Torsdag aften er en stor europæisk aften for de danske hold.
Silkeborg skal blandt andet en tur til norske Molde i Europa League-kvalifikationen.
Hos det norske mandskab er der flere danske spillere heriblandt den tidligere FCK-spiller Valdemar Lund.
21-årige Lund siger til Tipsbladet, at han ser frem til at møde det danske hold. Den danske forsvarer har lært meget af at spille mod Silkeborg, da han var i FCK.
– Det bliver først og fremmest et sjovt møde med Silkeborg igen, og hele holdet ser utrolig meget frem til det og glæder sig til det. Selvfølgelig er det lidt specielt at skulle spille mod en Superliga-klub, når man har spillet så mange Superliga-kampe, som jeg har. Jeg har også nogle gode venner på Silkeborg-holdet, så det skal nok blive rigtig sjovt, siger Valdemar Lund til Tipsbladet.
Har du kunne give nogle tips og tricks i forhold til Silkeborg?
– Jo, jeg har snakket lidt med vores træner Erling, og han har også spurgt lidt ind til, hvordan de er og snakket lidt om det. Vi har også Anders Hagelskjær, der har spillet i Silkeborg, og han kender holdet godt. Os danske drenge byder ind med det, som vi ved om Silkeborg.
– Vi ved jo med Silkeborg, at hvis man ikke er 100 procent, så bliver man kørt over og skal løbe rigtig mange meter. Vi har fået snakket, og der er en rigtig fin taktik til den kamp.
Artiklen fortsætter under billedet.
Stor oplevelse
Molde-danskeren tror, at holdet har fine chancer for videre avancement.
– Vi ved, at det er Europa, og der kan være lidt mere tryk på, men som udgangspunkt er det en kamp som alle andre, som vi skal vinde. Jeg føler, at oddsene er rimelig lige i forhold til den samlede sejr. Vi er klar, og vi vil gøre alt, hvad vi kan.
For Valdemar Lund bliver returopgøret i Silkeborg en ekstra oplevelse.
– Det bliver sjovt, og det glæder jeg mig til. Det bliver faktisk min første kamp på Silkeborg Stadion. Jeg nåede aldrig at spille der med FCK, så det bliver også sjovt for mig. Der kommer en masse familie og venner, så det er lidt sjovere at tage til Danmark end et andet sted, siger Valdemar Lund til Tipsbladet.
Tipsbladet har tidligere talt med Valdemar Lund om FCK-exittet, og det kan læse om her.
Opgøret mellem Molde og Silkeborg bliver fløjtet i gang klokken 19.
Returopgøret i Silkeborg spilles en uge efter torsdag 1. august.
LIVE
VM-LIVE: Stjerneparade klar for Tyskland
NYHEDER
FCK bekræfter salg: ‘Et ønske fra alle parter’
VM-brag i vente: Sådan er 1/16-finalerne lige nu
Medier i chok: ‘Er han historiens dårligste?’
NYHEDER
Klar besked til Haaland: Jeg er ligeglad
EKSKLUSIVT
Åben for skifte: ‘Kan virkelig godt lide Danmark’
EKSKLUSIVT
Bech: ‘Derfor er porten sparket op’
MEDIE
De er enige med Mathias Jensen
EKSKLUSIVT FCK’s nye boss: Han er meget tæt med superstjerner
MEDIE
Pokerspil i gang – de kæmper om Jens Stage
AVIS
AGF-transfer ventes på plads inden 13. juli
NYHEDER
På vej til Danmark: ‘Jeg har ventet længe’
EKSKLUSIVT
Afsløring: Lyngby henter Mads Emil Larsen
EKSKLUSIVT På vej til Brøndby: ‘Han er stor og kraftfuld’
Her er Brasiliens vej til VM-finalen
Supercomputer: Her er VM-finalen
OPTAKT
Norge – Frankrig
HELT VILDT
Revser stjerne: ‘Fuldkommen katastrofalt!’
AVIS
Dybt upopulær – VM-træner kan fyres torsdag
EKSKLUSIVT På vej til Superligaen: Barcelona er vilde med ham
OPTAKT
Uruguay – Spanien
Afslører danskers pris – så meget vil OB få
INTERVIEW
Delaney: ‘Han har niveauet til FC København’
OPTAKT
Senegal – Irak
AVIS
Juventus’ drømmetransfer er tidl. SL-profil
EKSKLUSIVT
I dialog om dansk bomber
VM-spiller får fem karantænedage
EKSKLUSIVT
Afsløring: OB-profil tæt på sensationsklub
Guds hånd-bold sælges for stort millionbeløb
TRANSFER
FC Barcelona køber VM-angriber
MEDIE
Forbereder bud på 970 mio.
OPTAKT
New Zealand – Belgien
EKSKLUSIVT David Nielsen: Han kan blive en gud til evig tid!
MEDIE
Stor dansk transfer i fare for kollaps?