Tordner efter derby: Hvor er det, vi er henne?

TV-ekspert Kenneth Emil Petersen fortalte i Offside mandag aften om oplevelsen af at være i Parken.



Der var fans af begge hold igen, da der søndag var derby i København, men det er meget muligt, at det ændrer sig igen. I hvert fald har medier beskrevet, at politiet nu kigger på igen at holde udebanefans fra stadion til det københavnske derby.

Og efter at have set scenerne i søndags, hvor FC København på banen endte med at vinde 4-1 over Brøndby IF, forstår man det godt. For det var skammeligt, som Kenneth Emil Petersen, der selv var i Parken, udtrykker det.

I Offside-studiet mandag aften fortalte han om oplevelsen af at være i Parken. Han og Per Frimann var blandt andet usikre på, om de selv var i sikkerhed. Og Kenneth Emil Petersen kunne se fotografer, børnefamilier og flere søge ly for kasteskyts.

– Det var et fantastisk derby, men jeg tog mig selv i at have en rigtig øv-følelse. Der var nogle få tosser, der ødelagde hele helhedsindtrykket.

– Jeg så sæder, der blev kastet efter familier, vagter, fotografer. Det var så slemt, at mig og Per Frimann står i studiet, og Frimann kigger på mig og spørger "er det trygt, at vi står her?" Det var der, vi var. Der sprang kanonslag, og vi dukkede os flere gange. Det var fuldstændigt forfærdelige scener. Vi er bare nødt til at sige stop.

– Der er ikke noget, jeg hellere vil end at vise den fantastiske tifo, som FCK har lavet, så finder man du af dagen derpå, at der er en reference i det her "1312", som er en reference til, at alle politifolk er nogle røvhuller.

– Folk, der står op hver eneste morgen for at passe deres arbejde og gøre hverdagen mere tryg, de skal ikke svines sådan til. Det var skammeligt. De sidste to-tre timer har jeg haft ondt i maven, fordi der florerer en video på internettet af en Brøndby-fan – og nu kalder jeg ham fan, men det tror jeg ikke, han er – der tvinger en FCK-fan til at tage sin trøje af. Hvor er det, vi er henne? Det er skamfuldt.

– Så brokker de sig nogle gange over, at der er derby uden fans. De scener, der var i går, det var frygteligt at være en del af. Heldigvis på Twitter og andre sociale medier er der mange fans, der tager kraftigt afstand. Brøndby har også afstand. Det her skal bare stoppe, der er børnefamilie, der er på stadion. Det var helt forfærdeligt, fortalte Kenneth Emil Petersen i Offside.

Se snakken i videoafspilleren øverst.

Her får du et overblik over alle sommerens til- og afgange i Superligaen.





TransferLIVE: OB bekræfter




LIVE

VM-LIVE: Argentina kan skifte ALLE 11

VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu

De er enige med Mathias Jensen

Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub

Forbereder bud på 970 mio.

Nørgaard sætter ord på Brøndbys angrebshierarki

Hvor er han? ‘En kæmpe fejl af Tuchel!’

Ny FCK-boss præsenteret – her er hans reaktion



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

Ekspert: Der venter et stort stykke arbejde i FCK

SL-profil til Brøndby? Her er Nørgaards svar

– Derfor fyrer vi Thomasberg

Afsløring: FCN giver Lind fire år i rekordkøb



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Afsløring: Jonathan Fischer skal sælges

Afsløring: FC København sælger Theo Sander

Kommende Brøndby-spiller overgår kæmpestjerne

Medie slagter stjerne – i chok over kæmpetransfer

Færdig i Real Madrid – han kan skifte helt gratis



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

Ny bejler til dansk guldfugl

Skylder FC København penge – straffes hårdt

‘Jeg begik en kæmpe fejl med Rasmus Højlund’

Thomas Nørgaard: Han skal væk fra Brøndby

Han vil til Tottenham – koster 688 millioner

Skotland – Brasilien

VM i tal: Så vildt har det været

– Det sagde Mortensen til mig, da han skiftede

Til lægetjek i Superliga-klub

FC Barcelona køber VM-angriber

Viborg FF på rov hos Superliga-rivaler

Curaçao – Elfenbenskysten



EKSKLUSIVT

David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid! 

Chokskifte på vej?

Marokko – Haiti