Tidligere Brøndby-spiller forklarer exit: Skarbalius viste mig ikke respekt

Magnus Eriksson forlod Brøndby IF, fordi Auri Skarbalius ikke brugte ham og ikke viste ham den fornødne respekt, siger han.



Det er over fire år, siden Magnus Eriksson forlod Brøndby IF, men svenskeren har ikke glemt sin ene sæson i klubben. Thomas Franks opsigelse i kølvandet på Jan Bech Andersens anonyme skriverier endte med at blive begyndelsen på enden for Eriksson.

Han havde været fast mand under Frank, som han betegner som en god træner og god fyr. Efter Frank stoppede, tog Auri Skarbalius over. Han så ikke Erikssons vej ret ofte, og det var den direkte årsag til, at svenskeren skiftede hjem til Sverige i sommeren 2016.

Magnus Eriksson betegner Oscar-gate, som sagen om Jan Bech Andersens online tilsvininger af Thomas Frank og sportschef Per Rud kom til at hedde, som “meget lavt.”

Læs også:Medie: Svenske mestre henter tidligere Brøndby-spiller

– Jeg spillede vel næsten alt under Thomas Frank, træneren. God træner, god fyr. Han brugte mig næsten hver gang, og så kom der en anden, som havde en helt anden opfattelse. Der spillede jeg i princippet ingenting, siger han i podcasten Lundh.

– Han pressede mig altid og sagde, at det venter sig. Han viste ikke den respekt og hele den del. Men så gik der otte runder, og det spillede ingen rolle, om vi tabte, spillede uafgjort, eller vi havde vundet. Han satte mig aldrig ind. Til slut spurgte jeg: “Hvorfor sætter du mig ikke ind?” Det var ligesom følelsen.

Eriksson startede inde i Auri Skarbalius’ to første kampe som midlertidig cheftræner, men fik bare to optrædener i sæsonens sidste 11 kampe. Og selv om Skarbalius blev afløst af Alexander Zorniger i sommeren 2016, valgte Eriksson altså at forlade Superligaen efter bare en enkelt sæson. 

– Jeg har altid været drevet af at spille. Folk taler meget om, at man skifter klub, men der er altid en årsag, og det er, at jeg vil spille fodbold. Jeg elsker at spille fodbold. Det er det bedste, der findes, siger han i Lundh.

30-årige Magnus Eriksson spillede derefter to år i Djurgården, inden han skiftede til San Jose Earthquakes i den amerikanske MLS. I august i år tog han så tilbage til Djurgården.





LIVE

VM-LIVE: Vanvid – Østrig er videre!

Dansk VM-træner i tvivl om fremtiden

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Storroser 18-årig FCK-spiller

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Transferbombe på vej



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Meldes tæt på storklub

Spår vild Rasmus Højlund-sæson



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

Rangnick: Det mest dramatiske i 40 år

Monstertransfer: Her er hans kongeløn



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

De vil have Gaaei – her er prisen

Topklub forsøger at overtale Skov Olsen

Werge glemmer det aldrig: ‘Det var første gang…’

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Afsløring: Brøndby vil købe Amin Boudri

Supercomputer: Her er VM-finalen

FC København jagter Romane Amane

FCK-profil med hattrick i målfest

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Markant ændring i Silkeborg



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Dansk klub henter Jonathan Hutters

Sydafrika – Canada

Så dyr er FC København-emnet Romeo Amane

‘Vi har et spændende transfervindue foran os’