Tordner efter derby: Hvor er det, vi er henne?

TV-ekspert Kenneth Emil Petersen fortalte i Offside mandag aften om oplevelsen af at være i Parken.



Der var fans af begge hold igen, da der søndag var derby i København, men det er meget muligt, at det ændrer sig igen. I hvert fald har medier beskrevet, at politiet nu kigger på igen at holde udebanefans fra stadion til det københavnske derby.

Og efter at have set scenerne i søndags, hvor FC København på banen endte med at vinde 4-1 over Brøndby IF, forstår man det godt. For det var skammeligt, som Kenneth Emil Petersen, der selv var i Parken, udtrykker det.

I Offside-studiet mandag aften fortalte han om oplevelsen af at være i Parken. Han og Per Frimann var blandt andet usikre på, om de selv var i sikkerhed. Og Kenneth Emil Petersen kunne se fotografer, børnefamilier og flere søge ly for kasteskyts.

– Det var et fantastisk derby, men jeg tog mig selv i at have en rigtig øv-følelse. Der var nogle få tosser, der ødelagde hele helhedsindtrykket.

– Jeg så sæder, der blev kastet efter familier, vagter, fotografer. Det var så slemt, at mig og Per Frimann står i studiet, og Frimann kigger på mig og spørger "er det trygt, at vi står her?" Det var der, vi var. Der sprang kanonslag, og vi dukkede os flere gange. Det var fuldstændigt forfærdelige scener. Vi er bare nødt til at sige stop.

– Der er ikke noget, jeg hellere vil end at vise den fantastiske tifo, som FCK har lavet, så finder man du af dagen derpå, at der er en reference i det her "1312", som er en reference til, at alle politifolk er nogle røvhuller.

– Folk, der står op hver eneste morgen for at passe deres arbejde og gøre hverdagen mere tryg, de skal ikke svines sådan til. Det var skammeligt. De sidste to-tre timer har jeg haft ondt i maven, fordi der florerer en video på internettet af en Brøndby-fan – og nu kalder jeg ham fan, men det tror jeg ikke, han er – der tvinger en FCK-fan til at tage sin trøje af. Hvor er det, vi er henne? Det er skamfuldt.

– Så brokker de sig nogle gange over, at der er derby uden fans. De scener, der var i går, det var frygteligt at være en del af. Heldigvis på Twitter og andre sociale medier er der mange fans, der tager kraftigt afstand. Brøndby har også afstand. Det her skal bare stoppe, der er børnefamilie, der er på stadion. Det var helt forfærdeligt, fortalte Kenneth Emil Petersen i Offside.

Se snakken i videoafspilleren øverst.

Her får du et overblik over alle sommerens til- og afgange i Superligaen.





TransferLIVE: Her er Lewandowskis nye klub




LIVE

VM-LIVE: Præsident slagter landstræner

Transferbombe: ‘De vil være meget skuffede’

Brøndby gik målamok i Nørgaards første kamp

Morten Bruun: Sker nok aldrig igen i min levetid!

Spændende melding

Ekspert: Mest attraktivt at vende hjem til FCM

Hård dom over Kvistgaarden

Lössl: ‘Hold kæft, hvor var han god!’



EKSKLUSIVT

Afsløring: Scoop – FCM får ‘NK’ i et røverkøb

Træner i Danmark: Storklub har store danske planer

Storroser 18-årig FCK-spiller

Mister pokalfordel til FCK: Her er forklaringen

Meldt tæt på Brøndby – nærmer sig Bundesliga-klub



EKSKLUSIVT

FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner

De jagter Pantelis Hadzidiakos – her er prisen

Her er 16.-delsfinalerne til VM

Rystet over Neestrup-historie: ‘Det er helt vildt’

Brasilien – Japan



EKSKLUSIVT

På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’

Sydafrika – Canada

Rygtet til FCK – kontrakten revet i stykker

“Mathias Jensen ankommer i morgen, hvis…”

Stopper efter VM-nedtur

Lægetjek bestået – Ben Godfrey skifter klub

Transferbombe på vej

Brøndby vil købe: Han er en sand driblemaskine

Superliga-bombe trækker overskrifter i udlandet

Zlatan Ibrahimovic revser Norge

Spår vild Rasmus Højlund-sæson

De vil have Gaaei – her er prisen



EKSKLUSIVT

På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham

De forbereder et bud på Roony Bardghji

Så dyr er FC København-emnet Romeo Amane

Meldes tæt på storklub

Markant ændring i Silkeborg