold og sætte kniven ind.

– Vi brænder lidt for mange chancer, konstaterer han.

FCK er nu i bunden af Champions League-gruppen, hvor Bayern München er stukket af, mens Galatasaray og United følger efter.

Men Elyounoussi føler, at der er mere at komme efter.

– Vi har før vist, at vi specielt i Parken er gode. Vi skal vinde kampene, så vi kan være offensive i hovedet og tænke, at vi skal dominere og vinde, siger han.

/ritzau/





TransferLIVE: Real Madrid-profil løsrevet




LIVE

VM-LIVE: Norge skifter det hele og fransk parade

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

Ny FC København-profil? ‘Alle vil spille med ham!’

FCK-skifte kollapsede – nu er han kontraktløs

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Her er Tysklands vej til VM-finalen

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

FC København jagter Romane Amane

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

New Zealand – Belgien

Panama – England

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Egypten – Iran



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Uruguay – Spanien

Bo Henriksen: Det er en katastrofe

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Kroatien – Ghana

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Senegal – Irak

Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen

Colombia – Portugal

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Dembele lavede hattrick mod de norske reserver

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Norge – Frankrig

Neestrup og co. henter stjerne