Tidligere Brøndby-spiller forklarer exit: Skarbalius viste mig ikke respekt

Magnus Eriksson forlod Brøndby IF, fordi Auri Skarbalius ikke brugte ham og ikke viste ham den fornødne respekt, siger han.



Det er over fire år, siden Magnus Eriksson forlod Brøndby IF, men svenskeren har ikke glemt sin ene sæson i klubben. Thomas Franks opsigelse i kølvandet på Jan Bech Andersens anonyme skriverier endte med at blive begyndelsen på enden for Eriksson.

Han havde været fast mand under Frank, som han betegner som en god træner og god fyr. Efter Frank stoppede, tog Auri Skarbalius over. Han så ikke Erikssons vej ret ofte, og det var den direkte årsag til, at svenskeren skiftede hjem til Sverige i sommeren 2016.

Magnus Eriksson betegner Oscar-gate, som sagen om Jan Bech Andersens online tilsvininger af Thomas Frank og sportschef Per Rud kom til at hedde, som “meget lavt.”

Læs også:Medie: Svenske mestre henter tidligere Brøndby-spiller

– Jeg spillede vel næsten alt under Thomas Frank, træneren. God træner, god fyr. Han brugte mig næsten hver gang, og så kom der en anden, som havde en helt anden opfattelse. Der spillede jeg i princippet ingenting, siger han i podcasten Lundh.

– Han pressede mig altid og sagde, at det venter sig. Han viste ikke den respekt og hele den del. Men så gik der otte runder, og det spillede ingen rolle, om vi tabte, spillede uafgjort, eller vi havde vundet. Han satte mig aldrig ind. Til slut spurgte jeg: “Hvorfor sætter du mig ikke ind?” Det var ligesom følelsen.

Eriksson startede inde i Auri Skarbalius’ to første kampe som midlertidig cheftræner, men fik bare to optrædener i sæsonens sidste 11 kampe. Og selv om Skarbalius blev afløst af Alexander Zorniger i sommeren 2016, valgte Eriksson altså at forlade Superligaen efter bare en enkelt sæson. 

– Jeg har altid været drevet af at spille. Folk taler meget om, at man skifter klub, men der er altid en årsag, og det er, at jeg vil spille fodbold. Jeg elsker at spille fodbold. Det er det bedste, der findes, siger han i Lundh.

30-årige Magnus Eriksson spillede derefter to år i Djurgården, inden han skiftede til San Jose Earthquakes i den amerikanske MLS. I august i år tog han så tilbage til Djurgården.





TransferLIVE: OB bekræfter




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

Ecuador – Tyskland

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Forbereder bud på 970 mio.

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

– Derfor fyrer vi Thomasberg

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer

Ekspert: Der venter et stort stykke arbejde i FCK

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Ny bejler til dansk guldfugl

Lufter vild Ronaldo-teori

Skylder FC København penge – straffes hårdt

FC Barcelona køber VM-angriber

VM i tal: Så vildt har det været

FC Midtjylland forlænger med stort talent

Schweiz – Canada

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

FIFA-boss: Det handler ikke om penge!



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Til lægetjek i Superliga-klub

Tyrkiet – USA