Video : Tipsbladet
Landshold

DBU hyrer ny kommerciel direktør

DBU har ansat 36-årige Ronnie Hansen som kommerciel direktør.

DBU har ansat 36-årige Ronnie Hansen som ny kommerciel direktør. Det oplyser unionen mandag formiddag.

Ronnie Hansen kommer fra en stilling som direktør i konsulenthuset Geelmuyden Kiese, og i DBU skal han blandt andet arbejde med at realisere det kommercielle potentiale på både herre- og kvindesiden.

Læs også:Italiensk klub følger skandinavisk fodbold: Leder efter billige løsninger

- Dansk fodbold har et kæmpe kommercielt potentiale med både landshold og landskampe men også med breddefodbold og ungdomslandshold, hvor vi kan blive endnu stærkere. Vi har ambitioner om at øge den kommercielle værdi og indtjening, så vi kan investere endnu mere i talentudvikling og udvikling af dansk fodbold samlet set. Vi glæder os til at få Ronnie om bord til det vigtige arbejde, siger Jakob Jensen, der er direktør i DBU.

DBU's nye kommercielle direktør glæder sig til at trække i arbejdstøjet .

Læs også:Lyngby stolte over landsholdsudtagelse trods trist baggrund

- Jeg har i mit arbejdsliv beskæftiget mig med gåsehudsfremkaldende begivenheder på festivalpladser og i arenaer verden over, men intet kommer i nærheden af den følelse jeg har, når landsholdene løber på banen. Landsholdene står i en historisk god situation og potentialet for den kommercielle udvikling er stor, særligt i relation til digitale muligheder, Kvindelandsholdet og den kommende generation af talenter. At sikre indtjening, der omsættes til det vigtige arbejde ude i klubberne, er en drømmeopgave, siger Ronnie Hansen.

Ronnie Hansen tiltræder sin nye stilling i DBU den 1. december. 

Læs også:FCK-direktør jagter ny stadionsponsor: Sammenligner Parken med Amalienborg

Læs også:FCK-direktør glæder sig over indsamling: Denne tid er en stor udfordring

Læs også:Brentford-dansker: FCK's status er ubetinget Solbakkens fortjeneste