Video : Tipsbladet
Premier League

Uheldig start: Ny sponsor gør grin med Tottenham

Tottenham har fået en lidt uheldig start på deres samarbejde med en ny sponsor.

Tottenham kunne torsdag formiddag annoncere, at de har indgået en sponsoraftale med firmaet Dulux, der producerer maling.

Og netop den nyhed har siden fået lidt mere opmærksom, end en nyhed i den stil nok normalt ville få.

Efter annonceringen gjorde Dulux nemlig grin med Tottenhams trofæhøst - eller mangel på samme - i en række opslag på det sociale medie Twitter. Det skriver en række engelske medier, heriblandt Goal og The Guardian, der også kan vise skærmbilleder af firmaets opslag.

Blandt andet foreslog en Twitter-bruger ved navn David, at de kunne opbevare malingen i “trofæskabet, da de ikke stiller andet derind”. Til det svarede Dulux, “Du ved det, David” og tilføjede et billede af et helt tomt trofæskab med et Tottenham-logo på.

En anden foreslog, at firmaets hundemaskot kunne spille i det centrale forsvar.

- Han vil måske gøre det bedre, svarede Dulux-profilen.

Firmaet beklager
Det tyder dog på, at det ikke har været bevidst fra firmaet.

I et senere opslag på Twitter beklager de og meddeler, at de vil finde ud af, hvad der er sket. Det kunne dermed tyde på, at en hacker har været på spil. 

- Vi beklager de indlæg fra Dulux, som i morges kom som svar på meddelelsen om vores forhold til Tottenham. Disse opslag afspejler ikke, hvor stolte vi er over at være klubbens officielle maleleverandør. Vi undersøger, hvad der skete, og undskylder til alle Spurs-fans, skriver Dulux.

Tottenham har svaret, at de kan "male over" denne episode. 

Se nogle af firmaets kommentarer i tweetet herunder: