Tordner efter derby: Hvor er det, vi er henne?

TV-ekspert Kenneth Emil Petersen fortalte i Offside mandag aften om oplevelsen af at være i Parken.



Der var fans af begge hold igen, da der søndag var derby i København, men det er meget muligt, at det ændrer sig igen. I hvert fald har medier beskrevet, at politiet nu kigger på igen at holde udebanefans fra stadion til det københavnske derby.

Og efter at have set scenerne i søndags, hvor FC København på banen endte med at vinde 4-1 over Brøndby IF, forstår man det godt. For det var skammeligt, som Kenneth Emil Petersen, der selv var i Parken, udtrykker det.

I Offside-studiet mandag aften fortalte han om oplevelsen af at være i Parken. Han og Per Frimann var blandt andet usikre på, om de selv var i sikkerhed. Og Kenneth Emil Petersen kunne se fotografer, børnefamilier og flere søge ly for kasteskyts.

– Det var et fantastisk derby, men jeg tog mig selv i at have en rigtig øv-følelse. Der var nogle få tosser, der ødelagde hele helhedsindtrykket.

– Jeg så sæder, der blev kastet efter familier, vagter, fotografer. Det var så slemt, at mig og Per Frimann står i studiet, og Frimann kigger på mig og spørger "er det trygt, at vi står her?" Det var der, vi var. Der sprang kanonslag, og vi dukkede os flere gange. Det var fuldstændigt forfærdelige scener. Vi er bare nødt til at sige stop.

– Der er ikke noget, jeg hellere vil end at vise den fantastiske tifo, som FCK har lavet, så finder man du af dagen derpå, at der er en reference i det her "1312", som er en reference til, at alle politifolk er nogle røvhuller.

– Folk, der står op hver eneste morgen for at passe deres arbejde og gøre hverdagen mere tryg, de skal ikke svines sådan til. Det var skammeligt. De sidste to-tre timer har jeg haft ondt i maven, fordi der florerer en video på internettet af en Brøndby-fan – og nu kalder jeg ham fan, men det tror jeg ikke, han er – der tvinger en FCK-fan til at tage sin trøje af. Hvor er det, vi er henne? Det er skamfuldt.

– Så brokker de sig nogle gange over, at der er derby uden fans. De scener, der var i går, det var frygteligt at være en del af. Heldigvis på Twitter og andre sociale medier er der mange fans, der tager kraftigt afstand. Brøndby har også afstand. Det her skal bare stoppe, der er børnefamilie, der er på stadion. Det var helt forfærdeligt, fortalte Kenneth Emil Petersen i Offside.

Se snakken i videoafspilleren øverst.

Her får du et overblik over alle sommerens til- og afgange i Superligaen.





Optakt til VM-kampen mellem Panama og Kroatien LIVE

VM-LIVE: Stor mystik om dansk træner

FC København jagter Romane Amane

Monstertransfer: Her er hans kongeløn

Lægetjek bestået – kan smadre transferrekorden

Av, av! Sverige får monstersvær vej til VM-finalen

Dansker skifter til tysk traditionsklub

Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad

“Kalle” Johnsson hylder dansk kæmpetransfer 



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Bo Henriksen i chok: Det er en skandale!

FC København-boss i fremskredne forhandlinger

Stor bet: Norsk profil misser Frankrig-brag

Norge – Frankrig



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

‘Det SKAL give stjernespillere til FCK’

Afsløring: Superliga-nedrykker henter topscorer

Supercomputer: Her er VM-finalen

Jordan – Argentina



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Bech: ‘Derfor er porten sparket op’

Afsløring: Viborg afviser kæmpe Bundesliga-bud

På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’

Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage

FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’

Her er Tysklands vej til VM-finalen

Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’

Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’

AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli  

De er enige med Mathias Jensen

AaB dæmper superligaforventninger

Brager sammen med FCK: Hvilken forskel gør det?



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Bo Henriksen: Det er en katastrofe

Uruguay – Spanien