Michelsen erkender: Der har været nogle bump

En god afslutning på efterårssæsonen giver tro på bedre resultater i foråret, hvor OB jagter en plads i top-6.



Det har ikke været lutter succes for OB-mandskabet i efterårssæsonen, hvor holdet går på juleferie med en niendeplads og 16 point.

Alligevel har de seneste fire kampe givet tro på tingene, efter at fynboerne har slået AaB, fået uafgjort mod FC Midtjylland og FC København og slået Nykøbing FC i ottendedelsfinalen af Sydbank Pokalen.

Det hæftede cheftræner Jakob Michelsen sig også ved, da han skulle gøre status over efterårssæsonen.

– Det har været en stærk afslutning på efteråret efter en halvsæson, der startede rigtigt godt, hvor vi ikke fik de point, som vi havde fortjent.

– Så havde vi nogle bump halvvejs, men er rykket tæt sammen i bussen i den seneste periode, hvor vi har spillet os i pokalkvartfinalen og har startet anden runde af grundspillet med at få point mod både Midtjylland og FCK, siger Jakob Michelsen.

Der er dog fortsat fire point op til top-6, som er klubbens erklærede målsætning. Den sjetteplads indtages tilmed af FCK.

– Jeg er ikke skræmt af afstanden til top-6. Jeg ville hellere være tættere på, men i og med vi har overstået de to suverænt bedste mandskaber i Danmark, så er det bestemt muligt.

På det seneste har der været spekulationer om, at Jakob Michelsen er færdig som cheftræner i klubben.

Det ville hovedpersonen ikke selv forholde sig til, men henviste i stedet til, at han skulle holde møde med sportschef Michael Hemmingsen i starten af januar. OB-trænerens kontrakt står nemlig til at udløbe om et halvt år.

OB-målmanden Oliver Christensen ville til gengæld gerne kommentere på situationen, selv om han ikke helt forstår, hvorfor Jakob Michelsens job er til debat.

– Det er klart, at når du har en træner med et halvt år tilbage af sin kontrakt, så vil der altid være skriverier og spekulationer. Vi kan kun forholde os til det, vi ved.

– Jeg kan ikke se, hvorfor der bliver skrevet de ting. Vi har fået fem point i de seneste tre kampe mod AaB, FCM og FCK. Det synes jeg egentligt er meget acceptabelt. Så må medierne skrive, hvad de vil, siger Oliver Christensen.

Søndag spillede fynboerne 1-1 med FC København på udebane i Superligaen.

/ritzau/





Afsløring: FC København sælger Theo Sander




LIVE

VM-LIVE: Tidligere Brøndby-spiller taler ud

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Chokskifte på vej?

Til lægetjek i Superliga-klub

Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag

Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham



EKSKLUSIVT

Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’

Køber ind i Barcelona

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

FCK går på rov i Viborg

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne

‘Bombe’: Stjerne med transferbøn på direkte tv

West Ham opfordres til at hente dansk bomber



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek

Stor dansk transfer i fare for kollaps?

Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu

Forgyldt – det tjener Beckham under VM

Schweiz – Canada

England – Ghana

Ustoppelig målmaskine sender Norge videre

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen

Portugal – Usbekistan

Tidl. FCK-talent på blokken i store tyske klubber

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Frederiksen renser ud



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Panama – Kroatien

Lurer på Superliga-stjerne