– Som om vi havde accepteret at blive to’er

FC Nordsjællands Kian Hansen og cheftræner Johannes Thorup var naturligvis skuffede over indsatsen mod Brøndby IF og det tabte guld.



Tipsbladet på Brøndby Stadion

FC Nordsjælland kunne ikke klare presset. FC København vandt mandag i Viborg, og dermed skulle Farum-klubben også have tre point på Brøndby Stadion, hvis guldkampen skulle holdes i live.

Da kampen i Brøndby var fløjtet af, kunne hjemmeholdets fans juble over en flot 5-1-sejr, men jublen var vildere hos ærkerivalerne FCK, som med FCN’s nederlag havde sikret sig mesterskabet.

Efter kampen var skuffelsen naturligvis malet i ansigtet på FCN-folkene.

– Vi er ærgerlige over, at vi ikke har muligheden for at give os selv den ultimative gevinst og i hvert fald det sidste skud på hjemmebane på søndag, siger Johannes Thorup til Tipsbladet og den øvrige fremmødte presse efter kampen.

Og hvad gik galt for FCN?

– Jeg synes, der er mange ting. Det er jo en speciel kamp, det her. Det er jo en kamp, vi på nogle områder har godt styr på. Vi tager bolden fra dem og sætter gode situationer op, men vi er ikke gode nok til at angribe og ikke gode nok til at åbne rummene godt nok i første halvleg. Så er der nogle situationer omkring deres mål, hvor vores niveau er for lavt defensivt.

Spørger man forsvarsspiller Kian Hansen, var det som om man havde givet op på mesterskabet.

– Jeg følte egentlig, at spændingsniveauet var fint, men vi laver for mange fejl, vi spiller for langsomt, det var, som om vi havde accepteret at blive to’er, og det er ærgerligt, fordi havde vi spillet i vores normale tempo og med den boldomgang, vi har vist, er jeg sikker på, vi havde vundet i dag.

Kian Hansen indrømmer, at resultatet fra kampen mellem FCK og Viborg kan have påvirket spillerne.

– Jeg ved ikke, om det var noget mentalt i, at nogle af spillerne fandt ud af, at FCK havde vundet, og det begyndte at se sort ud. Hvis folk gerne ville vide det (resultatet, red.), kunne de spørge om det, og det har også været kutymen de andre gange, men i dag havde det åbenbart en større betydning end som så.

FCN slutter dermed på andenpladsen og skal spille europæisk i næste sæson.





TransferLIVE: OB bekræfter




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’

Forbereder bud på 970 mio.

Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Skylder FC København penge – straffes hårdt

– Derfor fyrer vi Thomasberg

FC Midtjylland forlænger med stort talent

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Skotland – Brasilien

Ny bejler til dansk guldfugl

Tyrkiet – USA

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Chokskifte på vej?

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

FC Barcelona køber VM-angriber

Neestrup afslører: Det gav et tillidsbrud i FCK

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

Lufter vild Ronaldo-teori

Et skridt tættere Englands største stadion

Thomas Frank afslører: Var tæt på kæmpestjerne



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’

Tjekkiet – Mexico