Den 1. april lavede OB en aprilsnar på deres sociale medier.
Fynboerne jokede med, at man ville spille i udebanetrøjer på hjemmebane i tirsdagens kamp mod Vejle. Måske OB skulle have gjort alvor af ordene. I hvert fald gik de sejrsløse fra Nature Energy Park for 12. kamp i træk, da Vejle tog hjem til Jylland med en sejr på 1-0 i Odense.
Faktisk skal man helt tilbage til den 26. maj i sidste sæson for at finde den seneste OB-sejr på hjemmebane. Dengang blev det til en 2-1-sejr mod AC Horsens, der i dag ligger i den tunge ende af NordicBet Ligaen og senest tabte med 5-0 mod HB Køge.
I denne sæson er det kun blevet til tre point på hjemmebane, der er kommet efter tre uafgjorte kampe.
Alligevel er der – på nærmest imponerende vis – et dansk hold, der topper OB's horrible statistik på hjemmebane. Oprykkerne fra Hvidovre har nemlig også til gode at vinde en fodboldkamp på hjemmebane i denne sæson, hvor det kun er blevet til sølle to point.
For at det ikke skal være løgn, kan de to Superliga-hold prale af at være Europas absolut værste hold på hjemmebane. Det viser nye tal, som Tipsbladet har modtaget fra statistikfirmaet Opta.
Statistikken tæller hold fra de 15 bedste ligaer i Europa fra 1. juli 2023 til i dag.
Set med et dansk perspektiv, er der ingen hold i den danske Superliga nogensinde, der kan præsentere en dårligere statistik på hjemmebane, end Hvidovre og OB i skrivende stund kan i denne sæson med et pointsnit på hjemmebane på henholdsvis 0,18 og 0,25.
Tættest på kommer Silkeborg i sæsonen 2014/2015 med et pointsnit på hjemmebane, der lød på 0,31. Ud af de tyve dårligste hjemmebanehold nogensinde på en enkelt Superliga-sæson, er det kun AGF i 2007/2008 med et pointsnit på 0,68 på hjemmebane, der lykkes med at redde livet i den bedste række.
Dermed kan OB - såfremt de sikrer sig endnu en sæson i Superligaen - skrive sig ind i historiebøgerne som det dårligste hjemmebanehold nogensinde i Superligaen, der alligevel klarer ærterne.
Til gengæld kan man ikke sætte en finger på fynboerne, når de spiller på udebane. Her har de fået 21 point på 11 kampe, hvilket kun er overgået af Brøndby, FC København og FC Midtjylland med henholdsvis 27, 23 og 22 point på udebane i denne sæson.
Næste chance for en hjemmebanesejr for OB er den 12. april mod Viborg.
LIVE
VM-LIVE: Tidligere Brøndby-spiller taler ud
EKSKLUSIVT
Afsløring: FC København sælger Theo Sander
Skylder FC København penge – straffes hårdt
MEDIE
Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis
MEDIE
Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne
TRANSFER
‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’
NYHEDER
Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler
MEDIE
Chokskifte på vej?
EKSKLUSIVT Tæt på FCK: ‘Han er meget tæt med superstjerne’
MEDIE
Til lægetjek i Superliga-klub
NYHEDER
– Derfor fyrer vi Thomasberg
Tilbudt FCK sidste år – nu henter Neestrup ham
AVIS
Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
HELT VILDT
Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’
NYHEDER
Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK
TRANSFER
Køber ind i Barcelona
TOPNYHED
FCK går på rov i Viborg
Peter Schmeichel frustreret: ‘Klar dommerfejl!’
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
OPTAKT
England – Ghana
NYHEDER
Forgyldt – det tjener Beckham under VM
EKSKLUSIVT
Afsløring: Jordan Larsson til lægetjek
TOPNYHED
Serie 4-klub henter Bjørn Paulsen
TRANSFER
West Ham opfordres til at hente dansk bomber
MEDIE
Stor dansk transfer i fare for kollaps?
Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne
OPTAKT
Portugal – Usbekistan
MEDIE
Frederiksen renser ud
MEDIE
Liverpool meldes varm på tidligere OB-profil
TRANSFER
Lurer på Superliga-stjerne
TOPNYHED
Legende spår ny rolle til Patrick Dorgu
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
OPTAKT
Panama – Kroatien