Tipsbladet solgt til milliardkoncern
Henrik Stegger - sammen med Kamil Grabara - har solgt Tipsbladet til Better Collective. Foto: Getty Images
Generelle

Tipsbladet solgt til milliardkoncern

Danske Better Collective overtager Tipsbladet.

75 år! Det er den fødselsdag, Tipsbladet kan fejre i år som spil og fodboldmedie siden den første udgave kom på gaden i 1948.

Mange mål er fløjet i netmaskerne siden, så det er altså noget af en milepæl for Danmarks første rendyrkede fodboldmedie. Netop i jubilæumsåret bliver det med nye ejere.

Den danske koncern, Better Collective, har nemlig købt Tipsbladet med overtagelse 1. oktober fra den nuværende ejerkreds, hvor Henrik Stegger Nielsen har været den primære ejer.

Om købet siger Jesper Søgaard, medstifter og adm. direktør i Better Collective:

- Jeg er meget stolt over, at vi har købt Tipsbladet, som i godt 75 år har været et anerkendt og bredt anvendt sportsmedie i Danmark. Opkøbet passer perfekt til vores vision at blive den førende digitale sportsmediegruppe og vores strategi om at opkøbe stærke mediebrands med et loyalt publikum. Jeg ser meget frem til at byde den dedikerede redaktion på Tipsbladet velkommen i Better Collective, og jeg er overbevist om, at vi sammen kan løfte indholdet, der i årevis har begejstret så mange danske sportsfans, siger Jesper Søgaard.

Henrik Stegger Nielsen, ejer og direktør i Tipsbladet, siger om salget til Better Collective:

- Siden 2007, hvor jeg købte Tipsbladet, har jeg knoklet for at gøre det til en sund og bæredygtig forretning. Det er lykkedes, og jeg kunne dårligt forestille mig nogle bedre købere af Tipsbladet end Better Collective. Jeg ved, at de både vil passe godt på Tipsbladet og med deres ambitioner og kompetencer udvikle det i endnu højere grad, siger Henrik Stegger Nielsen, der selv følger med og fortsætter i Better Collective-regi.

Skal udvikle Tipsbladet

Det er også et et salg, der glæder ansvarshavende chefredaktør på Tipsbladet, Allan Olsen.

- For Tipsbladet og medarbejderne er det her en fantastisk begivenhed. Selvom vi gennem en periode har oplevet masser af vækst og flotte tal på bundlinjen i en ellers presset medieverden, så er der ingen tvivl om, at Better Collective kan være med til at skubbe yderligere til Tipsbladets vækst, siger Allan Olsen og fortsætter:

- Vi vil fortsat levere stærke fodboldhistorier, men med Better Collective i ryggen kan vi for alvor få indholdet til at leve på mange flere platforme og nå bredere ud. Samtidig kommer vi ind i en koncern med kæmpe ambitioner, investeringsvillighed og stærke kompetencer, så jo - det er en dejlig jubilæumsgave for Tipsbladet, siger Allan Olsen.

Better Collective er en dansk stiftet sportsmedie-koncern med hovedkontor i København, der er stiftet af de to Viborg-gymnasiekammerater, Jesper Søgaard og Christian Kirk Rasmussen i 2004.

Better Collective, der er noteret på Børsen i Sverige, ejer sportsmedier, bettingfora og techvirksomheder på tværs af Europa og Nord- og Sydamerika, og i løbet af de sidste fem år er omsætningen eksploderet. Fra cirka 300 millioner kroner i 2018 til lidt over to milliarder i 2022.