Neestrup: ’Det bliver sat alt for sort-hvidt op’

Jacob Neestrup mener ikke, at det var så simpelt, at FCK var gode i første halvleg og dårlige i anden halvleg mod FC Midtjylland.



FREDERIKBSERG (Tipsbladet): Sidste uges topbrag i Herning startede godt for FC København, og “løverne” kom da også foran efter en halv times spil via et straffespark af Kevin Diks.

I sidste ende sluttede opgøret dog som en mavepuster for FC København, for FC Midtjylland scorede i det 69. og 79. minut og endte med at tage alle tre point.

Siden har der været ros af “løvernes” præstation i første halvleg, men også hård kritik af deres anden halvleg i opgøret. Den skarpe opdeling er cheftræner i FC København, Jacob Neestrup, imidlertid ikke helt enig i.

– Jeg ved ikke, om jeg er enig med jer. Det bliver sat alt for sort-hvidt op. Det er helt forkert set, at man sætter det op i første og anden halvleg, for vi er klart bedst, indtil vi scorer til 1-0. Vores dårligste periode er netop i første halvleg. Det er de ti minutter frem mod pausen. Det første kvarter efter pausen er det en helt lige kamp. Vi scorer til 2-0 og er to centimeter fra at være foran 2-0.

– Det tror jeg, folk glemmer. Efter det mål er vi det dårligste hold igen, indtil de scorer til 2-1.

– Så jeg synes, det er alt for sort-hvidt med, at vi var bedst i første halvleg, og de var bedst i første halvleg, siger Jacob Neestrup til Tipsbladet og den fremmødte presse fredag formiddag og tilføjer:

– Vi tager det med (fra kampen), at vi mod Brøndby og mod FC Midtjylland har set mere solide ud, vi har set mindre åbne og sårbare ud, men vi har kun fået tre point. Det er selvfølgelig ikke godt nok, hvis du vil ligge helt til tops, som vi ikke gør lige nu.

FC København-træneren sætter også ord på, hvordan dagene efter FC Midtjylland-kampen har været.

– Du skal videre. Det skal man jo. Det har været en god uge, men de første to dage var efter et nederlag, hvor vi godt ved, at vi kunne have fået noget med derfra, hvis vi havde været dygtigere i visse faser og sekvenser af kampen. Men livet går videre, siger Jacob Neestrup.

Midtbaneprofilen Lukas Lerager er enig i, at FC København kunne have fået mere med fra opgøret.

– Når du har de chancer, du har i første halvleg, skal vi være bedre til at dræbe kampene og få kontrollen bagefter, for der var mange store muligheder for at gøre det, siger han.

FC København skal i aktion igen mandag, når oprykkerne fra AaB gæster Parken. 







LIVE

VM-LIVE: Frygter Dame N’Doye-bombardement

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Benhård kritik: Dansk stjerne er overbetalt

West Ham opfordres til at hente dansk bomber

– Den største fortrydelse i min FCK-tid er…

Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu

Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil

Forgyldt – det tjener Beckham under VM



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Medie afslører vild AC-klausul i Barcelona

Her kan du se Argentina mod Østrig

Afsløring: FCN køber stortalentet Vaboue Doumbia

Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Priske og co. henter stort FCK-emne til spotpris

FC Midtjylland sælger midtbanespiller

Overblik: Her er Superligaens sommertransfers 2026

Dansker lander stort job: Det var ligegodt satans 

Derfor trækker stor dansk transfer ud



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Portugal – Usbekistan

Afsløring: Brøndby henter FC København-talent

Håner svensker: Verdens mærkeligste fodboldspiller

Nådesløs Schmeichel slagter Sverige

Stor dansk transfer på vej – udeblev fra træning

Afsløring: AGF afviser stort million-bud på Links

Tidl. FCK-talent på blokken i store tyske klubber

Dame N’Doye scorer nyt job

Argentina – Østrig

Norge – Senegal

Colombia – DR Congo

Slagter stjerner: Noget lort!



FANKLUBBEN

Det har været en elendig sæson

Rygte: Topklub i dialog med Hatzidiakos

Jürgen Klopp sviner Van der Vaart