• Hent Tipsbladets app og få push notifikationer om seneste nyt, livescores mm.
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dit daglige skud fodbold til frokostpausen
    Tilmeld nyhedsbrev
  • Vær med hvor og når det sker og deltag i debatterne - følg Tipsbladet på:
Hold dig opdateret - følg Tipsbladet på:
Superliga Anders Dehn

Telia stopper som sponsor i næste uge: Parken skal have nyt navn

Foto: Lars Rønbøg/Getty Images

Når august bliver til september, hedder Danmarks nationalstadion ikke længere Telia Parken. Navnesponsoren stopper.

Af Anders Dehn

Siden 2014 har Danmarks største stadion heddet Telia Parken, men i næste uge er det slut. Telia stopper som navnesponsor, og dermed skifter stadion i første omgang tilbage til bare at hedde Parken.

FC København skriver i en pressemeddelelse, at Telia stopper ved udgangen af august, men giver ikke nogen konkret begrundelse for det afbrudte samarbejde. Kun at man er "blevet enige om at stoppe partnerskabet ud fra et ønske om at gå nye veje fra begge parters side."

Læs også:Avis: Pione Sisto på plads i FC København

Foreløbig har FCK ikke nogen ny navnesponsor på rede hånd, og direktør Lars Bo Jeppesen siger, at man ikke vil skynde sig med at finde en ny en af slagsen.

- Det er oplagt at bruge denne mulighed til at sondere markedet efter en eller flere nye stadionpartnere, der kan bidrage til, at udviklingen omkring stadionoplevelsen kan accelereres yderligere. Vi er godt i gang med det arbejde, men det er vigtigere for os at finde den rigtige vej frem, end det er at gøre det hurtigt.

Læs også:Se billedet: Pione Sisto-agent spottet foran Telia Parken

- Derfor er det også endnu for tidligt for os at sige, hvilken løsning, vi ender med omkring stadionpartnerskabet, her vil vi gerne holde mulighederne åbne, lyder det fra Lars Bo Jeppesen.

FCK fortæller desuden, at Parken fra den nye sæson "skifter markant udseende". Det gælder A- og D-tribuerne, altså de to endetribuner, som bliver en del af et nyt samarbejde, som FCK kalder New Vision.

- Med New Vision har vi inviteret en gruppe af vores vigtigste og største partnere - og også et par nye - med på en rejse omkring udviklingen af vores stadionoplevelse. Første fase vil være synligt allerede fra den kommende sæson, hvor to af tribunerne skifter karakter. Det er samtidig et skridt i retning af at skabe verdens bedste sponsorprodukt, som også er en erklæret ambition hos os, siger Lars Bo Jeppesen.

Det betyder, at Revolut og DFDS ikke længere skal figurere på de to tribuner.

Læs også:Medie: Pione Sisto landede i København natten til onsdag

Læs også:FCK-angriber sigtet for overfald: Nu dropper skotsk anklagemyndighed sagen

Læs også:Parken-boss trods stort milliontab: Vi vil stadig styrke holdet

-----
Få de bedste spilforslag hos Oddsavisen.dk for bare 29,- kr/md  - brug koden Tip2020 ved betaling

Superliga

Mere Superliga

Fokus