Superliga

Brøndby-kaos besværliggør hovedsponsorat

Bookmakerfirmaet Ladbrokes er en af de varme kandidater til at blive Brøndbys nye hovedsponsor. Men kaoset i vestegnsklubben har gjort forhandlingerne vanskelige.

Når smykkefirmaet Kasi Group til nytår ophører som hovedsponsor for Brøndby IF, skal den stormomsuste klub gerne have en ny en klar til at tage over. Blandt kandidaterne til at indtage positionen foran på den blå/gule trøje er flere bookmakerfirmaer. Et af dem er engelskejede Ladbrokes, der tidligere har bekræftet, at de er i dialog med Brøndby. Og de er de stadig. Dialogen står dog stille selv om den 1. januar nærmer sig med hastige skridt.

- Vi er ikke kommet videre. Vi venter på en fuldstændig afklaring omkring den nye spillelov, siger Ladbrokes landechef i Danmark, Richardt Funch, til tipsbladet.dk.

Det er dog ikke kun den nye spillelov, der har besværliggjort dialogen mellem bookmakeren og Brøndby. Det har problemerne på direktionsgangene og bestyrelselokalerne i klubben også.

Læs også: Ole Palmå stopper i Brøndby

- Vi har på godt og ondt mærket den kaotiske stemning, der hersker derude. Vi har længe haft en dialog med Brøndby, men der har været stor udskiftning i dén dialog. Det har været en turbulent periode, og det har gjort det sværere at finde ud af, hvordan vi når et resultat. Det hjælper bestemt heller ikke noget at Ole (Palmå, red.) nu er trådt tilbage, fortæller Richardt Fuch.

Alligevel har bookmakerfirmaet ikke tænkt sig at trække sig fra dialogen. Heller ikke efter tre bestyrelsesmedlemmmer samt direktør Ole Palmå i sidste uge forlod Brøndby - eller efter de kaotiske fanprotester mod Per Bjerregaard efter søndagens Superliga-kamp mod FC Midtjylland.

Læs også: Palmå: Derfor sagde jeg op

- Vi kan godt se igennem den periode, Brøndby er i nu. Det skal man kunne. Så vi har sådan set ikke overvejet at trække os. For os at se, er Brøndby stadig en af Danmarks største sportsklubber, og de kan tilbyde stor tilhænger- og fanskare. Det er det primære, vi kigger på, siger Richardt Funch, der måske - grundet det store kaos i Brøndby - kan se frem til en lavere pris, hvis hans firma bliver klubbens nye hovedsponsor.

- Det er svært at svare på, om prisen bliver lavere. Men hvis vi får et samarbejde, tror jeg også, Brøndby vil tilbyde en fair pris, slutter landechefen.